Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan yenimecra.org'da: "Benimle Oynar Mısın?"


Gelişen İnternet üzerinden satış uygulamalarının en yükselen grafiğine sahip olan online yemek sipariş sistemi her geçen gün yeni bir soluk almakta. 2006 Senesini yıllık yaklaşık 3 Milyon adet sipariş barajına yaklaşan sektörde 2007 senesi dahada yükselmesi bekleniyor. Bu sektörde özellikle İstanbul'a hizmet veren ve yakında Diğer illerdede açılacak olan www.yeyeyemek.com yeni satış pazarlaması ve Kullanıcılarına Para Puan uygulaması baya ses getirmeye başladı. Bunun yanında Ankarada www.adreseyemek.com Tekirdağ'a hizmet veren www.yemekal.net ve yine Antalya'ya hizmet veren www.neleryesek.com siteleri sektörü hareketlendirmeye devam ediyor...

Bu manada insanların aklına şu soru geliyor.

Telefon varken Neden İnternetten Yemek Siparişi Vereyim?

Telefonla sipariş yerine internet üzerinden sipariş vermenin avantajları saymakla bitmez. Örneğin ;
Telefon faturanız daha az gelecek, meşgul sesi veya beklemeye alınmayacaksınız, yanlış anlaşılmaların önüne geçerek istediğiniz yemeği yiyeceksiniz, (acısız yerine acılı yemek, diet kola yerine normal kola, vb.) yemek yerken hem para kazanacak hemde seçtiğiniz orijinal DVD’yi ücretsiz sahip olabileceksiniz. düzenlenecek olan çekilişlerle gezi, konser, sinema, tiyatro vb sosyal etkinlikler kazanabileceksiniz, birden fazla restorantın mönülerinden sipariş verebileceksiniz, Yüzlerce mönü ve binlerce çeşit arasından damak tadınıza uygun yiyecek ve içeceklere bir iki tıklamayla ulaşabileceksiniz.


  • baytaita
  • 53 yorum var
  • 25 Ocak 2007 07:10

Yorumlar

En bilineni herhalde budur.
http://www.yemeksepeti.com/

Ankara-Antalya-İstanbul-İzmir de hizmet veriyor.

yeyemek.com spam yapıyor maalesef.

I am not the mouth for these ears.

Ben ankarada Adreseyemek.com'u kullanıyurum.Üstelik promosyon olarak Her 30 YTL'lik alışverişte 20 kontör veriyor.Arkadaşlarla toplanıyor 30 YTL sınırını geçip sırayla hatlarımıza 20 kontör yükletiyoruz:)İnternetten yemek siparişi sisteminde önce yemeksepeti daha sonra aloyemek devreye girdi.Sonraki gelenler hep aynı promosyonları taklit etti.Kimisi y.s yi taklit etti eski dvd -cd verdi kimisi aloyemeği taklit etti işlevsel olmayan puan kazandırdı.Kimisi de ikisinide yapmayı denedi.www.adreseyemek.com Promosyon işinde kendi izini takip edebilen online yemek siparişi sitesi diye düşünüyorum.Önemli olan bu, taklitle bu iş tutmaz.

Tasarımlarına baktım da Adreseyemek.com açık ara önde.

bu gibi sitelerde tasarımın çok çok çok önemli olduğunu sanmıyorum. neden derseniz yemeksepeti.com da müşteri hizmetleri, müşteriyi dinleme, sorun çözme, yardımcı olma anlamında bir kere dahi olsun yüzümü kara çıkarmadı. yüzlerce siparişim oldu ve lokanta tarafından kaynaklanan sorunları çok hızlı ve memnun edici bir şekilde çözdüler. gerekirse lokantalar ile yollarını ayırdılar ama müşteriyi her zaman mutlu etmesini bildiler. bu yüzden yemeksepeti.com dışında bir alternatifi ancak yemeksepeti'nin hizmet ver(e)mediği yerlerde düşünebilirim.

Jarusalem, ben de y.s kullanıcısıydım fakat marka retorantlara diş geçiremediği için sürekli sorunlar yaşadıktan sonra internetten siparişi bırakmıştım ama bugün bildirgeci okurken başka sitelerin olduğunu gördüm.Tasarıma bakınca da açıkçası ilk y.s yi kullanmaya başladığımda site bana karman çorban geliyordu neyi nerde bulacağımı bilemiyordum. yani tasarım önemli tabi ki müşteri hizmetleri de çok önemli ama diğer sitelerin müşteri hizmetlerini bilmeden müşteri memnuniyetini görmeden tekelci anlayışa mahkum olmak istemiyorum.

Bende tasarımdan çok işleyiş ve verdiği imkanlara bakıyorum. İstanbullu olarak www.yeyeyemek.com daha yeni açılmış ve üye olanlara 2 ytl puan veriyor ayrıca her siparişte puan hediye veriyorlar, bu güzel bir şey en azından verdiğim paranın bir kısmını geri alıyorum şimdiden 3 ytl yi geçtim. Rakiplerinden en büyük farkı aynı anda arkadaşlarla sipariş verirken birden fazla restorana aynı anda sipariş verilebilmesi zamandan da çok kar etmiş oluyoruz. Ayrıca adreseyemek.com un da yaptığı güzelmiş kontör veriyorlar. Umarım İstanbulda hizmet verenler bunları okurlar.

bence alternatıf olarak baska sıtelerınde olusması guzel. www.yeyeyemek.com a gırıp ınceleme fırsatı buldum. gece sıparıs verdım cok acıkmıstım. musterı hızmetlerı ınanılmaz ılgılendı o saatte helal olsun bence

Coderolarak baktığımda e-ticaret uygulamalarında yavaş yavaş kullanılmaya başlanan ajax'ı adreseyemek.com çok iyi kullanmış.Bu teknoloji Aç insan sabırsız olur mantığıyla sayfayı yükletmeden hızlı siparişi düşünmüşler.Sitenin içerisindeki aramalardan Çin Mutfağını arıyorum diğer taraftan restorant arama formundan çin mutfağındaki restorantlar çıkıyor kebapçılar veya mantıcılar değil bayağı emek verilmiş.Advertiserr "tekelci anlayış" demiş bence de haklı.

valla ben böyle tekelci anlayışa kurban olayım. yemeksepeti bozulana kadar en iyisi bu. macera aramaya ne gerek var değil mi? :))

Yeni yemek sipariş sitelerinin olması bu sektörde kendini tek ve bulunmaz hint kumaşı hisedenlere ör;yemeksepeti kendince restorantlara her konuda yaptırım uygulayacaklarını sanıyorlardı şimdi kendilerine çeki düzen verirler heralde ben bir restorant sahibi olarak rekabetin iyi olacağına inanıyorum
bu na da en güzel örnek müşteriye ve restorantlara bir ticaret mantığıyla değilde insana değer veren yaklaşımıyla www.yeyeyemek.com 'kutluyorum ve bu sektörde kendisine başarılar diliyorum.

haa şimdi anlaşıldı durum. desenize müşteriye 1.5 saatde sipariş götüren, eksik hatalı teslim eden, soğuk düzensiz özensiz ilgilenen firmalara yaptırım uygulayan yemeksepeti.com u sevmeyenlerde varmış. ilginç. yoksa bunun dışında yaptırımları mı oluyor yemeksepetinin?

tekirdağ için olan http://www.yemekal.net/ adresi açılmıyor

Sevgili Jarusalem bağlılığınız takdire şayan. Ancak denemediğiniz bir ürünün veya hizmetin denemekte olduğunuz ürün veya hizmetten daha aşağı olduğunu belirtmeniz takdire şayan özelliğinize gölge düşürüp sizi çelişkiye itip objektifliğinizi yitirtmiyor mu?

Not : Sürci lisan ettiysek Affola

şimdi gelin bu olayı çözümleyelim. internet üzerinden yemek siparişini yaparken ne beklersiniz? daha doğrusu avantajları nedir?
1. güncel menü (fiyatımız değişti. artık o üründen yok vb. vb. durumları ortadan kaldırır.)
2. telefon trafiği yok (haliyle telefonda bekleme ve telefon ücreti yok)
3. doğru düzgün sipariş. (yanlış duyduk çocuk yanlış anlamış. 1.5 adana yerine 3.5 kadın budu getirme durumu ortadan kalkıyor)
4. hız.
5. rezervasyon sipariş (2 gün sonra şu saate şu sipariş)
6. gecikme ya da yanlışlık durumunda zararımızın giderilmesi daha doğrusu jest yapılması. (her geciken ya da yanlış yemek siparişim için ücretsiz sipariş, tatlı ya da indirim çeki)
7. fiyat avantajı. (toplu siparişlerde fiyat avantajı ve hediyeler )

bu liste kişiden kişiye uzatılabilir. ama benim öznel listem bu. ve yemeksepeti bana bunları fazlasıyla karşılıyor. şimdi gelelim asıl meseleye 2 ytl ya da 3-5 tane kontör için o akşam yiyeceğim yemeği maceraya atıp başka bir servisten ısmarlamam için bana bir neden söyleyebilir misiniz? ne zaman yemeksepeti beklentilerimi karşılamamaya başlar işte o zaman alternatif düşünürüm. ya da bana öyle bir farklılık sunarlar ki harika diyip yemeksepetine sırtımı dönerim çünkü perakende müşterinin sadakati olmaz derler pazarlama dünyasında. mesela diğer siteler için şöyle bir öneri de bulunabilirim. bir yemek siparişinizde sizi en çok ne mutlu ederdi? beni en çok inanılmaz hızlı gelen siparişim mutlu ederdi. şimdi düşünün flash sipariş diye bir paket oluşturdular. bu pakete servis ve hazırlama ağına güvenen özel restaurantlar geldi (fast-food tarzı) ve benim bölgeme maksimum 15 dk içinde sipariş getiren restrauntları listeledi. işte o zaman yemeksepeti dışında bu alternatifleri düşünürüm. çünkü düşünebiliyor musunuz maksimum 15 dk. :) o yüzden benim bağlılığım yemeksepetine değil yemeksepetinin bana yaşattığı deneyimime. çünkü bugüne kadar yüzlerce siparişim içinde bir kere dahi olsun hayal kırıklığına uğratmadılar

digiturk Kanal 525teki Yemek Sepeti'de kullanışlıymış oldukça duyduğuma göre. direk sizin adresinize en yakın restoranları gösteriyormuş. dolayısıyla spariş verirken de adres girmiyormuşsunuz.

Sevgili Jaruselem, yazdığınız maddelerin bir çoğuna katılmakla beraber şunu noktada ayrılıyoruz sizinle,

Yemek sipariş sistemine sahip siteler aracı kurumlardır. Yani sizin siparişiniz restoranta iletilir ve restoran siparişiniz getirir ödemesini belirttiğiniz şekilde alır. Burda aracı kurum size bir fiyat yükseltmesi veya indirimi sağlamaz (Özel Promosyonlar Hariç) yani size zamanında ve düzgün bir şekilde gelen siparişler, Restorantın işine göstermiş olduğu saygıyı gösterir, restorant için siparişin hangi siteden verildiği önemli değildir onun için sadece sipariştir. Bunun yanında eğer site size 2 YTL veya 30 Kontör gibi promosyon yapıyorsa bu sitenin size verdiği önemi gösterir. Aynı hizmeti alacaksam ve verdiğim siparişlerde Para Puan veya Kontör kazanacaksam neden daha kazançlı olduğum yerden sipariş vermeyeyim.

Birde Neden Akşam Yemeğim için maceraya atılmaya ne gerek var demişsiniz :) Bu bir yemek ayrıca yukarıdada yazdım aynı restorant aynı hizmet dahada kazanç neden macera olsun. En fazla çıkacak sorun ne olabilirki. Amacım sizin kararlarınızı veya düşüncelerinizi değiştirmek değil, hele yargılamak hiç değil konuya göstermiş olduğunuz hassasiyet ve seviyeniz içinde ayrıca teşekkür ederim.

Not : Yazmış olduğum bu bildiri için fikrini söyleyen herkese teşekkür ederim. Sanırım site amacını tam anlamıyla yerine getirdik...

burda bunu açıklamak istemiyordum ama tek amacı para kazanmak olan 20-30 tl komisyon alacığı kalmış olupta nedenlerini öğrenmeden restorantı kendi sisteminde hizmet dışı göstererek insanlara internet ortamında hizmet etmekten men eden para kazanma hırsı bürümüş bu zihniyetlerin bu sistemde çok uzun kalacaklarını zannetmiyorum.
akadaşlara teşekür ediyorum beni ve diğer online yemek sipariş sistemini kullanan arkadaşları bu sistemin nasıl işlediğini hatırlattıkları için öncelikle arkadaş biraz www.yeyeyemek.com sitesini biraz inceleseydi sipariş verdiği restorantların çoğunu bu sitede bulabilirdi buda demek oluyor ki kendisine yemek getiren hizmet veren restorantlar aynı ve hergün artmakta yani diğer siteleride kulanırsa yemeğini maceraya atmıyor getiren kişi ve firmalar aynı fakat verilen hizmet kulanılan sistem farkını denemekte yarar var ben inanıyorum ki bu sistem hizmet ve teknolojiyi birleştirirse daha karşımıza birçok yenilikler çıkaracaktır www.yeyeyemek.com da kendini diğer sitelerden ayıran en önemli özellik 1den fazla restoranta aynı anda sipariş verme özelliğidir ör; yemeğimi herhangi bir restoratdan sipariş verirken aynı anda tatlımı farklı bir firmadan pizzamı farklı bir pizzacıdan sipariş verebiliyorum buda kulanıcıyı düşünen tek maksatı onlara daha yeni ve hızlı bir sistem hazırlayan bu firmanın teknolojiyi nekadar iyi kullandığını gösterir eminim daha birçok yeniliklerle retorantları ve kullanıcılarını şaşırtacaktır

not:Rekabetin olmadığı yerde yarışma, yarışmanın olmadığı yerde de gelişme olmaz.

Yemek siparişi kullanıcısı kullanışlı olan özellikleri sever.Aynı anda iki restoranttan sipariş vermek teorik olarak mümkün olabilir ama pratikte bu dediğiniz hiç mümkün değil.Yani bi yerden pizza yı söylediğimde tek tatlıyı da bi yerden söylemem için iki restorantında MİNUMUM PAKET tutarını aşmam lazım.Kaldı ki sistemde bulunan restorantların %90 lara varan kısmında 5 ytll ve üzeri alışveriş iastiyor.Ben piizayı söylediğimde yanına profiterolü özsütten yemek istesem buna sistem izin vermiyor.Bu ilk olsa da olmasa da kullanışlı olmadığı için benim için bi ayrıcalık değil.

@beatifullmind sistemi gerçekten kullanan biri olarak güzel bir yorumlama yapmış. aynı anda 2-3 ya da 5 restorandan sipariş vermek hiç çekici değil. ha minimum sipariş 0 ytl olsun tamam da nedense konu internet olunca firmalar min. siparişleri biraz arttıralım diyor. o yüzden yemek sepetinden veremediğim 4 ytl lik siparişi aynı yere telefon açınca getirtebiliyorum. Firmalar da iki yüzlü demek ki.
Ayrıca ben kullanıcıyım, eğer bir restoran işletmecisi yemek sepeti sayesinde güzel siparişler alabiliyorsa komisyonunu da zamanında ödemesi gerekir. Bu tarz yaklaşımlar empati yapılmadan(neden böyle çünkü sen işletmecisin ben ise müşteriyim) ve yanlış mecrada yapılan yorumlardan ibaret sadece. Lütfen derdinizi gidip lokantacılar dayanışma derneğinde falan anlatın burası en fazla tüketici dayanışma derneğidir çünkü ve doğal olarak kullanıcılar ya da tüketiciler işletmecilerin yaşadığı sorunlardan sizin sandığınız kadar etkilenmezler. Beni ilgilendiren yemeğimin temiz-sağlıklı olması ve zamanında gelip gelmediğiyle ödediğim paradır.

http://www.ozdek.org

öncelikle beatifullmind e cevabım ; heralde kendisi için konuşuyor ben yorumundan anladığım yanlız bir arkadaş ve yemeğini genelde yanlız yemeği seviyor neyse bu onun kendi sorunu eminim sosyal yaşayan insanlar arkadaşlarıyla toplandıklarında ev olur iş olur önemli değil herhangi bir toplantı durumunda bu insanların yemek siparişlerinde aynı anda 1den fazla restorantlardan verecekleri siparişlerde eminim bu %90 lık kısım 5ytl lik MİNUMUM PAKET limitini geçeceklerdir.

not; her türlü yoruma saygım var ama bazı şeyleri yazarken geniş düşünmek gerekiyor sanırım..

yorumları teker teker okudum arkadaslar. ve herkesın kendısıne gore haklı yanları var. ama ınternet ortamında bazen cesıtlılık guzel rekabetıde getırırı. ve bızlere daha artı seyler verır. ornegın www.yeyeyemek.com adresıne gırdım adamlar subat ayında ucretsız tıyatro bıletı dagıtıyorlar. ben hemen sıparıs verıp bıletımı alıcam bence yemek aynı restoran aynı hızmet aynı ama tıyatro bıletı farklı.

sn; özdek sizden ricam diğer yorumları da okuyup ona göre bir yorum yaparsanız Jaruselem ın yapmış olduğu yoruma karşılık yazılmış olduğunu ve bu yorumun doğru bir mecrada yapıldığını görürdünüz üzgünüm ama bu da sizin ne kadar ön yargılı biri olduğunuzu gösteriyor bir işletmeci olmam kulanıcı veya tüketici olmama engel değildir.sizin tercih etdiğiniz iki yüzlü restorantın zihniyeti belli ve siz hala bu restorantdan sipariş veriyorsunuz burda kimin ikiyüzlü olduğu tartışılır her toplulukta ve kurumda iyi ve kötü vardır siparişin hangi siteden verildiği önemli değildir işletmelerin müşteriye olan hal ve davranışları paket siparişlerde olan aksaklıkların giderilmesi ve müşteri memnuniyeti ve dürüstlüğü işletmenin işine göstermiş olduğu saygıyı gösterir.
www.yeyeyemek.com yapmış olduğu ücretsiz tiyatro bileti promosyonuyla sanata saygısını ve vermiş oldukları hizmetle diğer yemek sipariş sitelerinden farklılığını göstermiştir ve beni yapmış olduğum yorumlarda haklı kılmıştır kendilerine teşşekür eder yapmış olduğu çalışmalarda başarılar dilerim.
not:biraz sert bir yorum yapmış olabilirim ama diğer yorumları okursanız hakvereceksiniz saygılarımla...

Ben istanbuldayım deneyimimi anlattım illa yemek siparişi verdiğimde birilerinin yanımda olması gerekmemeli.Büyük düşünmekle alakası yok bunun bence.Bakın yıllardır yemeksepetini kullandım.Sonra iyi denilen müşteri hizmetleri çöktü.Ankaradaki arkadaşlarımla konuştuğumuzda onlarda aynı fikirdelerdi sora adreseyemek.com u tercih etmişler.Yalnız yaşayan biriyim.Şimdi ben çorba veya tatlı veya 2 lahmacun yemek istiyorum illaki minumum paket tutarını aşmak için zorlanmak istemiyorum.Minumum paket koymak ve birden fazla restoranta sipariş vermek o sistemde benim gibi yalnız yaşayanlar için hiç de hoş bişey değil.Rekabet güzeldir ama bir adım ileri götürerek güzeldir.Tüketici gözüyle böyle, bi de restorant gözüyle bakarsak y.s piyasa koşulları nedeniyle acımasız bir rekabet politikası izliyor.2003 yılıydı sanırım.Sürekli gittiğim bir restoranta sordum nasıl işliyor bu sistem diye?sözleşmesini sordum.Okuduğumda sadece bizle çalışacaksınız manasında cümleler yer alıyordu.Şimdi değiştirmişler demekki.Herneyse çok uzattım herhalde şuanda site kullanmıyorum çünkü beni yoran,yıpratan, markalara söz geçiremeyen, kullanıcı maillerini başka firmalara sattığını duyduğum, dökülen bir müşteri hizmetleri olan,kapitalizmin kurllarını harfi harfine uygulayan bir site yada bir umutla iki restoranttan siparişi deneyip hevesimi kursağımda bırakan, beni kendi istediğini yaptırmaya zorlayan başka bir siteyi kullanmak istemiyorum.

@skymoon
öncelikle kişisel saldırı yapmamama ve işletmeci kimliğinize atıfta bulunmama rağmen kişiliğim için yaptığınız tespite cevabım :önyargılı biriyim evet ve murphy'nin kanunlarını uygulamayı da severim. birşey bozulmadıysa kurcalama gibi! y.s. benim için henüz bozulmadı ve telefon etmeden sadece dominos pizza rahatlığı için bile kullanabileceğim bir yer.
Dürüst işletmelerin her zaman yanındayım ama bunun kullandığım siteyle alakası olduğunu düşünmüyorum. Kurum kültürü şirketlerin içlerinde oluşan bir kavramdır ve patrondan patrona değişebilir(sonuçta restoranlar genelde 10-15 kişilik icra kurulları falan olan büyük AŞ ya da ltd.şti. ler değiller bu hepimizin malumu - kağıt üstünde olsalar dahi.). hele %95 gibi bir çoğunluğunun patron şirketi olduğunu da göz önüne alırsanız gerçek yüzümüze bir kere daha çarpılır. y.s. den o siparişi almayıp telefonla alan restoranı ise evet hala tercih ediyorum çünkü işyerime 2 dakika uzaklıkta ve işletmecisi süper olmasa da yemekleri güzel ve yakın (ya da alternatifi siparişleri bu bölgeye 45 dakikada gönderip soğuk yemek zorunda bırakıyor diyelim). Sırf İstanbul'da yüzlerce semt var her semtin hizmet kalitesinin aynı olmasını beklemeyemezsiniz. Beşiktaş'ta tonla seçeneğim varken bu seçenekler Bostancı'da biraz, Maltepe'de ise neredeyse tamamen bitiyor örneğin. Bu durumda ne yapıyoruz gidip pizza yemek durumunda kalıyoruz. (Ya da telefonla sipariş veriyoruz)
Bakın işletmeci olarak 10-15 kişilik siparişleri sıkça alıyor olabilirsiniz fakat biz tüketiciler ve özellikle genç tüketiciler bazı akşamlar hariç genelde evde yalnız ya da eşimiz-kız arkadaşımızla falan olduğumuzda yemek siparişi vermek istiyoruz. açıkçası arkadaş grubumla evde toplansam bir şekilde evde yemek de yapılmış ya da getirilmiş olur ya da çıkar yine bir restorana gider evde yemek riskini almam(kim temizleyecek ortalığı). İş toplantılarında da genelde hiç 2-3 restorandan ayrı ayrı sipariş verelim de min. sipariş tutarını sağlasak dahi (ki genelde olmuyor olamıyor biri gidip tek lahmacun isterim o zaman diyebiliyor) birinin yemeği gelmişken diğeri gelmesin biri yer biri bakar kıyamet ondan kopar olmasın diye bu tercih edildiğini söylediğiniz yöntemi hiç tercih etmiyoruz. Bilmem bu riski alan maceracı arkadaşlar var mı?
Kısacası dışarıdan yemek siparişi verebilecek durumdaysam gider tiyatro biletimi de alır hatta o tiyatroya da gidecek vakti bulabilirim diye düşünüyorum. Böyle promosyon yapacaklarına bana bunu indirim olarak sunmalarını daha çok tercih ediyorum (dominos gibi mesela). Yurtdışında sıkça kullanılan "Bedava yemek diye bir şey yoktur" diye bir deyim vardır bunu da hatırlatayım. Bugün yapılan bir promosyonun maliyeti mutlaka bir yerlere yedirilmiş ya da yedirilecektir. Bu bana hizmet kalitesi olarak da geri dönebilir fiyatlardaki artış olarak da ya da sadece basit bir reklam bütçesinin harcanması durumudur (kullanıma teşvik ve alışkanlık yaratma) ama bir noktada sona erecektir. Her bütçe bir gün tükenir.

http://www.ozdek.org

@skymoonn
Yorumları okumamakla ilgili suçlamanız kafama takıldı da yorumların hepsini okuyacak kadar uzun süredir buralardayım merak etmeyin. Daha hesabımı 2 gün önce almadım.
skymoonn, 11.08.1974 tarihinde doğmuş. şu an yaşadığı yer İstanbul. 25 Ocak 2007 16:53 tarihinden beri bizlerle.
o4 yorum, yazmış.
Özdek, şu an yaşadığı yer İstanbul. 10 Ocak 1998 12:22 tarihinden beri bizlerle.
6 yazı, 59 yorum, yazmış.

http://www.ozdek.org

restoran arama kısmından, mutfak sınıflarına dek her fikri, yemek siparişini sanal ortama taşımak başta olmak üzere, yemek sepetinden çalmışlar. Geçiniz.
(yukarıda uzun uzun yorumlar var ve ben hiç birini okumadım, evet. Ne kadar da yüzeyselim ve hatta bunu dile getirebilecek kadar da yüzsüzüm; yaşasın!) =))

Sevgili Ege,

Online Yemek Sipariş sisteminde mutfaklar nasıl farklı olabilir bana söylermisin, veya arama nasıl farklı olabilir... Yani şunu diyebilirmiyiz Ey BMW sen mercedes gibi 4 tekerlekli yapmışsın Sennnnn Direksiyonu yuvarlak koymuşsunnnnnn bu örnek çoğaltılır ama fazlada geyiğe yok. Bence olaya sistematik bak biraz, Teknolojik bak, sevgiyle kal,,,

@baytaita:
farklı olamayacağının bilincindeyim: "restoran arama kısmından, mutfak sınıflarına dek her fikri, yemek siparişini sanal ortama taşımak başta olmak üzere, yemek sepetinden çalmışlar". Detaylardan başlayıp, olayın geneline yorum yapmak, Türkçe'de cümlelerin vuruculuğunu arttırmak adına kullanılan bir yöntemdir. Daha açık olmak gerekirse:

Fikir, tamamen yemeksepetinden alıntı; geçiniz.

Bakış açım budur benim. Yüzeyselliğimi affedin.

Arkadaşlar merhaba öncelikle şunu belirtmek isterim ki zamazingo ve bildirgec sitelerini aylardır takip ediyorum ancak hiç yazı yazma fırsatım olmamıştı. Bu konudaki yazıları okuyunca bir Yemeksepeti kullanıcısı olarak benimde bir şeyler yazmam gerektiğini hissettim .Öncelikle habere bakarsak bu kadar site ismi online yemek siparişinde gözükürken bu konuda sektörün lideri ve 3 sene ard arda en iyi site olarak altınörümcek alan Yemeksepeti.com un yer almaması beni gerçekten üzdü . Site tasarımı açsından bakarsak Yemeksepeti.com bir aracı site yani ne içerisinde yemek tarifi ne restoran bilgileri nede rezervasyon bilgileri var. ( bunları isteyen arkadaşlar Yemeksepeti.com elite sitesine baksınlar. İstediklerinin fazlası orda var.) Yemeksepeti hızlı bir şekilde sipariş vermek için hazırlanmış kolay bir ara yüze sahip sitedir ve bu konuda o kadar başarılıdır ki kurulduğu yıllardan beri(2000) küçük değişiklikler haricinde ara yüzünde bir değişikliğe gitmemiştir . (bak. altınörümcek ).Diğer sitelerin yapmış olduğu promosyonlara bakarsak bir arkadaşımız yemekyemek.com un tiyatro bileti vererek sanata saygısını gösterdiğini söylemiş.(Tiyatro bileti dağıtmak güzel bir uygulama yemekyemek.com u kutluyorum),Bide yemeksepetine bakalım; dvd keyfi kampanyası ,sevgililer gününde çiçek promosyonu ve iki kişilik yemek devitiyeleri ,kitap promosyonları .i pod hediye etmesi (1.000.000 ‘uncu siparişiyle verdi ancak kazanmak bana nasip olmadı ) ve bunun gibi onlarca kampanya yemeksepeti.com u diğer siteler den bir adım öteye taşımaktadır.Alacağı olup ta restoranı kapatmak ve kafasına göre yaptırım yapmak konusuna gelirsek bu konu iki firma arasında yapılan sözleşme şartlarındaki maddelere bağlıdır .Bu yüzden bizim bu konuda yemeksepeti.com u yargılamamız doğru olmaz.Başka konulara gelirsek;
1.En cok restoran sayısına sahip ve en çok alternatif sipariş verme olanağına sahip site yemeksepeti..com(diğiturk,sms ve online sipariş ).
2.En çok ilde hizmet veren site yemesepeti.com (İstanbul,Ankara,İzmir,Antalya).
3.Dominos Pizza ,Pizza Hut , Kentucky Fried Chicken ve ve bunlar gibi çoğu restoran sedece yemeksepeti.com da ve inanılmaz indirimler ve promosyonlarla yer alıyorlar.
Kaldı ki ben bunları bir önyargıyla söylemiyorum ilgili sitelerin tamamına bakarsanız sizde bana hak vereceksiniz .Müşteri memnuniyeti kısmına gelirsek siparişimle ilgili defalarca cep telefonumdan arayıp dakikalarca beni dinlemeleri .sorunlarımı en kısa sürede çözüme kavuşturmaları(gerektiğinde restoranın beni arayıp özür dilemesi) ve inanılmaz başarılı bir canlı yardım sistemleri olması,bazen siparişim elime ulaştıktan sonra beni arayıp memnuniyetimi ölçmeleri yemeksepeti.com u gerçekten çok başarılı bir site yapar.Umarım diğer sitelerde yemeksepeti kadar başarılı olurlar ve çıtayı yükseltirler. Bu sonunda biz kullanıcılara ve restoran sahiplerine yarıyacaktır.
Saygılar

sn; özdek tabiki siparişinizi istediğiniz siteden veya restorantdan verebilirsiniz bu sizin kendi tercihiniz ama olaylara at gözlüğüyle bakmayalım bu görüş ve hep banacılar yüzünden Türk insanı kanıyla canıyla Mustafa Kemel Atatürk'le kurmuş olduğu bu Cumhuriyeti bu at gözlüğüyle v.b. bakan insanlar yüzünden onun getirdiği yereden malesef çok ileriye götürememişlerdir. biraz araştırmacı yeniliklere açık gelişmeyi takip eden ileriyi gören ve destekleyen insanlar benim neler demek istediklerimi gayet iyi anlamışlardır siz merak etmeyin.
Ayrıca burda beni afişe ederek 2 günlük üye 4 yorum yazmış gibi kelimelerle aşağlamaya çalışırken malesef kendinizi aşağlamışsınız evet 2 günlük üyeyim ve 4 yorum yazdım ne yazık ki siz 9 yıldır üye olduğunuz bu siteye sadece 6 yazı ve 59 yorum yazarak yukardaki yorumunuzda bunu kanıtlamışsınız. Bırakın artık bu boş lakırdıları kimin ne olduğunu yorumları okuyan herkes görüyor.Mühim olan nekadar yazdığın değil ne yazdığın ve gerçeklik önemlidir bu gerçekliği çekemeyenler daha çok çarpık yorumlarda bulunacaklardır

Not: Sürci lisan ettiysem affola

@gus1982
sayın gus1982 yazınızı buyuk bır dıkkatle okudum. ve dedıklerınıze katılıyorum y.s uzun yıllardır bu sektorde ve bazı seylerı yasaya yasaya ogrenmıs ve uygulamaya gecırmıstır. altınorumcek odullerı konusuna gelınce o odullerın nasıl alındıgı konusunda sanırım cok fazla bılgınız yok. ogrenmenızı tavsıye ederım. promosyonlara gelınce yıllardır bu sektorde olan bır y.s sıtesı herhalde yuzlerce promosyon yapacaktır. ama www.yeyeyemek.com www.neleryesek.com veya buna benzer sıtelerın acılıs zamanlarını arastırdım. bu pazara yenı gıren fırmalarada sans vermek lazım dıye dusunuyorum. rekabet olmasaydı eger tek bır pızza fırmasından pızza yıyecektık. tek marka araba kullanacak hatta tek bır maıl hızmetı veren fırmayla calısacaktık. ama soyle etrafa bakın. cesıt cok kım hangı fırmadan yeterlı hızmetı alabılıyorsa o fırmayı secıyor. bu fırmaların musterı ılıskılerını aradım ve ınanılmaz derecede benı etkıleyen musterı ılıskılerı kısmı www.yeyeyemek.com unkı oldu. oradakı bayan arkadas benım her turlu soruma cevap verdı. ılerıde neler yapacaklarını ne tur promosyonlar olacagını soyledı. ayrıca sadece sıze degıl dıger arkadaslarada soylemek ısterımkı bu musterı hızmetlerı dıalogundan sonra mc donalts lıttle sezars gıbı zıncırlerıde bunyelerıne katmıslar. kısa sure ıcınde sadece www.yeyeyemek.com sıtesıne ozel kampanyalarla 1 subatta hızmete gıreceklermıs. sımdı benı fanatık yeyeyemek.com sıtesını seven bırı olarak gorebılırsınız. ama arastırmalarım duyumlarım acısından bende nacızane bır seyler karalamak ıstedım. promosyonlarla bızı cezbetmek fıyat alternatıflerıyle aralarındakı rekabet sadece bıze yarayacaktır. bız kullanıcılar yemek yıyecegız ve kazanacagız. hem para hem promosyon hem ozel ındırım...vb.

baytaita, 09.09.1973 tarihinde doğmuş. 23 Ocak 2007 16:03 tarihinden beri bizlerle.
1 yazı, 6 yorum, yazmış.

frenzyworld, 31.10.1973 tarihinde doğmuş. şu an yaşadığı yer İstanbul. 25 Ocak 2007 16:31 tarihinden beri bizlerle.
3 yorum, yazmış.

skymoonn, 11.08.1974 tarihinde doğmuş. şu an yaşadığı yer İstanbul. 25 Ocak 2007 16:53 tarihinden beri bizlerle.
5 yorum, yazmış.

en yakın ihtimâl: reklam amaçlı bildiri, sırf bu bildiriyi yayınlamak adına açılmış bir hesap, gelen olumsuz yorumları savuşturmak adına açılmış iki hesap daha.

paranoyak mıyım, neyim =)

EK- Liste uzuyor:

advertiserr, şu an yaşadığı yer Ankara. 25 Ocak 2007 12:56 tarihinden beri bizlerle.
2 yorum, yazmış.

engincn, 25 Ocak 2007 12:13 tarihinden beri bizlerle.
1 yorum, yazmış.

Arkadaşlar biraz araştırırsanız ör;google.com bu sistemin yurtdışından örnek alınarak Türkiye ye uyarlandığını göreceksiniz yani yurtdışında var olan bir sistemin ödülünü e-ticaret dalında Türkiye de yemekyemeksepeti almıştır yani bu ödülün sahibi aslında yurtdışında bu sistemi kurmuş olan kişilerdir hiçbir emek sarf etmeden onlardan alan kişiler değildir. ama onları da tebrik ediyorum bu açığı görüp bu sistemi Türkiye ye uyarlamışlardır. Neyse bu Türkiye için bir ilk değildir her sektörde vardır bu müzik olsun sinema olsun hatta abartalım ülkeler arası her konuda casusluk hala sürmektedir. Yenilikçi ve insanlara hizmet vermeye çalışan kişilere ve firmalara köstek değil destek olmalıyız kimse emeklemeden sanırım yürüyemez hatta inanıyorum ki burada konuşan birçok kişide bu sistemin içine dahil olan kişiler veya arkadaşları olsa gerek en son gus1982 nin yazdığı yorumlar ve siteyi anlatma biçimi bir işletmeci olarak bu sistemin içinde olduğunu derinden hissettiriyor.gel görki yemekyemeksepeti açıldığında sanırım 25 restoran ile başlamış ve telefon ile siparişleri iletiyormuş 5-6 yılda anca bu seviyelere gelmişler ve şimdi gelip de yeni açılmış sitelere burada neler yaptıklarını anlatmaları onları yüceltmez aksine küçültür bence onlara en güzel cevabı bu sektörde yeni açılmış olan siteler arasında en göze çarpanı yeyeyeyemek.com sanırım açılalı 1-2 ay olmasına rağmen 100 lerce restorandı bünyesine alarak ve almaya devam ederek şimdiden vermiş olduğu hizmetlerle bunu göstermiştir. Burada sanırım bu sistem hakkında konuşulacak her şey konuşuldu saygılarımla.

bu sektörde yeni açılmış olan siteler arasında en göze çarpanı yeyeyeyemek.com sanırım açılalı 1-2 ay olmasına rağmen 100 lerce restorandı bünyesine alarak ve almaya devam ederek şimdiden vermiş olduğu hizmetlerle bunu göstermiştir. Burada sanırım bu sistem hakkında konuşulacak her şey konuşuldu saygılarımla.

paranoyak olmak iyidir, evet. kısaca "hizmetlerimiz devam edecek, bütün sitelerde reklam yapmanın bir yolunu bulacağız. Bin restoran ile çalışmak hedefimiz" deseydiniz bari.

Yeyemek spam epostalarına örnek.

Sözlük'te yazılanlar.

Ve daha neler...

Spam yapsaydınız?

ek: bakın ne buldum.

Skymoonn’un yazdıklarından sonra cevap yazısı yazmam gerektiğini düşündün .Öcelikle sizin yazınızda söylediğiniz gibi ne Yemeksepeti sistemi içerisindeyim nede işletmeciyim .yaklaşık 2 senedir yemeksepetinden sipariş veren kimya bölümünde okuyan bir üniversite öğrencisiyim . Keşke okulum bittiği zaman Yemeksepeti.com gibi yenilikci ve konusunda lider bir firmada işletmeci olarak .çalışabilsem .ama maalesef okuduğum bölüm yüzünden böyle bir şansım yok .Lütfen bu yazılarınızla kendinizi ve bildirgec.org un seviyesni düşürmeyim .Anlamdığım kadarıyla siz benim yazdıklarımı hiç okumamışsınız .Yazımın başındada söylediğim gibi benim şaşırdığım bu kadar online yemek siparişinde site gözükürken bu konuda sektörün lideri Yemeksepeti.com ‘un haberde olmaması .Ama yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla Yemeksepeti.comu karalayıcı bir tutum içerindesiniz.bu arada (yemekyemeksepeti açıldığında sanırım 25 restoran ile başlamış ve telefon ile siparişleri iletiyormuş 5-6 yılda anca bu seviyelere gelmişler ve şimdi gelip de yeni açılmış sitelere burada neler yaptıklarını anlatmaları onları yüceltmez aksine küçültür) demişsiniz.öncelikle siz hala karşınızda kimin olduğu konusunda kuşku sahibisiniz herhalde Yemeksepeti.com ile ilgili benden daha çok bilgi sahibi olduğunuz yazınızdan belli ama yazınızdaki 5-6 yılda anca bu seviyeye geldiler demişsiniz .internet kullanıcı sayısının 5-6 yılda hangi oranda arttığı ve maliyetini , ve sitenin kurulduğu yıllardaki online ticaret hacmini bir düşünün isterseniz (ben o yıllarda param olmadığından bırakın interneti pc’im bile yoktu . elimdeki amiga 500 ile idare etmeye çalışıyordum)..Yazınız sonunda yeyemek.com hakkındaki söylediklerinizden sonra ve asıl sizin siteyi anlatma biçimi bir işletmeci olarak bu sistemin içinde olduğunu derinden hissettiriyor bana(resmen reklam kokuyor ).İlk yazımın sonundada söylediğim gibi; Umarım diğer sitelerde yemeksepeti kadar başarılı olurlar ve çıtayı yükseltirler. Bu sonunda biz kullanıcılara ve restoran sahiplerine yarıyacaktır.
Saygılar

ege haklı bence çok reklam kokuyor bu bildiri ve yorumlar, paranoyaklık iyidir ayrıca..

no comment..

Arkadaslar yorumların hepsini okudum öncelikle söyliyim övülen sitelerin hepsi basit birer taklitten öteye gidememiş kopyacı türk zihniyeti ile cıkmış sitelerdir ve göreceksinizki zamanla yok olacaktır bunun en büyük örneği aloyemektir. Bende bu taklitçilikten cok cekmiş ve projelerimin cogunu ne yazıkki kendi beceresizliğim yuzunden çaldırmış bir bilgisayar mühendisiyim ve aynı zamanda yemeksepetinin en devamlı müşterisiyim. Bu çalıntılarda ben hatalıda olsamda bu hırsızlığı meşrulastırmaz. Yemeksepetini en buyuk hatası bu taklitçileri mahkemeye vermemesidir. Rekabet kanununa bile aykırı bu siteler cok acık soyluyorum haram mal yemektedir ve yemeksepetinin hakkını gasp etmektedir. Yeniliğin ve teknolojinin önünde kimse duramaz bunu en iyi bilenlerden biriyim ancak bu kopyacılıkla olmaz. Daha özgün fikirler daha yenilikçi projeler hem bizi hem kendilerini daha ileriye götürür ve artık 2. sınıf ülke olmaktan cıkarız. Ama bu kopya zihniyetinde olan işletmecilerle ve bunu destekleyen görüşlerle bu cok zor görünmekte.

arkadaşlar okadar yazdıklarımı hiç anlamamışsınız demek. ben şu an 2 sisteme de üye olan bir restorant işletmecisiyim sonuçta ticaret yapıyorum ve bu sektördeki tekelcilik beni çok rahatsız etdiği için tabiki yeni çıkmış siteleri ilerici ve aydın bir insan olarak desteklemek benim en doğal hakkımdır bu sektörde beni destekliyecek herhangi bir firmanın çıkması beni çok memnun eder ama şu an www.yeyeyemek.com şimdilik istanbulda bu sektörde y.s ne rakip olacak yegane firmadır ve bu tekelciliği kaldırmak için sonuna kadar arkalarındayım ve birçok tanıdığım restorant aynı görüşte burada kimseye sen şusun demek istemiyorum ama şunun farkına varın herşeye at gözlüğüyle bakmayın kendinizi herkonuda olduğu kadar bu konudada duyarlı olmaya çağrıyorum bu ülkenin vatandaşı olarak herkesi her sektörde tekelci anlayışı kaldırmak için birşeyler yapmaya davet ediyorum ben bu sektörde olduğum burda bunu savunmak zorundayım lütfen ön yargılı yaklaşmayalım özellikle bu lafımı egeye söylüyorum saygılarımla

sn; sepetci bir bilgisayar mühendisi olarak projelerinizi çaldırmışsınız ve bu üzücü bir durum ama savunduğunuz y.s bunu zaten bu projeyi yurtdışından çalmış ve siz mahkemeye vermekten bahsediyorsunuz o zaman mersedes bmw yi migros carrefour u mahkemeye versin bu ülkede hiç kimse tekelcilik yapmasın hazmedemem rekabetin olduğu yerde kazanan daima türk halkı olacaktır

skymoonn arkaasımıza bişey belirtiyim tekelcilikle kopyacılıgı aynı kefeye koymayalım siz işletmecisiniz ve kar marjınızı düşüneceksiniz tabiki 2 değil daha fazla firmaylada çalışabilrisiniz ancak bu işin dogru yapıldıgı anlamına gelmez para kazanmak kısa vade önemli tamam ama bu kopyacılık sizide uzun vadede zor sokacaktır rekabet kaliteyi artırır tamam ama yılların verdiği birikimi anlasılan birçok restoranı yemeksepetinden görüp birkaç içinde anlaşmak ve büyüdüğünü sanmak ne derece dogru bir restoranın menüsünü kopyalıp aynısını baska yerde acmak ne kadar dogru ve bu sizin basınıza bu kadar duyarlı ve önyargısız olabilirmisinz acaba sonucta bu işten ekmek yiyen insanların hakkını düşünün ve diğer siteler için harcanan paraları. Bu paralar daha özgün fikirlere harcanamazmıydı?

Skymoonun son yazdığı yazıyada cevap vermek istiyorum .Söyledilekleriniz daha önceki yazılarınız ile çelişki içemektedir .ben zaten ‘Umarım diğer sitelerde yemeksepeti kadar başarılı olurlar ve çıtayı yükseltirler. Bu sonunda biz kullanıcılara ve restoran sahiplerine yarıyacaktır.’sözlerimle zaten rekabetin herkese yaracağını belirtmiştim .ama siz ne yaptınız sistemin içersindeki bir işletmeci olduğum konusunda bana iftira attınız( en azından bu konuda bir özür beklerdim sizden ) .Eğer tekelciliğin kırılmasını ve kalitenin artmasını isyitorsanız Yemeksepeti.com gibi işini iyi yapan firmaları karalamak değil tam tersi örnek olarak alınmasını sağlıyarak diğer sitelerinde aynı kalitede hizmet vermesini sağlamak için temennide bulunmaktır İşte o zaman piyasada bu işi kaliteli yapan bir firma değil birçok firma olacaktır .. Saygılar

Bir işletmeci olarak skymoon arkdasımız bir önerim hukuk okumasıdır cünkü alışveriş merkezleriyle böyle yenilikçi fikirleri ayırmak gerekir heryıl bmw mercedes gm gibi firmalar 1,5-2 milyar dolar arası patenet parası ödemektedirler hem kendi ürünleri hem otomobil fikri için yemeksepeti birebir kopya değildir biraz araştırısanız gerekli izinler sonrası ülkemize uyarlanmıştır. Bu sitelerin hangisi bu patenti ödemektedirler ? umarım basına ileride bu tip sorunlar gelmez restoranınızı begene biri gelip hem iç dizaynı hem menünüzü kopyalıp benzer bir isimle yan sokagınıza acarsa nerle olabileceğini düşünerek yazın lütfen ben yemeksepetinin avukatı değilim ancak gerçekleri görmek lazım.

Yeyemek spam epostalarına örnek.

Sözlük'te yazılanlar.

Ve daha neler...

Spam yapsaydınız?

ek: bakın ne buldum.

Ve daha neler...Beni ilgilendiren kısmı burası..

sen kimsin ya sen benim yaptığım bir önermeyi nasıl kullanırsın dalga geçer gibi.sen bu hakkı nerden alıyorsun terbiyesiz adam...
yok yemek sepetiymiş yok yeyeyemekmiş sana ne ya ben ne istersem yazarım ya sen kimsin...lütfen hafif.org.lütfen bu yazıları gözden geçirin ya..yazıklar olsun...ben istedğim hiçbirşey yazamazmıyım ..tamam yorum yaparsın ama böyle bişey yazamazsın terbiyesiz adam...ve daha nelermiş...ben kurucusuyum o şirketin oldumu para yatırdım o şirkete sana ne ya ne sitersem yazarım ..tekrar söylüyorumTERBİYESİZZZZZZZZZZZ

ısparta,konya,denizli ve izmirde hizmet veren yemekonline.com sitesi var.internetten yemek siparişi sadece büyük şehirlerle sınırlı değil.

ben kurucusuyum o şirketin oldumu para yatırdım o şirkete sana ne ya ne sitersem yazarım ..tekrar söylüyorumTERBİYESİZZZZZZZZZZZ

=))

Arkadaşlar lütfen seviyeyi düşürmeyelim. Birbirimize hakaret etmeyelim. Birileri bir yerlerden fikir alıp bu sektöre ait bir site yapmış yürütüyor. Başkaları da bu işe kalkışmış ne güzel rekabet doğurmuş. Bu biz son kullanıcılara yansıyacak daha ne istiyoruz. Ayrıca kopya falan deniyor o zaman kardeşim bir tane telefon sitesi, bir tane e-ticaret sitesi bir tane çiçekçi sitesi olur diğerleri kopya olur, Bir restoranın menüsünü nasıl girersiniz ki başka yapmayın biraz geniş açı bakalım aaaa aynısı diyip geçmeyelim. Lütfen birbirimize hakaret etmeyelim. Ne sizlere ne bu güzel siteye yakışıyor

sevgili ege birde yok şu şukadar yazmış falan demişsim ama arkadaşım yazıyı ekledim arkadan yazanlardan biride sensin bu siteye yeni oldum senin yazdığına cevap yazmak şuçmu valla paronoya oluşmuş sende bu sitenin 90.000 üyesi varken :):):) her gün üye sayısı artmıyormu tabi insanlarda son yazılan yazılara cevap yazacaklar... İlla bir açık mı bulmaya çalışıyorsun anlamadım... Google hakkında yazanlar google'ın sahipleri hatta microsoft hakkında yazılanlarda bill gatesin yazılar hahahaha yapma allah aşkına bu kadar paranoya olunmaz...

bu siteye yeni oldum senin yazdığına cevap yazmak şuçmu valla paronoya oluşmuş sende bu sitenin 90.000 üyesi varken :):):)

siz buralarda biraz daha zaman geçirin, neden paranoyak olduğumu anlarsınız. O kadar çok sahte isim var ki... Kurunun yanında yaşı da yakmışım galiba; özür dilerim. =)

Estağfurullah arkadaşım.... :)

Her iyinin olduğu yerde bir kötü mutlaka vardır sözü günümüzde doğruluğunu baya kanıtlıyor sanırım :)

Sevgiyle Kal...

Arkadaşlar Selamlar,

Evet büyüyen online yiyecek ve içecek pazarına bence farklılık getiren ve yenilikler ile kullanıcı dostu sitelere her zaman yer var. Yukarıda bahsi geçen yorumlardan ve araştırmalarım neticesinde anladım ve gördüm ki, ortaya çıkan işlerin hepsi birbirlerinin aynısı ve kopyası olmaya devam ediyor. Benim tavsiyem bu işin nasıl yapılması gerektiğine güzel bir örnek teşkil eden www.istelezzet.com tüm yorumcuların ve ziyaretcilerin bu siteyi ziyaret ederek online yiyecek ve içecek işinin nasıl yapılması gerektiği ile alakalı yorumlarını buraya yazmalarını bekliyorum, bu ve benzeri sistemleri kullanarak sipariş veren tüm kullanıcılara afiyet olsun...

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

pilli ilan

son yorumlar

pilli ilan

Tutulanlar Banner

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.