
openoffice.org
Yüzlerce dolar vererek satın alabileceğiniz Microsoft Office ile yapabileceğiniz tüm işleri ve daha fazlasını OpenOffice ile gerçekleştirebiliyorsunuz. Sun'ın desteklediği ve açık kaynak kod sistemi ile geliştirilmeye devam eden yazılımın en yeni versiyonu deneme amaçlı olarak indirilmeye açıldı. Bazı hataların giderilmesi ile güncellenen ofs paketini siz de deneyip test edebilirsiniz.
Şimdilik Türkçe versiyonu yok ancak, OpenOffice.org 2.2 Beta versiyonunu buradan indirebilirsiniz.
« önceki yazı StockLayouts |
sonraki yazı » Midnight Express Gerçeği |
Yorumlar
Yüzlerce dolar vererek satın alabileceğiniz Microsoft Office ile yapabileceğiniz tüm işleri ve daha fazlasını OpenOffice ile gerçekleştirebiliyorsunuz.
hiç alakası yok bence.
| energizer | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Ocak 2007 14:14 |
belki şu anda tüm işleri ve daha fazlasını yapmak abartı olabilir fakat çok geçmeden yapabileceğini düşünüyorum.
| lateralus | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Ocak 2007 14:26 |
ilerisi için birşey diyemem. sen de haklı çıkabilirsin ben de. ama şu anda abartı bir iddia bu. dedikleri gibi olsaydı kimse office almazdı.
| energizer | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Ocak 2007 14:33 |
açık kaynaklı yazılımların %100 mükemmel olduğunu söylemek elbette ki gerçekçi bir yaklaşım değil ancak openoffice MS Ofis ile kıyaslandığında hakikaten oldukça başarılı bir rakip. Hatta bana göre, MS Ofis'in tek rakibi Openoffice..
| aynshtein | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Ocak 2007 14:37 |
Hatta bana göre, MS Ofis'in tek rakibi Openoffice..Cümle ters olmuş. OpenOffice'in tek rakibi MS Office :)
Microsoft'un OpenOffice'de gördükten sonra Office 2007'ye bir pdf desteği vermek için nasıl uğraştığını yakın tarihte görmüştük.
| eburhan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Ocak 2007 14:40 |
buradan benim ms yanlısı biri olduğumu çıkarmayın sakın. ben iddianın abartı olduğunu belirtmek istedim. yaklaşık bir sene open office kullandım ama hiç memnun kalmadım. ms'ye geçtim.
| energizer | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Ocak 2007 14:43 |
İddia biraz fazla abartı olmuş ama hiç alakası yok demek de en az onun kadar abartı olur :)
OpenOffice eğer hız ve çökme sorunları giderilirse ve birkaç ufak özellik daha eklenirse (benim karşılaştığım en büyük eksiklik sunum slaytlarına tablo koyamamaktı mesela) gerçekten çok iyi bir alternatif olacak. Şu anki hali ile bile hatta alternatif, ben 2-3 senedir korsan MS Office kullanacağıma bu bedava ofisi kullanıyorum ama işte şikayetlerim de var.
Özellikle yavaş olması ve çokça çökmesi giderilirse muhteşem bir alternatif olacak. Yavaşlık sanırım Java kullanmasından ileri geliyor ama attım yani Java'nın günahını da almıyım sadece tahmin benimki. Düz metinlerde pek çökme olmuyor ama şöyle bol çizim ve formül içeren dökümanlar 10 sayfayı geçtikten sonra çok sık çökmeye başlıyor (çok sıktan kastım gerçekten çok sık olması, illallah dedirtecek kadar :) ) Gerçi 2.1 sürümünü henüz deneyemedim belki dediğim hatalar giderilmiştir baksanıza 2.2 bile çıkacakmış yakında.
| ZuLuuuuuu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Ocak 2007 14:53 |
MS Office ile yapıp da open office ile yapamadığınız bir kaç şey söyleyiverseydiniz bari. Böyle içi boş iddialar bir yere götürmüyor.
| Ege | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Ocak 2007 14:56 |
öncelikle hız problemi var. ben grafik tasarımcıyım. office'le çok fazla işim olmuyor ama bir bilgisayarda hücrelere renk verip başka bilgisayarda o dosyayı açtığımda hücrelerde renk falan göremediğim oldu. şu anda aklıma gelmeyen sorunlar da yaşadım. nankörlük etmeyeyim çok da faydasını gördüm :)
| energizer | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Ocak 2007 15:08 |
@ege benim yazıda bir tane örnek var mesela. Ona MS Office'teki kadar iyi olmayan bir Türkçe imla denetimi de eklenebilir. Ben genel olarak memnunum ve kullanıyorum ama yanlış anlaşılmasın.
| ZuLuuuuuu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Ocak 2007 15:11 |
Birazdaha çalışmaları lazım microsoft oficce'i geçmek için ama ben umutluyum
| TuruncuYengec | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Ocak 2007 16:02 |
İyi niyetle openoffice kullanmaya çalıştığımda ilk öğrendiğim ders openoffice dosyalarını mümkünse ms office ile açma olmuştu. Yüksek lisansta çok önemli bir sunumu işgüzarlık yapıp openoffice ile hazırlayıp sonra hocanın duvardaki sunuma bakıp bu ne şimdi dediğini çok net hatırlıyorum. Arka plan saçmalamıştı yarısı görünüyordu sadece. Bunun benzerini eşime de yaşattım. Çok önemli bir sunumu ms office 2007 ile hazırlattım sonra uyumsuzluk yüzünden sunumu açamadı bile :( Mümkünse sunum yaparken kendi makinanız kullanılmayacaksa onun özelliklerini öğrenmekte fayda var. Elbette pps olarak kaydetmek de oldukça faydalı olabilir. Genelde ppt den daha uyumlu olduğunu gözlemledim.
| ozdek | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Ocak 2007 16:51 |
Ms Office 2007 ile Openoffice.org arasında uyumsuzluk olduğunu bir kaç yerde de okumuştum. Özellikle Word ve Powerpoint çalışmalarını Openoffice ile açmaya çalıştığınızda facialarla karşılaşabiliyorsunuz. Peki ama, herkesin MS Ofis 2007 kullandığını varsayabilir miyiz? Şu an hala MS Ofis 97 kullananlar olduğunu da göz önünde bulundurmak gerekir. En son teknoloji her zaman en iyisidir diye bir kaide yok.
| aynshtein | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Ocak 2007 17:20 |
OpenOffice.Org MS Office'e göre daha yavaş. Ama Ms Office formatındaki dosyalar üzerinde çalışırken. OpenOffice.Org dosya uzantıları ile çalışırken hem hızdan hemden yerden tasarruf yapılabilir.
1.0 sürümünden itibaren OpenOffice.Org Kullanıyorum. Ve takıldığım yada arıza yaşadığım bir durum oluşmadı. Eğer sorunla karşılaşılıyorsa hemen programa suç atmamak gerek. Azda kendimizde ve Ms de suç arasak.
Not: Ms Office de yaptığım herşeyi OpenOffice.Org da yapabiliyorum. Ama OpenOffice.Org ile yaptığım herşeyi Ms Office üzerinde yapamıyorum.
| eselioglu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Ocak 2007 17:35 |
@ZuLuuuuuu openoffice için türkçe yazım denetimi yapan bir eklenti bulunuyor halihazırda. Zemberek eklentisini inidirip kurarak bu sorununa bir son verebilirisin. zemberek gayet yeterli bir yazım denetimini sağlıyor.
| A.S.K. | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Ocak 2007 18:00 |
merhaba a.s.k.,
Zaten Zemberek'ten dolayı OpenOffice'inki MS Office'inki kadar iyi değil dedim, yoksa direk OpenOffice'de Türkçe imla denetimi yok diyecektim :)
Zemberek oldukça iyi ve hızla gelişiyor ama şu anki hali MS Office'inki kadar iyi değil maalesef. Ben bunu, Zemberek'in henüz yeni (1-2 senelik) bir proje olmasına dayandırıyorum. Bunun yanında Zemberek'in Pardus'un tüm programlarına entegre edilmiş olması gibi güzel özellikleri de var. Zemberek ileride eminim daha da iyi olacaktır. Hatırlatma için teşekkürler.
| ZuLuuuuuu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Ocak 2007 18:17 |
Ms Office 2007 ile Openoffice.org arasında uyumsuzluk olduğunu bir kaç yerde de okumuştum. Özellikle Word ve Powerpoint çalışmalarını Openoffice ile açmaya çalıştığınızda facialarla karşılaşabiliyorsunuz. Peki ama, herkesin MS Ofis 2007 kullandığını varsayabilir miyiz? Şu an hala MS Ofis 97 kullananlar olduğunu da göz önünde bulundurmak gerekir. En son teknoloji her zaman en iyisidir diye bir kaide yok.
| aynshtein | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Ocak 2007 18:42 |
Open office ile çok fazla bellek problemi yaşıyorum. Bellek canavarı mübarek. Yedi bitirdi ömrümü. Çok fazla office muadili programlar ile haşır neşir olmadığımdan hazırladığım ufak metin dosyaları için Abiword kullanıyorum. Pire gibi. Ne isterseniz yapıyor üstüne üstlük bellek ile fazla muhattab olmuyor. İşini yapıyor ve gidiyor.
| nimphelos | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Ocak 2007 19:27 |
Firefox nasıl yeri geliyor Explorer.exe'den fazla bellek tüketiyorsa OpenOffice de ona keza. Tek problemi bu.
| CNKT | |
|
|
(0 puan) |
|
| 24 Ocak 2007 22:23 |
@TuruncuYengec
tek cümle ile olayi özetlemissin. (:
ben office 2007'nin gercekten kullanisli oldugunu belirtmek isterim. openoffice'i hic kullanmadim, ancak, ms office 2007 gercekten isin hakkini veriyor. hatta, bilmiyorum yersiz olurmu, ms office 2007 word ile blog'lara bildiri yolluyor, ve imajlari yüzlerce sekle sokabiliyorsunuz. güzel bir live writer alternatifi olarak ta kullanilabilir.
| Vista | |
|
|
(0 puan) |
|
| 25 Ocak 2007 02:13 |
Openoffice (ya da firefox) gibi açık kaynaklı programların neden bu kadar çok bellek harcağını düşündünüz mü hiç? Bu tarz programlar öncelikli olarak Linux için tasarlanırlar. Linux'un bellek yönetimi de Windows'tan farklıdır. Çok az bellekle çok daha fazla iş yapılabilir. Dolayısıyla, programlar Windows uyarlanırken bu yönü üzerinde pek durulmadan işlevselliği üzerine yoğunlaşılır. Bu da Windows üzerinde, zaman zaman bellek problemleri ile karşılaşılmasına neden olur.
açık kaynaklı uygulamaların, paralı yazılımlar kadar kusursuz olması beklenemez. çünkü paralı yazılımları -özellikle de microsoft yazılımlarının- arkasında, devasa bir geliştirme ordusu ve ARGE departmanı vardır. 5-10 kişinin kendi emeğiyle bir şeyler üretmesi ayrı, 500-1000 uzmanın yönlendirmesiyle bir şeyler üretmek ayrıdır. Bunu da göz ardı etmeyelim. Açık kaynaklı yazılımları destekleyelim ki, yeni yeni programların hazırlanması için yazılımcıları teşvik etmiş olalım.. Değil mi ama?
| aynshtein | |
|
|
(0 puan) |
|
| 25 Ocak 2007 10:46 |
sevgili @aynshetin'ın ilk paragraftaki yazısına göre firefox'un ya da openoffice'nin linux üzerinde az bellek ile canavar gibi çalışması lazım. lakin öyle değil.
hatta ki geçenlerde ubuntu-tr listesinde konuşulan ve doğruluğu kanıtlanmış bir ilginçlik sunayım; firefox ubuntu üzerinde wine ile windows için olan .exe'yi çalıştırdığınızda linux için olan firefox'dan daha hızlı bir açılışa sahip. bunun sebebi gtk kütüphaneleri.
bellek için ise firefox yahut openoffice linux çekirdeği üzerinde daha iyi bir bellek yönetimine pekte sahip değil.
ikinci paragrafa tamamen katılıyorum.
kısacası linux çekirdeği gelişecek. güzel işletim sistemleri ve yazılımlar üretilecek. ne zaman ki linux camiası bile programlarını windows'a uyarlama çabasına girmezse, bilin ki bir aşama kaydedilmiş olacaktır.
| muarifer | |
|
|
(0 puan) |
|
| 25 Ocak 2007 11:04 |
@Vista doru soyluyorsun ben daha kullanma fırsatına kavuşamadım özellikle ms office 2007 word ile blog'lara bildiri yollama özellliği süper ben takdir ettim sırf o yüzden en kısa zmandan ms office2007 ye geçmeyi düşünüyorum zaten
| TuruncuYengec | |
|
|
(0 puan) |
|
| 25 Ocak 2007 13:18 |
Openoffice (ya da firefox) gibi açık kaynaklı programların neden bu kadar çok bellek harcağını düşündünüz mü hiç? Bu tarz programlar öncelikli olarak Linux için tasarlanırlar. Linux'un bellek yönetimi de Windows'tan farklıdır.
O kadar da masumane olmuyor bu işler. Openoffice'in program yapısı ile ilgili garip problemler olduğu kanısındayım ben. Ubuntu üzerinde çeşitli mimarilerde test ettim hepsinde aynı sonuç. Openoffice Word Processor'ın muadili sayılabilecek Abiword ile canavar gibi calışıyorum. Ne açılışta ne kullanım sırasında hiçbir problem yaşamıyorum.
Firefox'a gelince, açılışta biraz yavaş olduğu kesin ancak ben bunu GTK'nın yapısına bağlıyorum. Firefox ile o kadar kütüphane aynı anda yüklenmeye çalışınca biraz yavaş açılıyor. Bellek konusunda ise çok tab açılınca problem yaşandığı kesin anca 2-3 sayfa ile çalışıldığında bir problem yokmuş gibi geliyor bana.
Ayrıca firefox'un linux için üretildiği kanısına da kesinlikle katılmıyorum. Her açık kaynaklı proje linux için üretilmiyor malesef.
| nimphelos | |
|
|
(0 puan) |
|
| 26 Ocak 2007 05:53 |
yukleyn baba oo yi uzun bi sure kullanin ondan sonrada mo07 yi kurun... bakin gezn dolasin....
buyuk ihtimalle bi daha kaldirmak istemiceksiniz...
| cezass | |
|
|
(0 puan) |
|
| 27 Ocak 2007 07:43 |
pillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.
İlgili Yazılar
Bu Yazıyı Tutanlar
Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.
