

HASEGAWA YOSUKE isimli arkdaş nerdeyse tüm ülke paralarını o ülkeyi temsil edecek şekilde organi ile potrelerini oluşturmuş. ayrıca sitede bir tanede atatürk potresi var siteyi buradan ziyaret edebilirsiniz.
« önceki yazı Spam mailler patladı |
sonraki yazı » CIA' dan Factbook! Çok Detaylı Ülke Profilleri |
Yorumlar
Atatürk'e neden fes yapmış ki? ülkemizi fes mi temsil ediyor? iyi araştırmadan kendi kafasına göre takılmış işte.
| ozguryavuz | |
|
|
(0 puan) |
|
| 16 Aralık 2007 18:22 |
atatürk'e neden fes takmasın?!
yoksa atatürk hiç fes takmadı mı?
ya da avrupalı soylular gibi şapka mı takmalıydı?
şimdi diyeceksin ki fes takma da ermenilerden gelen bir kültür; ermeniler ile zamanında aynı iklimin kültürünü paylaşıyorduk da ondan takıyorduk.
| ntguzel | |
|
|
(0 puan) |
|
| 16 Aralık 2007 18:38 |
En iyisi kalpak olurdu buna kimse itiraz edemez..
| nehuse | |
|
|
(0 puan) |
|
| 16 Aralık 2007 19:07 |
adam orda sanat yapmıs siz burda yok fes yok su tartısın :S
| brsdmn | |
|
|
(0 puan) |
|
| 16 Aralık 2007 20:43 |
ne sanatı ya herşeye sanat demeyin kardeşim?!
arto, hülya avşar, fatih ürek, topstar ajdar..vs vs hepsine sanat(cı) diyorsunuz aaaaa
| lost a | |
|
|
(0 puan) |
|
| 16 Aralık 2007 21:02 |
@ntguzel
yanılıyorsun fes asırlardır yunan giysisidir.Hatta klasik efzun askerleri vardır etekli, onların kafalarında da görebilirsiniz.
Neden öyle fesli yapıldığına gelirsek, batı da hala fesli, çarşaflı Türk imajı var ve öyle olmasını istiyorlar.Yıllardır yabancı tv'ler Türkiye'yi bu şekilde tanıtıyor.Hatta Türkiyeye geldiğinde hala arap alfabesini kullandığımızı zannedip latin alfabesini kullandığımızı görüp şaşıran turistler bile gördüm.Sanırsam da hayalleri yavaş yavaş gerçekleşiyor.
| BaRY | |
|
|
(0 puan) |
|
| 16 Aralık 2007 21:16 |
bakın burada da lincoln'ün şeriatçı sarıklarla yapılmış gösterimleri var...
ne de olsa amerika yüzlerce sene radikal islamcı takıldığı için, günümüzde de böyle bir imajla resmedilmesi son derece normal...
üç kuruşluk banknotlarla yapılan origami figürlerine bakıp bakıp yine ulusalcılığımızı depreşmiştirmişiz ya, helal olsun...
| proksima | |
|
|
(0 puan) |
|
| 16 Aralık 2007 21:24 |
bunun ulusalcılıkla alakası yok. Atatürk yıllarını dünyanın gözündeki fesli, çarşaflı osmanlı imajını silmek için harcadı. sonra birinin fütursuzca hala onu fesli bir şekilde yansıtmasını eleştirdim hepsi bu. o resmi gören bir yabancı türkiye'yi, türkleri yanlış tanıyor. aklında yanlış bir türkiye imajı oluşuyor sonra.
| ozguryavuz | |
|
|
(0 puan) |
|
| 16 Aralık 2007 23:00 |
yapma arkadaşım, yapma güzelim.
adam sanatını konuşturmuş, bir sürü paradan origami sanatıyla değişik eserler ortaya çıkarmış. sen hala festesin, çarşaftasın, siyasettesin. eminim diğer çalışmalarına hiç bakmadın bile. ha madem çok biliyorsun, madem hoşuna gitmedi daha güzelini sen yap da biz de seni tebrik edelim. boş konuşmakla olmuyor bu işler.
ayrıca başka bir ülkedeki kültürsüz adamın biri bu origamiye bakıp "tabi ya türkler de fes takıyo hala" diyorsa hiç de umrumda değil. bu kültürsüzlük onun sorunu. bizim değil.
| siegfr | |
|
|
(0 puan) |
|
| 16 Aralık 2007 23:11 |
şuradaki lincolne yeniden dikkat çekiyorum o halde sevgili ozguryavuz...
ertesinde son cümlenizden analoji ile;
o resmi gören bir yabancı amerika'yi, amerikalıları yanlış tanıyor. aklında yanlış bir amerika imajı oluşuyor sonra.
bu yorumları, daha ciddi doneler için saklasak....
bir banknotla yıkılacak imajımız varsa, olmaz olsun o imaj....allahın japonunun katladığı bir kağıt paraya kızacağımıza(ki sadece Türkiye değil, bir sürü ülke parası var, bir kasıt aramak anlamsız), mum misali eriyen edebiyatımıza/musıkimize, geleneksel güzel sanatlarımıza ezcümle kültürel değerlerimize ağıt yakmalı, içinde bulunduğumuz bu yozlaşma ortamını sorgulamalıyız aslında...
| proksima | |
|
|
(0 puan) |
|
| 16 Aralık 2007 23:14 |
@positive
@ngagerz
@Nucrotion
@Banned
cevaben;
yabancı kelimelerin yazımı ile...
| akdem | |
|
|
(0 puan) |
|
| 16 Aralık 2007 23:59 |
Gençler Niçe, Şekspir, Ayınşıtayın diye öğrenince bu dil bilmez-öğrenmez eğitimimizle asıllarını görünce kara cahil gibi: Einstein'de kim Shakespeare ne ola diye afallayacaklardır. Aynı hiç kabullenemediğim Hussein Chalayan örneği gibi bişey.
| Anthro | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Aralık 2007 05:07 |
herşeyin sanat olarak algılanmasına bende karşıyım ama bu çalışmalarda bir emek var lütfen çamur atmayın. fes konusuna gelecek olursak kim ne dersin biz fes taktık ve böyle algılanacaz. bunun hiçbir tuhaf tarafı yok. lütfen burada safsata milliyetçiliği yapıp konuyu dağıtmayın.
| ahmetkucukoglu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Aralık 2007 12:21 |
yapılan emek olabilir ama kesinlikle "sanat" diye adlandırılmasına karşıyım. Bunu ancak tasarım olarak sayabiliriz.
Bir Sanat Okulu olarak kurulan Bauhaus günümüze ayak uydurabilmek adına da sanattan kopmuş tasarım alanında kendini geliştirmiştir. Her yapılan emek uzun uğraş sanat olarak algılanmamalıdır.
| lost a | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Aralık 2007 18:18 |
bu ülkenin insanları fes ve çarşaf giydiğinde daha mutluydu.
| neguvon | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Aralık 2007 18:33 |
kalpak olsa kimse birşey diyemezdi neden çünkü para da kalpaklı resim yok :D
2 atatürk zaten asker asıllı.tartışmak saçmalık olurdu.
bary haklısın dostum , sana katılıyorum yalnız yanıldığımı sanmıyorum; fes in ermeni kültüründen geldiğinden eminim.
| ntguzel | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Aralık 2007 22:18 |
Ben sanat yapıyorum!diyen birine
hayır! sen sanat yapmıyorsundemek kadar abuk bir cevap yoktur herhalde.bunlara yukarıda sayılan isimler dahil.(hülya,arto,...)
beğenmeyip izlemeyiz olur biter
insanlar yüzyıllarca kafa patlatmış bu olaylara.sanat tarihi diye bir kavram çıkmış ortaya. kaldıki site zaten japonca. bunları yapan arkadaşın belki böyle bir iddiası bile yok. yine bildirgeç ahalisi olarak hararet yaptık diyorum ben :)
| tea moore | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Aralık 2007 22:30 |
tea moore sanatın ayrımı yapabilcek insan var, yapamayacak insan var zaten.
Zaten biri haydiii sanat diyince öle birşey olmadığını anlatmaya çalışıyorum.... Anlattıklarını da okulda ders olarak görüyorum zaten....
boşu boşuna hararet oldu :)
| lost a | |
|
|
(0 puan) |
|
| 18 Aralık 2007 23:02 |
sanata laf yok...
| hoodly | |
|
|
(0 puan) |
|
| 19 Aralık 2007 00:20 |
@ozguryavuz
neyi silmeye çalışmış yaw. Bi açıklasana ne demek
Atatürk yıllarını dünyanın gözündeki fesli, çarşaflı osmanlı imajını silmek için harcadı
ben miydim, meclis'in önünde eski şeyhülislam ile sakarya savaşından önce dua eden. Batı dünyasının "homo islamicus" yaratmak amacıyla faaliyette tuttuğu bir uygulamadır*. Benjamin Franklin'in yarattığı oryantalizm kült'ü, bunun üzerinden
medeniyet -yada civizilation *- götürüyoruz
bilmecesi. Avrupalı, amerikalı zırcahil orta-sınıf'ın 1 haftalık gezi için gelip
"aaa çok şaşırdık"
lafları burada söylenmeye tamah ediliyorsa ya bilmemektendir, ya da başka noktaları muştulamak için "politize" edilmesidir.
Yunan menşeili değil, fas menşeiilidir. Yunan adalarında ki rumlar fas'lılardan görüp almışlardır. Biz yunanlılardan görüp almışızdır. "jön türkler" ile politize olmuştur. 1828 modernleşme hareketi ile gelmiştir. Kavuk bırakılıp fes'e geçilmiştir. II. Mahmut'un adı bu yüzden "gavur padişah" adını almıştır. İlk geçildiğinde kıyametler kopmuştur. 1826'da ki vakaiyi hayeriye ile gerekliliği kanıksanmış bir değişimin gerekliliğin vurgulanması açısından "kıyafet" uygulamasıdır*.
Bunu yapma sebebimiz metternich'in de belirttiği gibi "mimetisme" uyguluyan bir toplum olmamak içindir. 1828 "kıyafet nizamnamesi" olarak geçer. Gericilik diye nitelendirilmesi cahillik saysam yeridir, yaw. Atatürk yapınca kutsal oluyor da, II. mahmut yapınca "gerici" mi oluyor. Politik kutsallar manzumesine sığınmayalım. Bu tamamen anakronizm'dir. @Proksima'nın anakronizm'in ulusalcılık ile olan hastalıklı ilişkisine dikkat çekmesi çok güzel olmuş.
bunun ulusalcılıkla alakası yok
yok diyen arkadaşımız, princeton hocalarından şükrü hanioğlunun şu yazısına bir göz atsınlar.
Mimetisme:Henri Bergson'un sözü olarak da alınmıştır. Fransızcadan çevirisi "yansılama veya birebir taklit"tir. Ama bergson
"Yığın, eliti taklit ederek sürüklenir"
olarak kullanır.
- İlber Ortaylı, İmparatorluğun en uzun yüzyılı, alkım kitabevi, 2006
| Ampouble | |
|
|
(0 puan) |
|
| 19 Aralık 2007 03:57 |
bir para resminden 1000 sayfalık roman çıktı yahu ne bu böyle
| yohtur | |
|
|
(0 puan) |
|
| 27 Aralık 2007 22:21 |
pillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.
Bu Yazıyı Tutanlar
Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.


