playonlinux sitesinde linux camiasının seveceği bir yazılım var.

windows oyunlarını, linux üzerinde oynamak isteyenlere yardımcı olacak bir yazılım olan playonlinux, ücretsiz ve gnu/linux lisansı altında dağıtılıyor.

bilgisayarınıza indirmek için download sayfasına uğramanız ve size uygun sürümü seçmeniz yeterli.
tüm oyunların desteklenmediği ancak manuel kurulum yapma imkanınız olduğu söyleniyor. ayrıca, linux üzerindeki bazı masaüstü gelişmiş kompozit efektlerin kapatılmasını öneriyorlar. (Compiz, Kwin gibi.)
sonraki yazı » Türk Telekom'dan daha ucuza konuşmak için |
Yorumlar
Linux da Photoshop, Dreamweaver,Flash ,Fireworks bu 4 ü çalışşsın bana
yeter ama çalşmıyorlar :S
| BarisGURENC | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Temmuz 2008 10:28 |
@barisgurenc, o dediklerinden bir tek flash çalışmıyormuş, wine appdb'ye göre.
Ama bence de linux kasmaya gerek yok. Çok sorunlu bir sistem.
| takip | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Temmuz 2008 12:35 |
Çok sorunlu bir sistem.
neye ve kime göre böyle bir yargıya vardınız? Windows uygulamalarını çalıştırmaması çok normal. Çünkü linuxun yapısı farklı. Onları çalıştırmaya çalışması takdir edilmesi gereken bir durum bence. Firmaların hiçbiri linuxa destek vermezken bu çabaların bu tür konuşmalarla küçümsenmesi çok kötü. uzun süredir linux kullnaıyorum. Kendi yazılımları gayet iyi ve sorunsuz, kendisi de öyle. Lütfen önce bilgi ve tecrübe sonra fikir...
| nimes | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Temmuz 2008 13:42 |
Linux içerisine sanal makine kullanarak windows kurup onun üzerinede istediğinizi kurup çalıştırabilirsiniz.Sonuç olarak linux tan çıkmadan bir pencere içerisinde tüm uygulamalar çalıştırılabiliyor.Direk çalışmasada bir çözüm .
| nehuse | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Temmuz 2008 14:28 |
@nimes,
bunu en az 6-7 linux dağıtımını denedikten ve uzun zaman aralıklarında toplamda en az 2-3 ay linux kullandıktan sonra söylüyorum.
dandik bir işlevi bile yerine getirmek için konsola girip kod yazmak, gedit'ten sistem kodu düzeltmek, bir sürü ıvır zıvırla uğraşmak istemiyorum.
ekran kartıyla uyuşmazlıklar, donanım sorunları, ufak bir olay için bile ubuntuforums.org'dan bilgi arama, çirkin arayüz, uyumluluk (compatibility) sorunları ve daha pek çok sorun.
ha bilgisayar başında geçirecek çok boş vaktiniz varsa linux size göre olabilir. bana göre değil.
eskiden ssk, pahalı ilaçlar için ucuz muadilini yazardı ya. aha, linux da işte aynen öyle. bir feeddemon ve babylon ayarında program bulamamak ve bunları wine ile katti suretle yükleyememek bile benim için geçerli sebepler.
Sorunlu sistemden kastım budur.
| takip | |
|
|
(-1 puan) |
|
| 20 Temmuz 2008 15:02 |
takip
tabiki tercih meselesi bu söyledikleriniz. Ben de yaklaşık 10 yıldır linux kullanıyorum. Bazen gerçekten daraldığım anlar oldu. ama bütün bu sorunlar gerçekten linuxun sorunu mu? onu iyi analiz etmek lazım. Yazılım ya da donanım üreten firmaların destek vermemesi yüzünden en basit bir donanım için bile gönüllü insanlar driver yazmak zorunda kalıyor. Bunların kalitesinin iyileşmesi de zaman alıyor tabiki..
çirkin arayüz
buna da katılmıyorum. Nedenini biliyorsundur herhalde. uzun süre linux kullandıysan..
Bana göre sorunlu sistem, sürekli donan, ağırlaşan, virüsden geçilmeyen, sistemdir.
Programların hatalarını sisteme yüklemek yanlış.
Yine de linux kullanmamakta özgürsün. linuxun felsefesi zaten "Freedom of Choose" seçim özgürlüğüdür..
babylon ayarında program bulamamakbahsettiğiniz bu programa para vermeden ulaşma imkanınız olmasaydı free alternatiflere yönelmezmiydiniz? bu programları Portable ya da kaçak kullanmak varken tabiki free olanlarla uğraşmazsınız. ülkemizdeki Birçok insanın windows'u bile kaçakken bunları tartışmak çok yersiz. Kaç kişi elindeki oyunlara para verip alıyor. Ya da parayla ancak kaç tane oyun ya da program alabilirsin.
| nimes | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Temmuz 2008 15:25 |
Photoshop, Dreamweaver, Flash, Fireworks'ün son versiyonlarını değil de bir iki versiyon öncesini kullanırsan wine'de çalışabilirler, bizzat ben quarkxpress 5 ve photoshop 6/7'yi çalıştırabiliyorum. ayrıca ubuntu zıvırtı ve saire kefere linuxlarıyla uğraşıcağınıza bilgisayarda 80 milyon türk gücündeki Anadolu panteri Pardus'u deneyin ;)
pişman olmazsınız, en basit kullanımlı, gayet kullanıcı dostu bir linux dağıtımıdır kendisi, uzun zamandır kullanıyorum, konsolu 1 ya da en fazla 2 kere gördüm... son sürümde ekran kartı vesaireyi de otomatik tanıyor, kullandığım dell laptopun hiçbir donanımını windows xp'de driver olmadan tanıtamıyorum, ama pardus 2008'de ses kartı, ekran kartı hepsini otomatik tanıyor... sambayı da 1-2 günde öğrenip çözdüm, ağımdaki windows makinelere ulaşabiliyor, yazıcıdan çıkış alabiliyorum (sadece postscript meselesini çözemedim... o da üşendiğimden)
yerel bir gazetede çalışıyorum, arşiv pcmiz sürekli göçerdi, dosyalarımızı fotoğraf arşivimizi kaybederdik, bir süredir muhabirlerin pclerinde pardus arşivde ise ubuntu kullanıyoruz, taş gibi, serverda virüs filan olmadığı için resim arşivi de güvende...
yani denemeden uğraşmadan emek vermeden konuşmayın çamur atmayın linuxa... ha sorunları aksayan yerleri yok mu var, ama her geçen saniye daha da gelişiyor, windowsun 100 katı fazla bir hızda gelişiyor hem de... var olan sorunlar da linux yüzünden değil firmaların linuxa yönelik üretim yapmamasından kaynaklanıyor...
| bgunay | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Temmuz 2008 16:12 |
linux sever bi windows kullanıcıs olarak playlinuxu duyduğuma sevindim. linux biraz daha gelişsin geçecem hemen :)
| bteoman | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Temmuz 2008 17:21 |
bazı arkadaşlar, Linux'un "gönüllüler" tarafından geliştirildiğinden bihaber anlaşılan. Microsoft'un yazılım ekibinde bilmem kaç bin kişi çalışırken, Linux dünyasında -örneğin bir firmanın maddi desteği ile piyasaya sunulan- Ubuntu'nun geliştirici kadrosu 100'lerle ifade ediliyor. Bir de Microsoft'un 1980'lerden beri linux'un ise 1990'ların ortalarından itibaren tanındığını ve desteklendiğini hesaba katmakta fayda var.. Ha son olarak, donanım tedarikçileri ürünlerinin Windows sürücülerini çıkartırken, Linux sürücülerini yayınlamak çoğunlukla gönüllülere düştüğünden olsa gerek, pek çok donanımın Linux desteği yok... Linux'u kötülemeden önce, aradaki 15 yıllık zaman farkını ve Windows'un arkasındaki maddi manevi desteği de göz önüne alırsanız daha anlayışlı olabileceğiniz kanaatindeyim... Her tartışmada Linux'a "tu kaka.." muamelesi yapmanın kimseye bir faydası olmuyor...
| aynshtein | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Temmuz 2008 18:34 |
o bu değillde ben şu söze takıldım.
Programların hatalarını sisteme yüklemek yanlış.
eğer bu yoldan gidersek windows'a pek birşey diyemeyiz çünkü "genelde" windows'u stabilsizleştiren yüklediğiniz programlar.
çirkin arayüz
+1 bu kesinlikle önemli bir konu çünkü windows ve mac ile (özellikle mac ile) karşılaştırdığımızda linux dağıtımlarının arayüzü cidden çok kötü sadece dağıtımların değil yazılan yazılımların arayüzleride felaket durumlarda ikonlardan tutunda form tasarımına kadar cidden vasat düzeyde çoğu linux yazılımları.
ama bir mac'a baktığımızda her bir tarafından ilham alıyoruz.üstelik mac os'un x serisi unix üzerine kurulu dememkki sorun unix/linux yapısında değil dağıtımları ve masaüstü arayüzlerini geliştirenlerde (sözüm kde ve gnome'ye dir)
ayrıca ah microsoft'un maddiyatı var ubuntu çalışma ekibinde çalışan sayısı 100'lerle ifade ediliyor denilceğine madem elimizde bu kadar süper bir altyapı var windows'a ve mac os'a kafa tutabilecek... yapın profesyonel bir dağıtım ticari ellerden çıkmış ve windows için hep söylenen "windows 20 dolara satsa herkes orjinal alır" mantığıyla(yada geyiğiyle) satın bakalım ne olacak piyasa... (bende bilmiyorum ne olacak piyasa)
not:lütfen bana ithafen not yazacaklar biraz sakin yazsınlar çünkü ne zaman linux'u eleştiren yorumlar yazsam gelen cevaplar çok agresif oluyor bilmiyorum ki bu fanlıktanmıdır yoksa eleştiriyi kabul edememektenmidir.
| RC1 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Temmuz 2008 21:12 |
arkadaşlar;
arayüz kötü diyorsunuz fakat sabit dağıtımların hepsi öle..sonradan istediğiniz görünümü verin..hemde kasmadan..
vistanın macin görünümlerine hayran kalmayın..benm evde ikinci pcm var eski..256 ram 1.7 ghz işlemci ile ubuntuyu mac görünümünde rahatlıkla çalıştırıyorum..birde o pcde mac biraz zor ama vista deneyin yükleneceğini sanmam..
| mgokay | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Temmuz 2008 21:29 |
windows 20 dolara satsa herkes orjinal alır" mantığıyla(yada geyiğiyle) satın bakalım ne olacak piyasa
komik şeyler yazmayın arkadaşlar. şu an sadece ofis ortamında çalışabilmek için yazılıma vereceğiniz para 1000$'ı geçer. (windows lisansı+ofis lisansı+antivirüs lisansı+sözlük lisansı vb.) oyun oynamak istiyorsanız da harçlıklardan biriktirerek ayda ya 1 oyun alırsınız ya da 2. ama ülkemizde kaçak yazılım üst düseyde olduğu için kimse bu tarafı düşünmüyor. Grafik işleriyle uğraşacaksanız ise yandınız demektir. (Ama crack sağolsun)
Şu an linux'a kötü diyen arkadaşlara sormak istiyorum. Linux olmasaydı windows tekeli kaç lira olurdu acaba bir düşünün(özellikle server kısmında)
| nimes | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Temmuz 2008 21:55 |
@nimes zaten dediğim mantık komik olduğu için vede başkalarının olaya böyle yaklaştığı için öyle yazmıştım hatta parentez içinde geyiğiyle diyede yazdık eğer okumadıysan.
linux'a kötü tu kaka diyen falan yok sadece grafik arayüzü kısmında gelişmeli diyen var (en azından ben diyorum) tabiki her zaman alternatif olmalıdır.birde tema yükleyerek vasat form tasarımlarını maalesef düzeltemiyoruz gui tasarlamayı bilmeyen her adam program yazarsa linux ücretsiz yazılımlar diyarından çok çöplüğe döner.
üstte not olarak agresif cevap yazmayın demiştim ama yine linux sever arkadaşlar eleştiriyi kaldıramayıp nedense hala burun dikine "linux iyi ellemeyin windows'a bakın" dercesine yazıyorlar.
server kısmına pek birşey diyemem kullandığınız teknolojilere bağlı örneğin web server dersek ben php mysql kullancaksam unix türevlerini tercih ederim asp.net kullancaksam windows server.database server'da yine unix türevlerini tercih ederim.evet linux'un serverlarda bariz üstünlükleri var olabilir ama siz desktop piyasasını hiçe sayarcasına yazıyorsunuz sanki bir sunucu ile olay bitmiyor client olmadıktan sonra.
ayrıca %1 zar zor pazar payı olan işletim sistemi (linux) windows'un fiyatlarını ne derecede etkiler bilmiyorum ama şuanda windows'a tek kafa tutan desktoplarda mac osx'dir ki avrupada yaygın olmasada amerikada yaygın olarak kullanılıyor kendileri.
| RC1 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Temmuz 2008 22:12 |
linux'u kullanan ve seven arkadaşlar agresif cevap yazmıyorlar (ben de dahil) sadece kendilerini anlatmaya çalışıyorlar. Windows ve linux birbirinden farklı bir yapı ve felsefede gelişiyor. bu nedenle birbirine sesini duyurmaları çok zor.
Klasik windows mu linux mu tartışmasına girmek istemiyorum. O tartışma daha uzun süre gidecek gibi. Sadece biz değil http://blogs.computerworld.com/vmware_exec_says_windows_days_are_numbered
burası da bunu tartışıyor. vmware'i herkes biliyor sanırım.
Arayüz kısmında compiz ile birlikte özellikle gnome windows'u katlamış durumda. Beğenmeyen de olacaktır tabi. Ona da saygım sonsuz. Ancak vistanın 3 boyutlu masaüstü diye millete yutturduğu şeyin berbatlığını compiz+linux kullandıktan sonra farkına varacaksınız. gerçek 3 boyut linuxta var şu an.
30 haziran itibariyla windows xp lisansı dağıtımı durmuş durumda. birkaç yıla kalmaz destek de biter. Vistanın durumu ortada. bir işletim sistemi 8 gb yer kaplar mı yahu? 2gb ram olmadan vistayı çöpe atmalısınız. Demem o ki her iki işletim sisteminin de iyi yönleri var kötü yönleri var. Ben linuxun felsefesini, gelişim tarzını ve özelleştiriliebilir olduğunu sevdiğim için günlük olarak kullanmaktan memnuniyet duyuyorum. Grafik işlerimde windowstaki programlara olan bağlılığım nedeniyle de windows kullanıyorum.
Demem o ki sıradan bir kullanıcı (internette gezip gazete okuyan, birkaç dilekçe mektup yazan, müzik dinleyen) linuxta bu tür ihtiyaçlarını rahatlıkla giderebilir. Bunun için windows ve onun programlarına lisan ödemesi gereksiz. Onu anlatmaya çalışıyorum.
Macosx'in fiyatından bahsetmek bile istemiyorum. Bilen bilir...
| nimes | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Temmuz 2008 22:51 |
böylesi tartışmalar iyi oluyor, en azından len yaygın işletim sistemlerinin neresindeyiz ne yapıyoruzun cevabını biraz daha iredelmiş oluyoruz. ben bu tür bir tartışmanın açılacağını düşünmemiştim açıkcası.
benim tercihim windows ama windowsun masum olmadığını biliyorum aslında. öenmli belgelerin windows üzerinde (internete bağlı bir windows ise özellikle) barındırılmaması lazım. 3. parti yazılımların etkisi bir yana windows zaten çok stabil olmayan bir işletim sistemi. ancak diğer işletim sistemlerine göre daha kullanıcı dostu olması sebebiyle kurtarıyor.
steve balmer yanlış hatırlamıyorsam "korsan kullanıyorsanız yine windows kullanın" demişti. sebebi, alışkanlık haline getirilmek istenmesi olsa gerek... evet windows alışkanlık yapıyor.
linux gibi bir camianın da dezavantajları var aslında üreticiler linux gibi bir sisteme driver yazmak konusunda neden çekinceli davranıyor anlamış değilim, banan ne işletim sisteminden ne olursa olsun ben yaparım donanımımı hangi sistme kullanıyorsa kullansın. ticari kaygılardan kaynaklanıyor olsa gerek...
| ufopilotu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Temmuz 2008 22:55 |
:)
steve balmer yanlış hatırlamıyorsam "korsan kullanıyorsanız yine windows kullanın"
ben de şunu ekliyorum. Korsan ofis programı kullanıyorsanız Microsoft Ofis kullanın. Hatta milli eğitimde ki öğrencilere de kullandırtın ki alışsınlar..
| nimes | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Temmuz 2008 23:00 |
@nimes evet galiba öyleydi! haha adamlar resmen... neyse.. =) bir de bir konferansta steve ballmer mac kullanıyordu. photosopla işlenmiş bir fotoğraf da olabilir ama emin değilim ;)
| ufopilotu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 20 Temmuz 2008 23:10 |
Bu programı pardus üzerine kurabiliyormuyuz
| akif87 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 21 Temmuz 2008 00:09 |
The Wine development release 1.1.1 is now available.What's new in this release:
- Fixes for Photoshop CS3 and Office 2007 installers. * More progress on gdiplus. * Support for Unicode files in regedit. * Improved video playback. * Many Richedit fixes and improvements. * Various bug fixes.
Bu son sürümdeki yenilikler sadece. Flash merak ediyorsanız, Flash 8 wine ile kullanılabiliyor. Öte yandan bu playonlinux yeni ancak formatı sanırım birtek oyun üzerine. Fakat google amcanında wineyi desteklediğini düşünürsek pekte wine gibi popüler olacağa benzemiyor. Fakat linux dünyası işte, birileri alır işi götürür bizde oynarız:).
http://appdb.winehq.org sitesinde yeterince işimizi görecek oyunlar halihazırda çalıştırılabiliyor.
| eribol | |
|
|
(0 puan) |
|
| 21 Temmuz 2008 07:50 |
bu arada bir linux dağıtım şeması gördüm. işlem hacmi gerçekten çok yüksek görünüyor.
| ufopilotu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 21 Temmuz 2008 09:03 |
Linux un yaygınlaşması için en gerekli şey windows programlarının sorunsuz linux üzerinde de çalışabilmesini sağlamaktır. Aksi taktirde linux sınırlı sayıda kullanıcının kullanımında olmaya devam edecektir.
| zehirli_ | |
|
|
(0 puan) |
|
| 21 Temmuz 2008 09:36 |
@zehirli_
Linux un yaygınlaşması için en gerekli şey windows programlarının sorunsuz linux üzerinde de çalışabilmesini sağlamaktır. Aksi taktirde linux sınırlı sayıda kullanıcının kullanımında olmaya devam edecektir.
bence yanlış bir düşünce. Önemli olan linux'un kendine özgü progrmalarının gelişmesi. Diğer türlü windowstan ne farkı kalır ki. Macosx'e bir bakın. Kendi programlarının başarısı sistemi alıp götürüyor. Mesela ben Nero yerine K3b kullanmayı tercih ediyorum linuxta. Neronun linux sürümünün olmasına rağmen. Free olmak, kendini özgür hissetmek herşeyden önemlisi programın koduna müdahale edebilmek çok güzel bir duygu..
| nimes | |
|
|
(0 puan) |
|
| 21 Temmuz 2008 11:41 |
linux üzerinde bir windows program kullanma kültürünün gelişmesi bence önemli ama yerleşmesi en az bir 10 yıl alır gibi geliyor.
| ufopilotu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 21 Temmuz 2008 11:51 |
Linux dağıtımlarının windows programlarını çalıştırma gibi bir zorunlulukları yok. Dizel bir araca benzin koyup çalışmasını istemek gibi bir şey bu. Lakin wine geliştiricileri kısmen (büyük bir kısım) de olsa bu işi başarıyorlar. Dizel arabaya benzin koyup çalışmadı diye kimi suçlamak gerekir? Aracı üreteni mi yoksa yanlış yakıt koyanımı? Amacınız windows programlarını kullanmak ise linuxdan uzak durun. Yok ben alternatifleri ile idare ederim, yasal olsun ama ücretsiz olsun (pek çoğu için geçerli), stabil olsun, güvenli olsun, yardıma ihtiyacım olduğunda etrafımda insanlar olsun, öğrenmeye ve araştırmaya meraklıyım vs. diyorsanız linux sizin için biçilmiş kaftan.
| akocer | |
|
|
(0 puan) |
|
| 21 Temmuz 2008 11:52 |
konu yine linux-windows tartışmasına döndü... Bu arada, PlayOnLinux'un sadece oyun oynamak için değil, Wine ile kuramadığınız bazı Windows programlarını daha kolay kurmaya yaradığını da hatırlatmakta fayda var... (Örneğin Internet Explorer veya Safari gibi...)
| aynshtein | |
|
|
(0 puan) |
|
| 21 Temmuz 2008 12:32 |
tamam da misal vegas 2 , grid falan kurabilirmiyim bu şekilde ?
pardus da playonlinuz çalışır mı ?
ne dersiniz ?
| promoder | |
|
|
(0 puan) |
|
| 22 Temmuz 2008 09:46 |
şöyle bir şey yapmışlar, işinize yarayabilir. driver'lara gitmek için şu sayfaya.
| ufopilotu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 22 Temmuz 2008 14:11 |
