son günlerde yazdığım bildiriler reklam yazısı olarak algılanarak yazınızı iptal edilmiştir mailleri alıyorum. Bu burada tartışılması gereken bir konu. reklam nedir? ne değildir? Öncelikle bunun açıklaması net bir şekilde yapılması gerekmektedir. aftermath ve diğer editörlere soruyorum. lütfen burada açık açık tartışalım ki herkes okusun. sizce sitede yayınlanan, linki olan her yazı reklam değil midir? bir çeşit reklamdır. sadece bir soru : bu reklam değil midir? evet bir reklamsa neden benim yazılarım reklam olarak algılanıyor?
dipnot : yanlış anlaşılmak istemiyorum. burada benimde uzun zamanım geçti ve anılarım oldu.
« önceki yazı el bakımı? |
sonraki yazı » Online rss takibi için hangi siteyi kullanıyorsunuz? |
Yorumlar
Kesinlikle katılıyorum.Diğer yazılarda linklerin tümünde reklam var ve sorun olmuyor.Eğer bu problemse link olayını kaldırmalılar.Elmize bir hak veriyorlar ve yanlış anlaşılır reklama girer gerekçesiyle kısıtlıyorlar.Kesinlikle yanlış bir yaklaşım.Esefle kınıyorum!
| Niles | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Nisan 2006 13:27 |
linkler bu siteden kalkarsa bildiri olmaz niles. aslında anlatmak istediğim her linkin bir reklam olmasıdır. şimdi etiketlerde en çok "google" var. bence google yazılı bir bildiride bir reklamdır. sonuçta ticari bir kazancı var bu tür sitelerin.
| beyaz_sayfa | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Nisan 2006 13:45 |
beyaz_sayfa, yorumda dediklerine katılıyorum; yerinde bir tespit.
ben bu reklam meselesinin nereden çıktığını anlatayım, daha açıklayıcı olacaktır eminim ki..
biliyorsunuz bu site 2000 yılından beri aynı formatta çalışıyor. o günlerden beri gavurun "early adaptor" dediği, bir yeniliği erken sahiplenen nitelikli kişiler tarafından kullanılıyor. günümüzde de hala "herkes"in takip ettiği bir site değil, belirli bir sanal kültüre sahip kişilerin takip ettiği bir site..
ilk günlerinden beri bu bahsettiğimiz kitle reklam ve reklam görünümündeki yazılara karşı çok tepkili. geçmişte reklam yapmayı deneyenler kitle tarafından sert tepki ile karşılandılar. durum böyle iken biz de hem gerginliği azaltmak hem de bildirgeç'in takipçilerinin istemedikleri yazılarla karşılaşmasını engellemek için reklamlara izin vermemeye başladık.
reklamın tanımını yaparken ise "bildirgeçseverlerin reklam olarak nitelendirebileceği" veya "reklam hissi veren" yazılar diye geniş kapsamlı bir tanım koyduk. bildirgeç kendi okurlarının malı olduğu için kuralları belirleyenler de bildirgeç'in emektar okurları oluyor. kural koyan bir müdür falan yok bu sitede..
çok demokratik bir site olduğumuzu söyleyemeyeceğim. siteyi takipçileri ve emekçileri varediyor. kişiler katkısı oranında da hak ve söz sahibi olsunlar istiyoruz. bu topluluğa çok katkısı olmuş kişiler reklam görünümündeki yazılara tepki duyuyorsa, bu hissi verecek yazıların yayınlanmaması gerekiyor. şu gün uygulanan her kural emektar bildirgeç kitlesi tarafından şekillendirilmiştir.
yazıların onaylanmaması konusuna gelince, bu durumu kişisel algılamamak lazım. onay kuyruğunda yazıyı değerlendiren editör kimin yazdığını görmüyor, sadece içeriğe bakıyor. eğer yazdığınız bir yazının yayınlanmaması ihtimaline karşıysanız pillinetwork siteleri sizin için doğru bir yer olmayabilir; blogcu.com'dan kendiniza bir blog sitesi açınız. ama taktir edersiniz ki bir gazetede veya dergide yazı yayınlatmak çok çok daha zor bir iş..
iyi niyetle yazılmış, bildirgeç okurlarının zekasını küçümsemeyen bir yazının moderasyona takılacağını da sanmadığımı son olarak belirtmek isterim.
| aftermath | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Nisan 2006 14:12 |
aftermath : tek bir sorum sana "rss ne kadar doğru" başlıklı yazım ne kadar reklam?
Reklam diyorum çünkü özel yazışmalarımızda reklam kelimesi geçmişti.
reklamın tanımını yaparken ise "bildirgeçseverlerin reklam olarak nitelendirebileceği" veya "reklam hissi veren" yazılar diye geniş kapsamlı bir tanım koyduk. bildirgeç kendi okurlarının malı olduğu için kuralları belirleyenler de bildirgeç'in emektar okurları oluyor. kural koyan bir müdür falan yok bu sitede..
bizde bir bildirgeç severiz. bildirgeçin içeriğinin daha da güzel olmasını dileriz.
siteye eklenmesini istediğim bir özellik var. tabi bu benim isteğimle olmayacak bir şey.bildirgec-org-dan-istekler-oneriler adı yazıda kuyruğa giren yazıları görme isteğinin olduğu belirtilmiş. bunun yanına ret edilen yazılarıda ekleyemez miyiz. ret edilen yazı 1 hafta red edilen bölümünde kaldıktan sonra site datalarından silinir.
ayrıca kişisel bir sorunumuz yok diyorsanız. bunu elbette biliyorum. benimde size ve bildirgeç üyelerine kişisel bir problemim yok ve olamazda :)
| beyaz_sayfa | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Nisan 2006 14:32 |
hiç reklam niyetiyle yazmamış olabilirsin ama öyle anlaşılmayabilir. zaten o yazıyı o link olmadan da yazsan aynı anlamı taşıyor. ama daha çok bir sorucevap yazısı olmalı bence.
reddedilen yazıları gösteremiyoruz ama reddedildiğini bildiren e-postaya yazının bir kopyasını koyup yolluyoruz. bu sayede elden geçirip tekrar yollama şansı oluyor. istek olarak not alıyorum.
kişisel mesele olmamasıyla ilgili aynı fikirde olduğumuza sevindim.
| aftermath | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Nisan 2006 14:58 |
daha anlaşılır derecede rss konusunu irdeleyeceğim.
bu arada rsse karşı değilim.
| beyaz_sayfa | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Nisan 2006 15:01 |
beyaz_sayfa, bence neyin reklam olup olmadığına "birilerinin" bizim adımıza karar vermesi daha iyi. Zaten çok büyük bir topluluk değiliz. Bir iki yazıyı da yeniden düzenleyip göndermenin bir sakıncası olmaz herhalde.
| Ege | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Nisan 2006 13:44 |
pillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.
Bu Yazıyı Tutanlar
Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.


