Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan hafif.org'da: "Şebnem Ferah"

günümüzde sanat için soyunacak birileri kolaylıkla bulunabiliryor, peki ya sanat için ölecek birileri..

\
bulunabileceğini pek sanmasam da bu şekilde düşünmeyen alman sanatçı gregor schneider, sanat adına ölecek bir gönüllü bulmak için aramalara başlamış bile.
sanat için ölmeyi kabul eden insanları bulacağına emin olan sanatçı bu arayışını ise,

"Ben sadece, ölen birisini gözlemlemeyi ve bunu da paylaşmayı istiyorum"

diye dile getirerek, amacını ise şu şekilde açıklıyor:

"amacım insanlara, ölümün ne kadar güzel olduğunu göstermektir."

sanatçı, aradığı kişiyi bulması durumunda bu performansını almanya'da bulunan Haus Lange müzesinde gerçekleştirmeyi düşündüğünü dile getirirken müze bu konuda henüz bir yorum yapmamış.

son olarak, ölüm temasını faydalı sayılabilecek şekilde kullananlardan(mesela) ziyade bu şekilde zevk için kullanan ve bunu sanat için yaptığını dile getirenlerin(mesela) sayısının giderek artması gerçekten ürkütücü. bakalım daha neler eklenecek sanata.

Spacer
Spacer
 | 54 yorum var 
 | 01 Haziran 2008 16:03 

Yorumlar

resmen saçmalamış...

Shew  |  (0 puan) 01 Haziran 2008 16:10

Sanat adı altında yapılan rezilliklerin evrimi:
sanat için nü resimler, sanat için aç bırakılan köpekler, sanat için ölen insanlar, sanat için +sonsuz...

Bunlarla beraber sanat için akan paralar.

Neyin başına sanat koyarsanız legal oluyor dimi. Psikopat manyaklar... Bekleyin.. gösterecem ben size sanatı!!!

KIFO  |  (0 puan) 01 Haziran 2008 16:10

farklı olayım da nasıl olursa olsun çabası.

hit the road  |  (0 puan) 01 Haziran 2008 16:19

bu sanat deÄŸil...

Sonrisa  |  (0 puan) 01 Haziran 2008 16:44

hani şöyle olsa bir nevze anlayacam sanat için kendimi öldürecem derse.adam sanat aşkı için kendini öldürüyor derim.başkası ölsünmüş oda izlesin miş.bakalım bulacak mı kendine böyle bir salak.

Shew  |  (0 puan) 01 Haziran 2008 16:45

köpek olayından yeni haberim oluyor, asıl kötü olan o. bu bildirideki ise bana o kadar uçuk gelmedi. zira intihar edecek birini görüntülemekten ibaret adamın yapacağı. intihar ise en doğal hak.

oky  |  (0 puan) 01 Haziran 2008 17:06

@kifo
yazında saçmalıklardan biri diye nü resimlerden bahsetmişsin ama asıl sen saçmalamışsın çünkü eğer şu güne kadar nü çizimler yada fotoğraflar yapılmasaydı nü olmayanları da normal veya düzgün şekilde çizilemezdi... herşey et,kas,kemikle başlar,deriyle (çıplaklık) dewam eder üstüne kıyafet gelir... nü eserler saçmalık değildir!nü güzeldir...

blindwino  |  (0 puan) 01 Haziran 2008 17:17

daha önce tarihte örnekleri var ama bir kez daha tekrarlansın bu kadar meraklıysa sanata. napsın, kessin kolarını geçsin aynanın önüne çizsin kendi resmini. Başkası ölsün falanmış. Bu adam sanatın peşinde değil, reklamın peşinde. Ki şimdiden bunu başardığını söyleyebilirim...

toz66  |  (0 puan) 01 Haziran 2008 17:32

bu adam harbi uçmuş :) ne içti acaba? sanat için ölmek mi? o kadar mühimse bu mevzu neden kendisini otomatik bir kayıt düzeneği kurup öldürmüyor? dünya bir manyaktan daha kurtulur oksijeni boşa çarçur etmemiş oluruz. çatlak herif.. işte ben buna uyuz oluyorum. sanat kisvesi altında insanlar sınırları artık zorlamıyor sınırı aşıyor. allah akıl fikir versin ne diyelim..

rapid share deyse hemen indir | tv-tr alan adı satışları dizi ve filmleri internet'ten izleyin yaşamda savaşları her zaman güçlü ya da hızlı olanlar kazanmaz. elinde sonunda kazanan, kazanabileceğine inanandır ;)
laci  |  (0 puan) 01 Haziran 2008 17:37

zannedersem yapacağı şey, ölmek üzere olan, ağır hasta birisinin, son saatlerini (agoni*) müzede, halkın bakışları arasında geçirmeyi kabül etmesi.

*agoni- döneminde kişiye canlılık niteliklerini kazandıran 3 büyük sistem olan merkezi sinir sistemi, dolaşım ve solunum sisteminde ağır fonksiyon bozuklukları gelişir. kişinin bir süre sonra öleceğini gösterir. bu nedenle kişinin aktivitesinde büyük bir azalma olur, hareketsiz ve sakin görünür. dolaşım sistemindeki fonksiyon bozukluğu nedeni ile şoktaki görünüm gibi yüz solar, el ve ayakta soğuma başlar; önce ayaklar soğur, uzun süren agonilerde vücutta staza bağlı olarak mor lekeler gelişir; bradikardi ya da taşikardi gelişir. yüzde soğuk terlemeler olur, dudaklar morarır, alt çene düşer ve ağız açılır. halk arasında bu durum "çene alma" adını alır ve ölümün yaklaşmakta olduğunun bir işareti olarak kabul edilir.

yutma, ağız ve diğer reflekslerdeki azalma nedeni ile boğazda koyu tükürük birikir, düzeni bozulmuş olan solunum sırasında hırıltılar çıkar(cheyne stokes), üst göz kapakları düşer, göz aralık kalır, midriazis, korneada bulanıklık olur, ışık refleksi kaybolur. vücutta irade dişi hareketler oluşur. kişi bilinçsiz olarak kolunu, bacağını oynatır. irade dışı hareketler içinde en karakteristik olanı elde para sayar gibi hareketin görülmesidir. bu harekete "karfoloji" denir.

beş duyuda da bozukluklar olur. önce görme, sonra işitme ve hissetme duyuları bozulur. kişi konuşamaz, sorulan sorulara mırıltılarla cevap verir, ancak bunlar bilinçli cevaplar değildir.

son dönemde sayılan bütün bu belirtiler kaybolur, kişinin iyileşerek hayata döndüğü zannedilir, bu ilginç durum bitmekte olan canlılığın son reaksiyonudur ve yine çok ilginçtir ki bitmekte olan bir mumun son iri parıltısına benzemektedir. aslında bu, düşünülenin tam tersi bir olaydır ve kişi kısa bir süre sonra ölür.(ekşi)

gaykedi  |  (0 puan) 01 Haziran 2008 17:43

@blindwino
bence sen saçmalamışsın. bir ressamın ille de nü olmayan insan resimlerini çizebilmesi için nü resimler çizmesi gerekse de bunları teşhir etmesi gerekmez. nü resimlerin, nü resimlerden haz alanlar seyretsin diye çizildiğini herkes bilir.
@kifo
koptum ya :)

algorian  |  (0 puan) 01 Haziran 2008 17:50

piskopat şizofren manyakmış bu adam ya!...

LuTeuS  |  (0 puan) 01 Haziran 2008 17:58

@blindwino
Soyunmak medeniyetse, hayvarlar hepimizden çok daha medeni!

KIFO  |  (0 puan) 01 Haziran 2008 21:19

Bence bildirideki olay sanat deÄŸil.

Nü resimlere pornografik materyal muamelesi yapanların açık kol bacak görünce de direkt cinsel objeymiş gibi bakacağını tahmin ediyorum. Fikir-zikir ilişkisi.

realidad  |  (0 puan) 01 Haziran 2008 21:23

sanırım sanatçıya şunu demek lazım ... "OHAAAAAAAAAAAA"
sanatçıyım diye kardeşimizi ancak canlı bir psikolog paklar.

bu arada nü olayını anlamadım. nü nün neresi güzel?
sorarım ... hangi erkek nü bir resme baktığında sanattan çok sex i düşünmüyor?

cxc  |  (0 puan) 01 Haziran 2008 21:35

Hay Allahım her bildiride konu ya siyasete kayıyor ya da dindar-ateist muhabbetine. Yahu ne oluyor herkese? Eskiden daha sağduyulu, daha gerilimsizdi buralar. Biraz sakin olun millet...

positive  |  (0 puan) 01 Haziran 2008 21:39

"amacım insanlara, ölümün ne kadar güzel olduğunu göstermektir." demiş bence tam üstüne basmış ve sonuna kadar katılıyorum. Ölümün aslında gerçekten ve gerçek yaşamdan çok çok daha güzel olduğunu savunup duruyordum, bunu anlatan bir çalışma yapması gerçekten çok ilgimi çekti ve hoşumada gitti. sıkı takipçisi olacam belki sanat için ölecek kişi ben olabilirim ;)

nossrat  |  (0 puan) 01 Haziran 2008 22:07

sonrada aklıma geldide aslında buna benzer bir çalışma var "Öğretmenim Morrie ile Salı Buluşmaları"

bu da gerçek bir hayat hikayesi ve kitabı olduğu gibi de filmide var, oradaki profosör ölümün aslında o kadar kötü olmadığını anlatmaya çalışıyor insanlara, yaklaşan ölümü ile. bence burdaki sanatçyı hemen yargılayıp karalamaktansa birazcık araştırma gözü ile bakıp bu tarz da nasıl ürünler var bakın etrafınıza. mesala bu bahsettiğim filmi kitabı bir şekilde edinin sonra buradan fikirlerinizi paylaşın lütfen...

nossrat  |  (0 puan) 01 Haziran 2008 22:15

sanatı sevmiyorum.

nirvanaya ulaşamadım, not bıraktım.
ryan  |  (0 puan) 01 Haziran 2008 22:15

ölümün güzel olduğunu gösterebilir. ama bir şeyi göstermek, bunda başarılı olunsa da sanat tanımı içine mi giriyor otomatikman?

realidad  |  (0 puan) 01 Haziran 2008 22:33

@kifo, olm sus lan saçmalıyon.

MisterMadDog  |  (0 puan) 01 Haziran 2008 22:44

sanatmış!peh!

nebe  |  (0 puan) 02 Haziran 2008 00:10

Son zamanlarda haber yorumlarında sıkça rastladığım düz mantığın sığ düşüncenin çok net bir ifadesi: "Soyunmak medeniyetse, hayvarlar hepimizden çok daha medeni"

hkeskin  |  (0 puan) 02 Haziran 2008 00:22

Yahu insan anasından kıyafetlemi doğdu, insanın yarattığı "ahlak" kuralları neticesinde kıyafet giydi.

Nü resim insan vücudunun estetiğini, güzelliğini gösterir.

Ayrıca Nü resime baktığımda sex'ten çok sanatı düşünüyorum.

Cagulata  |  (0 puan) 02 Haziran 2008 00:36

@cagulata, herkes senin gibi olsa, şu an ülkemiz başka şeyleri konuşurdu .p

sanat, herşeye sanat der olduk zaten eğer aranızdan biri deviant ya da flickr ortamlarını bilirse ne demek istediğimi anlar sanırım .p

evet nü resim sanattır. ama güzelim ülkemde sanat değil cinselliktir.

bildiriye gelecek olursak; evet iyi düşünce ama cinayetten ileri gidemeyecek bir olay. belki kanser hastası biri olabilir. örneğin; lenf kanseri biri (tabii ilerleyen türlerde) bunu kabul edebilir.

bcaglar  |  (0 puan) 02 Haziran 2008 01:26

cinsellik/sex için nü resimlere bakmaya gerek yok, porno (!) filmler gayet yaygın ve kolay ulaşılabilir durumda günümüzde.

hit the road  |  (0 puan) 02 Haziran 2008 01:34

türk milleti nü resimlere farklı gözle bakıyor diye nü resimleri kötülemek ne kdar basit bir yöntem.. nü resimler insanlara neler katıyor, nasıl ufuklarını açıyor farkında diilsiniz.. zamanında nü resimler üzerinde uğraşılmasaydı acaba anatomi bilgilerimiz vs bu kdar gelişmiş olurmuydu acaba..

ed  |  (0 puan) 02 Haziran 2008 02:24
\

persepolis filminde, iran'da sanat tarihi dersinde, şu resimdekine benzer sansürlenmiş bir slayt gösterisi vardı ve bir başka sahnede de çarşaflı bir mankene bakarak çizim yapmaya çalışan resim-heykel bölümü öğrencileri :p

gaykedi  |  (0 puan) 02 Haziran 2008 07:37

@gaykedi : güzel örnek ;)
nü resimleri, fotoğrafları,heykelleri seviyorum şahsen. ama gerçekten sanat içerikli olanları :)

sanat için hayal gücü gerekir bence. ölümün güzelliğini göstermek için illa ki ölmek üzere olan bir insanı ya da hayvanı görüntülemek gerekmez.
filmler yeterince gerçekçi ya da savaşlardaki kayıda alınmış vahşet görüntüleri de ona keza. şahsen onlar yeterli benim için sanat için ekstradan birinin daha ölmesine gerek yok(ölüm döşeğinde bile olsa).
hani şöyle derler; "delilikle dahilik arasında ince çizgi vardır " bu da onun gibi birşey sıradışı olmaya çalışan bir deli mi bir dahi mi?

depresif visne  |  (0 puan) 02 Haziran 2008 07:58

@hit the road sende porn ile nü resmi bir mi tutuyorsun? Yapma allasen, nü resimler, erozitm içeren filmler bir sanat olarak kabul edilir,bunlar içi dolu şeylerdir, porno apayrı bir sektör.

ekinoksah  |  (0 puan) 02 Haziran 2008 08:01

saçmalık. niye kendinde denemez, saf kurnaz.

pisho  |  (0 puan) 02 Haziran 2008 08:03

sanat için ölmekmiş...
sanatçı olan kendisi, g.tü yiyorsa kendi icra etsin sanatını...

sku  |  (0 puan) 02 Haziran 2008 09:00

Ölüm kimine göre güzel, kimine göre çok kötü bir sondur/başlangıçtır. Konuda bahsedilen sanat için ölmek se eğer bu ancak sağlıklı biri tarafında kabul edilmeliki bu sanat için olsun, işte ozaman diyebilirimki o kişi için çok kötü bir son/başlangıç olacaktır.
nü ve erotik film olayına girmiyorum, bu konuların sanat olduğunu düşünüyorsanız dikkat edin kız evlatlarınız, eşiniz, anneniz, sevgiliniz.... o sanatla ilgilenmesinler...

okur  |  (0 puan) 02 Haziran 2008 11:03

bu ülkede bu kadar yobazın,cahilin,at gözlüklünün,sanata porno diyenlerin varlığı gerçekten rahatsız edici...
@kifo
Soyunmak medeniyetse, hayvarlar hepimizden çok daha medeni!
bravo sana!!!tebrik ediyorum.çok yerinde tespitlerin var... sen soyun da arkadaşlarına katıl o zaman.benim söylediğime bu yorumu yapabiliyosan,hakikaten oha!

@algorian
nü resimlerin, nü resimlerden haz alanlar seyretsin diye çizildiğini herkes bilir.
o herkesin içinde bi tek sen warsın sanırım... neyse ya cahile ne anlatırsan anlat anlamaz!.. hadi bakalım

blindwino  |  (0 puan) 02 Haziran 2008 11:23

Nü (nude) çalışmalar için porno diyen zihniyet nasıl bir zihniyettir yahu?

Eğer bir insan nü çalışmalara bakarak kendini tatmin edebiliyor ise her hangi bir hayvan ondan daha medeni zaten :)

Türkiye artık yobazlığı almış yürümüş... Bu saatten sonra hiçbirşey değişmez, değişse de iyiye gitmez.

Güzel sanatlar öğrencilerine de "kafir" gözüyle bakar bu zihniyet artık.

Yazık.

scriptMan  |  (0 puan) 02 Haziran 2008 11:52

blindwino,scriptMan her ikinize sesleniyorum..

kızınız, ablanız veya kardeşiniz, anneniz.. 1. derece kan bağı olan yakınlarınızı "soyun ve çizin" bir nu da bu atıp tutmalarınızın ne derece doğruluk içerdiğini görmüş olalım.

...

ama bunu yapmamanızı tavsiye ederim !!

biz bir peygambere ve kendisine vahyedilene uymakla mükellefken, bizden bundan fazlasını beklemeyin.. evet yobazız. çünkü ne annemizi, ne sevdiklerimizi soyup, sonra da onu resmedip tüm dünyanın görmesini istemeyecek kadar yobazız.

pisho  |  (0 puan) 02 Haziran 2008 13:40

@gaykedi: çok güzel örnek.

@pisho:madem düz mantık kuruyosun senin mantığında köyde eşekle ilişkile girip namus ayağına kız kardeşini öldürenler haklı oldu. hadi hayırlısı.

En Kahraman Kahraman!
kahraman masa esat  |  (0 puan) 02 Haziran 2008 13:45

türkan şoray, fatma girik, hülya koçyiğit gibi değerli sanatçılarımızın yaptığı bile size göre günahtır. rol için de olsa başka erkekle yatağa giriyor töbe töbe!

aklıma turşucu filminde adile naşit ile yatağa giren münir özkul geldi şimdi :p

en iyisi osmanlı ortaoyunlarında olduğu gibi kadınları kılık değiştirmiş erkekler canlandırsın.

lütfen sanatla vasat'ı ayıralım (abaza gıdıklamak ve sadece para için yapılmış, bilumum filmler, eserler).

gaykedi  |  (0 puan) 02 Haziran 2008 13:53

gaykedi@ ve kahraman masa esat@

eğer sözleriniz kişisel olsaydı zoruma gitmezdi ancak ikiniz burda dini küçümsüyor ve onunla alay etmektesiniz.

...

sizin hayat felsefeniz zerre kadar beni ilgilendirmiyorken, şunu söylemek isterim ki, bir insan sapıklığı nasıl kabul edilebilir görür?

pisho  |  (0 puan) 02 Haziran 2008 14:11

@pisho:

bir insan sapıklığı nü sanaatını islamla ilişkilendirmekten daha fazla ne kadar ileri gidebilir?

hangi mantıktır nü tartışılırken kızınızın ananızı resmettiğiniz düşünün demek?

sen kimsin ki benim için olan dini yargılarsın?

"biz bir peygambere ve kendisine vahyedilene uymakla mükellefken, bizden bundan fazlasını beklemeyin.. evet yobazız. çünkü ne annemizi, ne sevdiklerimizi soyup, sonra da onu resmedip tüm dünyanın görmesini istemeyecek kadar yobazız."

senin için geçerli olan anlayış başkaları için de neden geçerli olsun?

burada belki de nü sanaatı üzerine tartışmak gerekirken din,peygamber, ana, kız kardeş vs. meselesine getiren midir kabul gören mantık?

Bir asır önce padişah tebası bir toplumun ferdiysen elbette sana sözüm olamaz.

En Kahraman Kahraman!
kahraman masa esat  |  (0 puan) 02 Haziran 2008 15:09

bütün teknik donanımları hazırlasın ve intihar etsin,sanatı kendi olan bir sanatçı daha çok takdir edilebilir belki.ölümün güzelliğini kendi ölümüyle anlatmalı.

kimlik kiÅŸiliksizliktir.
Renmark  |  (0 puan) 02 Haziran 2008 15:09

güzel bi knockout verir de öldügümde beni mutlu edicekse evet gregor'cum kabul ediyorum bu haftaci 2 gunlugune olebilirim sana, ama parayi pesin alirim :D

totallyalien  |  (0 puan) 02 Haziran 2008 15:24
totallyalien  |  (0 puan) 02 Haziran 2008 15:25

yazık,
bu denli derinlemesine(!) düşünenler hala mevcut mu.

hf | bl | zm | 3a | so | sp
xerre  |  (0 puan) 03 Haziran 2008 00:10

@pisho;

Ne biçim bir insansın sen yahu? Sanat üzerine bir tartışmaya bile nasıl insanların annesini kardeşini katabilecek cüreti gösterirsin sen yahu?

Kimsin sen pisho?

Sana söyleyecek bir sürü cümlem var, ama pilli yeri değil.

Bence senin gibi insanları bir yerlerde toplamalı ve.. ne bileyim birşeyler yapmalı...!

Yumurtalığı olan her canlıya sapkınlıkla bakabilecek kadar cahil cühela bir insansın sen gözümde.

Konu benim için kapanmıştır.

scriptMan  |  (0 puan) 03 Haziran 2008 15:00

Scriptman;
Ne kadar tutarsızsınız?
İşin içine ana, bacı girince, ne kadar iğrenç bir şey olduğu ortaya çıkıyor ama siz buna hala sanat diyorsunuz. Herhalde ana, bacı örneklendirmesi çok çirkin ama işin iğrençliğini ortaya koyuyor.
Hani sanattı?
Yiyim öyle sanatı.
İşiniz gücünüz insanları yobaz, örümcek kafalı deyip yaftalamak.
Bence sanat değil, iğrençlik. Var mı ötesi?

hfufihalf  |  (0 puan) 03 Haziran 2008 16:46

Güzel sanatlar eğitimi almış ve desen derslerinde bolbol nü desen çizmiş biri olarak bu tartışmaya ben de dahil olmak istedim.
Efendim elbette ilk başlarda bizler de cinsel içerikli düşüncelerle girdik o derslere. Fakat belli bir zaman sonra artık önümüzdeki model şişe, keser veyahut bir kerpetenden öteye geçmez oldu. Ama malum, daha birkaç gün evvel gazetelerde yayınlanan "şort giydiler diye linç edilmeye çalışıldılar" haberi bırakın nü 'yü pornoyu, bir adem oğlunun dizlerinde bile cinselliği arayabilecek olduğumuzu yüzümüze vurmuyor mu? Sonra sen gel nü 'nün önemini anlat. Ha her çıplağı da sanat eseri sanmamak lazım o ayrı. Ama "nü resimlerden haz alanlar seyretsin diye çizildiğini herkes bilir." lafı haksız ve çok ayıp bir ithamdır. Bu gibi laflar edeceğinize bence biraz daha çıplak seyredip "doymayı" denemeli.

biOss.deviantart.com
biOss  |  (0 puan) 03 Haziran 2008 16:55

scriptMan @

nu çizilirken kedi, köpek çizilmiyor sanırım?

eğer bir bayan çizilecekse önce anneni çiz?

bunun neresi yanlış? hayat felsefenizde nu'ya yer varsa eğer, bunun sizi rahatsız etmemesi beklenilirdi...

diyorum ya yapmayın !!

ben kim miyim?

.. iÅŸte bu seni ilgilendirmez.

ayrıca tehditvari konuşmalarınla komik duruma düşüyorsun.

pisho  |  (0 puan) 03 Haziran 2008 17:14

renmark'a katılıyorum. Kendi ölümü daha bi sanatsallık katar olaya. Hatta bu şekilde ölümsüz bir sanatçı olur.

Magnum Opus
Gigabyte  |  (0 puan) 03 Haziran 2008 18:59

@gigabyte yalnız sanırım sanatçımız kazandığı şöhretle yaşamak istiyor ki, direk başkasını aramaya girişmiş. Tarihe geçmek isteseydi ölünceye kadar bekler, kimseye söylemezdi.

antepian  |  (0 puan) 03 Haziran 2008 20:35

Yakında insanlar sanat için insan öldürecek gönüllüler aramaya başlarsa işte o zaman s.çtık demektir.

Lakin bu abimizin maksadı sanatçılıktan öte ilginç olsun popüler olsun gibi geldi.

"amacım insanlara, ölümün ne kadar güzel olduğunu göstermektir."

Yok yok vazgeçtim, abinin amacı popülerlik değil, abi sanırsam birazcık çizmiş.

gecevardiyasi  |  (0 puan) 03 Haziran 2008 22:12

şimdi dünyanın önemli müzelerinden birinde, herhangi önemli bir sanatçının herhangi önemli nü bir resminin önüne gelince "oh yavrum, o ne beaaaağğğhhh" gibi bir tepki verebiliyorsa birisi eğer, zaten söyleyecek birşey yok o kişi için. yobaz veya değil meselesine girmeyeceğim tabi ama ülkemin güzel sanatlar fakültelerinde de @gaykedinin verdiği iran örneğindeki gibi çalışmalar yapılmasını da istemiyorum şahsen.

Gwain  |  (0 puan) 04 Haziran 2008 10:10

Bu yazıyı yazan sanat anlayışından kendisini zorla yoksun bırakan kardeşim tarihte sanat için ölen kişiler vardır ama onlar senin gibi demogoji yapamak için ölmekten değil sanatı sanat yapmak için ölmüşlerdir bunun en büyük örneğide Beşir Fuat'dır... Kendisi sadece gerçekçi olabilmek için, intihar ederken ne hissettiğini yazmıştır yani intihar anında vucudunda gerçekleşen fizyolojik olayların panoramisini çıkarmış ve okurlarına sunmuştur. Bir daha yazı yazarken iyi araştırman dileğiyle...

toz66  |  (0 puan) 05 Haziran 2008 10:27

@toz66

Bu yazıyı yazan sanat anlayışından kendisini zorla yoksun bırakan kardeşim tarihte sanat için ölen kişiler vardır

yazıda, yok mu denilmiş, var mı denilmiş, ya da o konuya değinilmiş mi? giriş cümlesini bilişsel bir süreç içinde kavrayıncaya kadar tekrar-ve tekrar okumalısın. ayrıca şaşarım ki, sanat anlayışından yoksunluk ile bu yazı arasında bağ kuruyorsun, bir de zorla.
ama onlar senin gibi demogoji yapamak için ölmekten değil sanatı sanat yapmak için ölmüşlerdir bunun en büyük örneğide Beşir Fuat'dır

demagoji(evet demogoji değil) ise bu yazıda nerede yapılmış veya yoprumlar arasında nerede laf cambazlığına gerek duymuşum. pekiyi, örnek güzel, onu anladım. fakat

ama onlar senin gibi demogoji yapamak için ölmekten değil sanatı sanat yapmak için ölmüşlerdi

bu ne ya, benim buradaki kabahatimi anlayamadım.
Kendisi sadece gerçekçi olabilmek için, intihar ederken ne hissettiğini yazmıştır yani intihar anında vucudunda gerçekleşen fizyolojik olayların panoramisini çıkarmış ve okurlarına sunmuştur. Bir daha yazı yazarken iyi araştırman dileğiyle

beşir fuat bir şair olmakla birlikte, intihar anını da şiirine dökmüştür.
bir daha bir yazıyı okurken bilişsel süzgecinden iyi geçirmen dileği ile.

hf | bl | zm | 3a | so | sp
xerre  |  (0 puan) 05 Haziran 2008 11:37

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu