Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan zamazing.org'da: "Sihirli Eldiven " toz almak zevkli hale gelecek""

Akp biliyorsunuz çoğu yerde sigarayı yasakladı. Özellikle barlarda lokantalarda ve içkili mekanlardada sigara içilmesi yasak.

Peki bu yasağın perde arkası nedir ?

Hiç merak ettinizmi neden diye ?

Ben merak ettim ve şöyle uzun uzun düşündüm. Şimdi AKP direk içkiyi yasaklasa ülke karışacak. Belkide ordu bile olaya el koyacak ve direk gerçek yüzlerini göstermiş olacak AKP. Ama içkili mekanlarda sigarayı yasaklarsa içkili mekanların müşterilerini kesmiş olacak. ve yavaş yavaş o mekanlar kapanmaya başlayacak. Böylece şeriatın birinci ayağıda tamamlanmış olacak. :) ne güzel bir ince düşünce değilmi ? Çooook akıllı bu tayyip çooook....

Spacer
Spacer
 | 17 yorum var 
 | 28 Haziran 2008 22:22 

Yorumlar

ehehe dostum böyle ince düsünürsek daha nice komlo teorileri ortaya çıkar.sana katılmıyor değilim.teşekkürler düşündüğün için.düşünmeyenlere duyrulur :)

guney01  |  (-2 puan) 28 Haziran 2008 22:28

sigara içmeyen biri olarak, sigarasız bir dünya tabii ki benim de hayalim de.. ama gene de dediğine katılıyorum. gerçi tayyip efendi ve avanesi bu kadar ince bir şekilde düşünebilir mi emin değilim ama... kapatma davasından sonra görürüz artık, nekadar dahiyane düşünüyorlar, nasıl savunma yaparlar, yoksa servet çetine mi yaptırırlar aynı savunmayı :)

Gwain  |  (0 puan) 28 Haziran 2008 22:36

savunma yapacaklarını pek sanmıyorum belkide savunma yapar gibi yaparlar..

ekonomi pek iyi gitmiyor. cari açık aldı başını gidiyor. kapatılmak işlerine gelir. ellerinde bakın biz bu sorunu çözecektik izin vermediler gibi kendi seviyelerine yakışan bir savunmaları olacaktır.

şu sıralar atatürk'e saldrımalarının ve sözde demokrasiye, özgürlüklere sarılmalarının nedeni bu.

her geçen gün daha çok kaşınıyorlar. halkıda bilerek daha çok geriyorlar. ardından zam üstüne zam geliyor...

uykusuz kutup ayisi  |  (0 puan) 28 Haziran 2008 22:48

normalde bu tarz yazılara yanıt yazınca polemik oluyor ama dayanamıyorum;
aynı yasalar hristiyan olan kaç ülkede uygulanıyor oralarda şeriat ile ilgili bir problem yok da burada mı şeriat gelecek. Bir suçlama (niyet okuma) yaparken biraz insaflı olmak lazım.

Not: @64egesel64' ün tüm yazılarına bakınca bir önyargı gözüküyor zaten ama biraz da insaf lazım değil mi? ( * Sigara Yasağı AKP ve Şeriat * Türban'a Son Nokta * Yeni Zamlar Gelmeye Başladı * Banu Avar'a AB Engeli * Sigarayı nerede içeceğiz ? * Abdullah Gül 360 Derece Döndü * Tuncay Özkanın Gerçek Amacı * Katar'ın Sırrı * TRT Kimin Parasını Harcıyor * AKP nin yeni senaryosu * ergenekon misilleme mi ? * Sosyal Güvenlikmi ? * Yavuz Sultan Selim * KPSS ye Nasıl Çalışılmalı * Akp Kapatılmalımı ? * PTC siteler * Sermayesiz İşler
)

atgitsin  |  (0 puan) 29 Haziran 2008 01:12
aynı yasalar hristiyan olan kaç ülkede uygulanıyor oralarda şeriat ile ilgili bir problem yok da burada mı şeriat gelecek.

@atgitsin yine polemik olmasın ama zaten direk şeriat gelecek demiyor. içki yasaklama yolunda dolaylıda olsa yararı olacağı için mi bu yasayı getirdiler diyor.

ayrıca içki yasaklama zaten bir çok belediye sayesinde yapılıyor. şeriatsa şeriat birçok yerde gelmiş bulunmakta zaten.

aynı masada oturan türke içki vermeyen alman turistlere veren restoranlarımızda var. fikir bazında zaten oryantalist bir şeriat gelmiş zihinlere.

uykusuz kutup ayisi  |  (0 puan) 29 Haziran 2008 09:25

ben akp ve tayyip taraftarı değilim ama paranoyaklığında bu kadarına yuh diyorum, o zaman türkiye hırvatistan maçıda iptal edilsin bence, çünkü ordada futbolcular ellerini kaldırıp dua ediyordu, bu durumda lalikliğe aykırı, hatta bu tayyibin bi oyunuda olabilir, türkiyeye şeriat getiricekler ya. hey allahım ya :)

hurricane84  |  (0 puan) 29 Haziran 2008 13:19

daha neler...

Sonrisa  |  (0 puan) 29 Haziran 2008 13:59

ya sanki iyi bişey olsada savunsanız sizin gibilere iyilik yapanda suç zaten bırakın ne halleri varsa görsünler..
ha bu arada içkiye yasakladıktan sonra tekkeleri falan acaklarmış :))))))))

moonfalcon  |  (-1 puan) 29 Haziran 2008 14:35

sevgili at gitsin ....

benim bütün yazılarımda önyargı yok. hepsinde kendi teorilerim var. ve bu teoriler gerçeklerle birebir örtüşüyor. yazdıklarım yalan yanlış yazılar değil. kuru iftira değil. olanlar ve olacaklar.....

64egesel64  |  (0 puan) 29 Haziran 2008 14:43

@64egesel64;
kesinlikle kurduğun teorilere bir şey demiyorum, gerçekten haklı olma payın var, hatta ben de iktidardan pek hazzetmiyorum. sadece yazdığın yazı başlıklarına bakınca ve son sigara yasağı yazını da buna eklersek biraz önyargılı olduğunu düşünüyorum. sebebi de şu: yazdığın yazıların hepsi iktidar aleyhine yazılmış, araya bir iki tane muhalefet karşıtı yazı (örnekler: CHP' nin kayıp milyonları, kesilmeyen faturalar, Önder Sav olayı, Kanalturk vs.) eklesen belki böyle düşünmezdim. ayrıca dediklerine katılıyorum bu bir oyunun ilk basamağı olabilir, yakında daha kötü şeyler yapabilirler ama sigaranın içkiden en kesin farkı kullanan kişiye ek olarak etraftakileri direk etkilemesi. sigara bu nedenle dediğin teorilerden biraz daha farklı olmalı. aynı yasağı uygulayan bir çok ülke ve sigaranın etrafa verdiği zararları düşününce biraz insaf gerekli dedim.
@uykusuz kutup ayisi;
o zaman dediğimi şöyle düzelteyim: "aynı yasalar hristiyan olan kaç ülkede uygulanıyor oralarda şeriatın birinci ayağı ile ilgili bir problem yok da burada mı şeriatın birinci ayağı söz konusu".
böyle yazınca belki itiraz etmezsin :) (not: 64egesel64 yazıda gayet "içki yasağı şeriatın birinci ayağı" demiş)

atgitsin  |  (-1 puan) 29 Haziran 2008 19:48

@atgitsin, aristo'nun kemiklerini sızlatıyorsun afferim sana...

yanlız önermeler mantığını kıçından anlamışsın. tez zamanda araştır doğrusunu öğren. amacın polemiksede doğru yoldasın.

uykusuz kutup ayisi  |  (1 puan) 29 Haziran 2008 21:28

sigara içki gereksiz ve zararlı şeyler bence kola satılması bile yasaklanmalı.Ayrıca kapalı alanlarda sigara ve benzeri şeyler içmek uzun zamandır avrupa diger gelişmiş ülkelerde yasak
şeriat gelecek falan filan diye korkmakta yersiz biraz daha mantıklı düşünürsek kimseye faydası olmayacak bişeyin gelmeyeceğini anlarız gelmesinden korkulan şey menfaatlere zarar gelmesidir onun için felaket tellallarıyla çığırtışıyor çığırtıldıkça abartılıyor.

komikis  |  (-1 puan) 29 Haziran 2008 22:33

Ben de düsündüm bu basliga mesaj yazayim mi yazmayayim mi diye ancak ne kadar karismak istemesem de yazmadan duramadim.

Mesaji yazan beyfendi lütfen üstüne alinmasin ama ben yazdigi metni okudugumda 15-16 yasimdaki hallerim geldi aklima. Kendimi ispatlamak icin ona buna catardim. Olmadik konularda muhalefet eder, en dogrusunu "ben"im düsündügümü ispatlamaya ugrasirdim. Simdi düsünüyorum da cok normaldi, henüz kendimi kendime ispatlamamistim.

Simdi bu metni okudugumda da icerik ve birbirine baglanmaya calisilan konularin aslinda pek de akil ve mantikla bir araya getirilemeyecek cinsten oldugunu düsünüp diyorum ki,
bu bir ispat calismasi.

Bir grup insan laikligini ispat etmeye calisiyor ama bunu yaparken komik duruma düsüyor haberi yok.

Avrupada yasiyorum, sigara yasagi Türkiyeden önce burada devreye girdi. Örnegin italya bu yasayi ilk yürürlüge sokan ülkelerden biriydi.
Kapali mekanlarda sigara icmek yasaklandiktan sonra bir kisim bar, meyhane vb. is yerleri kapandi bu bir gercek ama bunun orani %5 civarinda kaldi. Peki ne getirdi sigara yasagi ?

Restaurantlar, Cafeler cocuklu ailelerle dolmaya basladi. Daha önce sigara icildigi icin bebek ve cocuklariyla bu mekanlara gidemeyen insanlar rahat rahat gitmeye basladi. Üstelik bir baska arastirmaya göre ise, müsterilerin bu mekanlarda gecirdigi zaman da uzadi ve bu da isletmelere daha yüksek ciro olarak geri döndü.

Fransa örneginde cok benzer seyler yasanmasina ragmen ilgi ceken en büyük fark, sigara icen insanlarin "ev partileri" düzenleyip hem daha ucuza hem de sigara icebilecekleri "yeni eglence mecralari" kesfetmelerini sagladi. Mesafeli ve kolay samimi olamayan avrupa insani icin bunun da kötü oldugunu düsünen yok.

Gelelim Türkiyeye,
sigara yasaklandi ne olacak ?
Ickili mekanlarda müsteri kaybedecek evet.
Cafe, Restaurant,Lokanta ne varsa bundan nasibini alacak ancak kisa süre icinde görülecek ki, degisen ciro degil müsteri kitlesi olacaktir.

@64egesel64
Alman bir gazeteci Türkiye-Almanya yari final karsilasmasindan önceki günlerde Hamite yaklasiyor ve sunu soruyor:
Takim olarak 2 haftadir Cuma namazina gittiginiz dogru mu ?
Hamit: Das ist so privat. Sie dürfen es nicht fragen. (Bu cok özel bir konu, bunu sorma hakkiniz yok.)
Buraya kadarinda problem yok bir soru ve cevap.
muhabir ne yapiyor ? Özür diliyor ve hatasini kabul ediyor.

Bakin bizde ayni sey yasanirsa hamitin cevabina kadar hersey ayni sekilde gelisebilir ama gazeteci son anda hatasini kabul edip geri cekilmez. Burada yanlis anlama olmasin, bunun kaynagi mesleki degil, gazeteciler bunu yapmaz demiyorum. "Karsimizdaki insanin inancina saygi duymayi bilmiyoruz." diyorum.

Sigara yasagi dogru ise dogrudur. Yasagi koyan kisinin kim oldugu dogrulugunu etkilememeli, bizi baska düsüncelere sevk etmemeli. Mantikli yasalari var gücümüzle desteklerken, mantiksizlari da kimden geldigine bakmaksizin reddetmeliyiz.

Futbol takimi tutar gibi siyasi fikir olmaz. "Yanlis da dogruda olsa bizim parti" bunu istiyor diye destekleme olmaz. Eger kendi partinizi böyle anlarda desteklemeyi birakirsaniz, onlar tabanla uyusma korkusu icinde otomatikman dogruyu yaparlar..

Lütfen böyle basliklar acarak kendinizi komik duruma düsürmeyin, bizi de kendinize güldürmeyin.

BONNER  |  (-1 puan) 30 Haziran 2008 16:36

@uykusuz kutup ayisi;
üslubunu çirkinleştirmeye gerek yok. ayrıca ne dediğini anlamadım (her halde felsefe okudun yada meraklısısın önermeler mantığı ile ilgili benim bilgim yok kusuruma bakma). demek istediğini daha net söylersen hatta özel mesaj yolu ile fikirlerimizi açarsak polemik de yapmamış oluruz.

atgitsin  |  (-1 puan) 30 Haziran 2008 16:47

Olayı bu boyutta düşünmemiştim. Akp veya Tayyip taraftarı değilim ama böyle bir durum olduğunu sanmam. Sağlıklı ve sigarasız bir yaşam için iyi bir adım ama barlarda ya da içkili ortamlarda bu yasağın uygulanmasını saçma buluyorum.

pnr34  |  (-1 puan) 01 Temmuz 2008 02:21

bonner mesaj için teşekkürler. konudan daha çok faydalı geldi.

pisho  |  (0 puan) 01 Temmuz 2008 02:41

bonner yazdıklarına katılıyorum,
şimdi bu yazıyı yazan arkadaş kendi partisi iktidarda olsaydı millet barlara gidemez diye sigara konusunda bir düzenleme yapılmayacak mıydı?

Bence arkadaşın yazdığı yazı öküz altında buzağı aramaktan başka bir şey değil.

tarihci20  |  (0 puan) 01 Temmuz 2008 12:44

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu