Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan yenimecra.org'da: "Açlar Meydanı'nda ya açsındır ya da tok!"

Son terör saldırısında, 15 şehit verdik. Acımız büyük, şehitlere Allah'tan rahmet, ailelerine başsağlığı ve yaralılara acil şifalar diliyoruz. Ancak, şu bir gerçek ki, Avrupa Birliği Uyum Yasaları bize bir beden büyük geliyor. Terörle mücadelede elimizi kolumuzu bağlayan uyum yasalarının yeniden gözden geçirilmesi ve değiştirilmesi gerekmektedir. Sorguya alınan zanlıların avukatıyla birlikte sorgulanması her ne kadar iyi bir şey gibi görünse de, terör zanlılarının sorgulamalarının özel bir uygulama ile gerçekleştirilmesi daha doğru olacaktır. Ayrıca, özellikle sınır karakollarının tam donanımlı, güçlendirilmiş duvarlarla çevrili, 24 saat izlenebilen kale gibi olması gerekiyor. Derme çatma yapılardan oluşmamalıdır. Sınır ve sınıra yakın karakollar aynı zamanda uydu sistemleri ile izlenebilmelidir. Ayrıca, basın yayın kuruluşları da, bu tarz saldırılardan sonra halkımızın moralini bozacak yayınlar yerine teröristleri hedef alan yayınlar yapmalıdır. Meclisteki PKK'lıları bir yana bırakırsak, umarım hükümet ve TSK gerekli tedbirleri bu kez alırlar. Saygılarımla...

Spacer
Spacer
 | 25 yorum var 
 | 09 Ekim 2008 11:27 

Yorumlar

hafif.org da gördüğüm bir link.

ufopilotu  |  (-1 puan) 09 Ekim 2008 11:19

Hem emperyalizme göbekten bağlı olacaksın, hem de emperyalizmin dünyayı karıştırmak için kontrol altında tuttuğu mikromilliyetçi etnik terörden şikayet edeceksin.
Türkiye etnik terörden kurtulmak için her şeyden önce amerikan emperyalizminin bölgedeki taşeronu olma kerizliğinden kurtulmalıdır. "Büyük kürdistan", Genişletilmiş ortadoğu projesinin bir parçasıdır ve abd, bu projenin eşbaşkanlığını başbakanımız konumundaki şahsa vermiştir. nereden mi biliyoruz, bunu kendisi defalarca dile getirmiştir.

"terör zanlılarının sorgulamalarının özel bir uygulama ile gerçekleştirilmesi daha doğru olacaktır. " burada işkence kastediliyor gibi geldi bana. birincisi bu en az terör kadar insanlık dışıdır, ikincisi, işkence sorunu olsa olsa kangren haline getirir.
emperyalizmden kurtulun ve diğer bölge ülkeleriyle de bu konuda doğrudan işbirliğine gidin, sorun kendiliğinden hallolacaktır.

realidad  |  (4 puan) 09 Ekim 2008 11:20

Dağlıcayla aynı olay. danışıklı döğüş, 400 pkklı gelecek burnunun dibine eşşeklerle bomba taşıyacaklar sen bilmeyeceksin.gerçi orası golf sahasına biraz uzakmış. yazık kuzucuklarımıza şehitlerimize.

alitemiz08  |  (0 puan) 09 Ekim 2008 16:23
Dağlıcayla aynı olay. danışıklı döğüş, 400 pkklı gelecek burnunun dibine eşşeklerle bomba taşıyacaklar sen bilmeyeceksin.

-
@alitemiz bu suçlamayı "hoş görü" adı altında mı yapıyorsun?
-
400 kişi dediğin pkk'lı öyle göstere göstere gelmiyor. 3-4'lü gruplar halinde o dağın yüzlerce mağrasında hamam böceği gibi saklana saklana geliyor.
-
hoş katırla gözünün önünden geçse bile sen savcıdan izin alıp arayamazsın o pkk'lı yı neden mi?
-
Güvenlik güçlerini cumhuriyet savcısına bağlı bir memur hailine getirdiler. Öyle ki, polis, gece yarısı durdurduğu şüpheli bir aracı dahi arayamaz oldu.
Hükümet bunu yapmakla kalmadı, olağan dışı hallerde, polis ve jandarmaya olağan dışı yetkiler tanıyan Meşhut Suçların Muhakeme Usulü Kanunu ile Çıkar Amaçlı Suçlarla Mücadele Kanunu’nu da yürürlükten kaldırdı. Dolayısıyla kolluk kuvvetleri görev yapamaz hale geldi, suçlar arttı, suçlu arttı, terörist eylemler artı ve biz her gün şehit verir olduk..

İhaneti Gördüm - Yasal Yetkilerimiz

uykusuz kutup ayisi  |  (0 puan) 09 Ekim 2008 17:02

ayrıca hepimiz;

özellikle sınır karakollarının tam donanımlı, güçlendirilmiş duvarlarla çevrili, 24 saat izlenebilen kale gibi olması gerekiyor. Derme çatma yapılardan oluşmamalıdır.

diye yorumlar yapıyoruz ya. bende katılıyorum bu yorumlara..
-
bir anda hepimiz her acı olay sonrasında profesyonel yorumcu kesiliyoruz. şöyle olmalıydı böyle olmalıydı diye...
-
kuşkusuz mantıken çok doğru şeyler bunlar
ama orada dönemin komutanlığını yapmış kişilerin yorumları çok daha önemli bence.
-
bu aralar sık sık sarızeybek ve pamukoğlu'nun konuşmalarını dinlemekte fayda var. ne nedir? ne olmalıdır? gibi konuları aydınlatıyorlar bence.

uykusuz kutup ayisi  |  (0 puan) 09 Ekim 2008 18:10

yazara katılMIyorum. 'AB uyum yasaları elini kolunu bağlıyor' diye bir şey söylemiş. Hadi diyelim bu doğru, yahu, zaten bu ülkede bilmem kaç yıldır 'olağanüstü hal' diye bir şey uygulanmadı mı? Askerin sınırsız yetkisi vardı. Terör bitti mi? Hayır.. Demek ki bu argüman tamamen geçersiz..

GKB'ı diyor ki, 'ne kadar terörist etkisiz hale gelsede, dağdaki adam sayısı eksilmiyor'. Ee tabi eksilmez, bu 'olağanüstü hal' ve trevi baskıcı uygulamalar terörün destek bulmasını sağladı.

Siz bataklığı kurutmadıkça bu bitmeyecek. Bataklıkta askeri çözümlerde kurutulmaz; onla sadece sinekleri temizlersiniz. Ama o bataklık bilmem kaç yıldır orda, oratada, hepimizin gözleri önünde. Bu ülkenin babalar gibi bir sorunu olark duruyor..

Çözüm demokratik açılımları bir an önce hayata geçirmek. Askerin yapacağı yetki filan istemek değil. Asker bu savaşın bir 'asimetrik savaş' olduğunu kavraması ve modern toplumlarda olduğu gibi terör ile mücadeleyi özel birimlerce gerçekleştirmesi şart. Ha, bir de siyasete karışmasın; işini yapsın!

muhendisolcakadam  |  (0 puan) 09 Ekim 2008 20:46
zaten bu ülkede bilmem kaç yıldır 'olağanüstü hal' diye bir şey uygulanmadı mı? Askerin sınırsız yetkisi vardı. Terör bitti mi? Hayır..

tayyip hükümeti o yasaları 2004 yılında çıkarttı. akp geldiğinden beri şehit sayımız;

\
Siz bataklığı kurutmadıkça bu bitmeyecek. Bataklıkta askeri çözümlerde kurutulmaz; onla sadece sinekleri temizlersiniz.

anap'tan beri orada aşiretler besleniyor. bir tane dtp'li gördün mü buraya fabrika istiyoruz diyen?
-
akp sadece belediyeleri nasıl ele geçiririm peşinde.
-
çocuklar okuyamıyoruz öğretmen yok diyor. milli eğitim bakanı çıkıp yalanlıyor..
-
doğuda birtek ordu sağlık, besin v.s. yardımı yapıyor.
-
akp geldiğinden beri doğudaki halkın bireysel haklarıyla ilgili hiçbir gelişme yok.
-
dtp zaten pkk'lı ve halkın fabrika, üretim, eğitim v.s. yoluyla bireysel haklarını kazanmasını istemeyen aşiretlerin.
-
akp de cemaatleştirme peşinde.

uykusuz kutup ayisi  |  (-1 puan) 10 Ekim 2008 01:18
uykusuz kutup ayisi  |  (-1 puan) 10 Ekim 2008 01:19

Ortalama her bireyi ilgilendiren bir konu üzerinden siyaset yapmak hoş değil.

Şehit sayısında olan artışı sadece akp'ye bağlamak ya saflık, ya da bunun altında art niyet var.

Şehit sayının artmasında o kadar çok parametre var ki. Bunlardan en önemlisi, ABD'nin Irak'ı işgali. Bu babalar gibi sebep ortada iken, bunu akp ye ve AB uyum yasalarına bağlamak saçma.

Sorun demokratik atılımların sivil otorite tarafından -tam manasıyla- atılmaması ve TSK'nın terör ile mücadele anlayışının sakatlığı. Terör ile özel birimlerle mücadele yapılmalı. Bunu ben değil, uzmanlar söylüyor.

Aktütün olayında da görüldüğü gibi bir çok problem var. İstihbarat v.s. gibi konularda.

Tabi bütün bunları unutup, şehit cenazelerinden sonra sadece'vatan sağolsun' diyip, ırak'ın dağlarını bombalayan ordumuz ile 'gurur' duyabiliriz. Ama bütün bunlar gerçeği örtmüyor. Terör ile mücadele bakımından sınıfta kaldık. Günüdüz vakti karakolu basılan, sınırları yol geçen hanına dönmüş bir ülkeyiz.

Sorunu iyi tespit etmek lazım.. 'Bütün kötülüklerin anası akp dir' diyip, gerçeği örtemeyiz. Di mi?

muhendisolcakadam  |  (0 puan) 10 Ekim 2008 02:12
Şehit sayının artmasında o kadar çok parametre var ki.

-
işte o parametreleri siyaset belirliyor.
-
Aktütün olayında da görüldüğü gibi bir çok problem var. İstihbarat v.s. gibi konularda.

-
hiç birimiz uzman değiliz tv'lerde konuşanlar ve gazetelerde yazanlar da dahil. hiç birimiz gerçekten istihbarat sorunu olduğundan emin olamayız.
-
o yüzden gerçekten orada çarpışmış dönemin komutanlarının dedikleri önemli dedim.
-
Günüdüz vakti karakolu basılan, sınırları yol geçen hanına dönmüş bir ülkeyiz.
-
Sorunu iyi tespit etmek lazım.. 'Bütün kötülüklerin anası akp dir' diyip, gerçeği örtemeyiz. Di mi?

-
ipler siyasi iradenin elinde. çıkarılan yasalar bunları direk etkiliyor. sorunun tespitini yapacakta çözümü sunacaklarda onlar. geldikleri günden beri durum nedir herşey ortada...
-
ırak işgal edildi bir kuzey ırak peydahlandı... kuzey ırak gerekeni yapmıyor mu?
-
oraya verilen suyu ve elektriği keseceksin.
-
devlet daha eğitim bile götüremiyor oralara. eğitim götürecek akp...
devlet elindekileri "babalar gibi sattı" oraya zararına da olsa sümerbank gibi fabrikalar kuracak. oradaki sosyal hakları sağlayacak önce.
-
sosyal devletin ne yapması gerekiyorsa onu yapacak ama biz görüyoruzki akp cemaatleşmeden başka hiç birşey yapmadı.
-
kalpazan bir başbakanı ve naylon fatura düzenlemiş bir maliye bakanından beklememde zaten.
-
rte şendimliye gidip ben türkiyeliyim mesajları verdi hemen sonra imralıdan bunlar benim fikirlerimdir dendi..
-
yani ortada halkı bütünleştirecek ülkenin doğusuyla batısını bütünleştirecek politikalar güdülmüyor.
-
rte açıklama yapıyor sonra bir bakıyoruz ertesi günü barzani aynı şeyleri söylüyor.
-
doğuda pkk'ya katılımların da çoğu aile baskısı ve fakirlik.. o insanlar dağda özgür ve tok olucağına inandırılıyor.
-
Sorun demokratik atılımların sivil otorite tarafından -tam manasıyla- atılmaması ve TSK'nın terör ile mücadele anlayışının sakatlığı.

-
birileri devamlı demokrasi ve kimlik sorunu ortaya atıyor bunun en başında "sen ne mutlu türküm dersen o da kürt'üm der" diyenler..
-
oradaki adam fakir ve cahil bırakılıyor birileri de kimlik sorunu ortaya atıp "demokrasi demokrasi" diye yapay bir sorun peydahlıyor.. hele bunu yapanlar başdakilerse hangi sorunu çözebilirsin.
-
halk bunları söyleyince siyaset yapmış oluyor! bu mantıkta bir sorun yok mu sizce?
uykusuz kutup ayisi  |  (-1 puan) 10 Ekim 2008 03:41

Bravo arkadaşlar. Koskoca emperyalizmin olayın içindeki rolünü görmemekteki ısrarınıza şapka çıkarılır.

realidad  |  (2 puan) 10 Ekim 2008 14:14
muhendisolcakadam  |  (-1 puan) 10 Ekim 2008 14:22

Terör zanlılarındaki özel sorgulama biçimlerinden kastedilirken kesinlikle işkence yöntemleri olarak bahsedilmemiştir. İlla ki işkence olarak algılamaya da gerek yoktur. Sorgulamanın bir çok çeşidi vardır, duruma özel en uygun sorgulama yöntemi belirlenebilir ama burada bahsedilen en önemli şey şudur; siz AB uyum yasaları çerçevesinde, bir zanlı ateş etmeden ateş edemiyorsunuz, teslim almaya kalkamıyorsunuz, bir köyde samanlığa girse o samanlıkta savcılık izni olmadan arama yapamıyorsunuz... Sorgu sırasında avukatları aracılığıyla hertür bilginin dışarıya sızmasına izin veriyorsunuz. Avrupalı kendine gör uyarlamış, çünkü terör olayları daha az.. Şunu da unutmalayım ki, Sevr hâlâ Avrupalıların masasında durmaktadır.. Serv gerçekleşene kadar da elimizi kolumuzu bağlayan her türlü hareketi destekleyeceklerdir.. Bu bir paranoya mı? Bilmem, ama yaşanmış örnekleri var.Daha dün gibi aklımızdadır, Danimarka Başbakanının mikrofonlar açıkken, Türkiyeyi oyalayalım, günü geldiğinde bakarız, dediği... Yazının ana fikri şudur, terörü engelleyemiyorsak kısa vadede, zararlarını en aza indirebiliriz ve daha akılcı mücadele edebiliriz...

ramstein  |  (0 puan) 10 Ekim 2008 14:28

doğrudur mehmet altan'ın dediği gibi sakın olaki çatışmada göz altına alınan pkk'lılar avukatsız sorgulanmasın!
-
dağ başında savcı onayı ve avukat beklensin o arada da anlık istihbarat da yapılamasın ki saklanan pkk'lı kolayca kurtulup kaça bilsin!

uykusuz kutup ayisi  |  (-1 puan) 10 Ekim 2008 15:38

Anlamadığınız nokta tam olarak bu. Terör ile mücadele böyle olmaz. Bu çok yönlü bir hadise. En başta sağlam demokratik atılımlar yaparak teröre halkın desteği kesilmeli. Yapılacak bir ton şey var ve bunlar ASKERİ değil, tamamen sivil önlemler.

ASker terörist ile mücadele eder, terör ile değil. Başbuğ bence tarihi bir itiraf yaptı, üstte dile getirdim. dEdi ki, 'dağda adam eksilmiyor.' Çunku birileri halen dağa çıkmaya devam ediyor. Eğitim den tutun, baskıcı uygulamalara kadar bir ton gerekçe vardır bunla ilgili..

Bu bakımdan bunun 'Asimetrik bir savaş' olduğunu anlamamız, ve askerin bu mücadeleyi özel birimlerce yapması şart. Askerin yapacağı sadece bu.

Aksi halde, bu bahsettiğiniz uygulamalar sayesinde birkaç terörist etkisiz hale getirilecektir, evet. Ama katlarcası da dağa çıkacaktır. Sorun dağa çıkışı engellemek; yani bataklığı kurutmak..

25 yıldır bu yetkilerin babası uygulandı. Bitti mi? Hayır. eee?

muhendisolcakadam  |  (-1 puan) 10 Ekim 2008 16:39

sorması ayıptır 2002'de neden durmuştu bu terör? şimdi neden giderek arttı?

uykusuz kutup ayisi  |  (0 puan) 10 Ekim 2008 16:51

Terör 2002 de azaldı ama o zamanda kontrgerilla patladı! İlişki???

ramstein  |  (0 puan) 10 Ekim 2008 16:52

öyleyse eğer bizim bunun 'Asimetrik bir savaş' olduğunu kabul edip özel bir birim kurmamız gerekli değil öyle değil mi?
-
asker geri dursun! demokrasi oraya gitsin! demokratik atılınlar yapılsın! devlet küçülsün halkını istihdam eden organlarını kapatsın ama her nasılsa bunlar yapılınca doğuya demokratik atılımlar yapılabilecek...
-
çünkü bunları söyleyenler daha önce bunlarıda söyledi.
-
doğuya sağlık, barınma ve besin gibi yardımları orduya bırakan devlet bütün bunların üzerine oraya demokratik atılımlar yapabilecek!

uykusuz kutup ayisi  |  (0 puan) 10 Ekim 2008 17:09

demek istediğim ve yapılması gereken işte bu idi. Bunu yapmak için 'sınırsız yetkiye' filan ihtiyaç yok.

Ne güvenlikten, ne de özgürlükten geri adım atılMAmalı. Olay bu.

muhendisolcakadam  |  (-1 puan) 10 Ekim 2008 17:54

Terörü bitirmek gerçekten de Türkiye'nin işine geliyor mu? Daha doğrusu emperyalist çıkarların ve Türkiye'deki işbirlikçi hükümetlerin işine geliyor mu? Biraz da bunu yorumlasak...

ramstein  |  (0 puan) 10 Ekim 2008 18:00
muhendisolcakadam  |  (-1 puan) 11 Ekim 2008 12:33
muhendisolcakadam  |  (0 puan) 11 Ekim 2008 13:11

kaynak yenişafak olunca ve o yayın organının zaten neyi temsil ettiğimi bildiğimden pkk'yı bundan sonra etkisiz gibi gösterip bütün suçları sözde ergenekon'a yükleyeceklerinden eminim. apo'nun birlerinin istediği gibi siyasete girmesi amaçlanmaktadır...
-
bundan sonra; esas suçlu binbir ülkenin kullandığı binbir istihbarat servisinin yönlendirdiği pkk değil, bu sözde ergenekon oluşumu dar ağacına asılmak isteniyor.
-
çetecisi görevini kötüye kullananını kimse savunmamalı elbetteki ama birilerince alanen tezgahlanan bu durumuda göz ardı etmeyelim.
hele ki daha ergenekon diye bir örgütün varlığına mahkemece karar verilmemişken..
-
geçmişte gerçek gladyonun, daha sonra da çatlı'nın bilmem neyin yanındaki adamlar şimdi dinci-fetto medyalarında yer bulup demokrasi savunucusu kesiliyor.
-
şu sılara kurtlar kuzu kuzular da kurt oldu...

uykusuz kutup ayisi  |  (1 puan) 11 Ekim 2008 18:15

Türkiyede terör bitmez. çünkü bu karışık ortam herkesin işine geliyor. ben 30 yılda belli bir bölgede bir terörün bitemeyeceğine inanmıyorum. doğuda komandoluk yapmış bir asker arkadaşımın anlattıklarına göre askerler güneydoğuda pkklıları tam sıkıştırıyorlar geriden emir geliyor geri çekilin diye. bu şekilde çok örnek duydum.
kaçakçılık,uyuşturucu,ohal kıyakları için terör devam etmeli.
oradaki halk münafığı oynamak zorunda bırakılmış. askeri tutsa pkk kafasına vuruyor,pkkyı tutsa devlet kafasına vuruyor. hatta bazı insanlar kürt deyince direk pkklı diye konuşanlar var.

sonuç olarak bu işin bitmesi için:
1-Devlet sosyal adımları çok kalıcı yapmak zorunda.
2-Askeriye terörü bitirmek için çalışmalı.
3-Türkiye dışarıdan emir almamalı.
4-Destek veren ülkelere rest çekilip ticari-iktisadi-sosyal ilişkilerle yaptırım uygulanmalı.
5-İçte terörü destekleyenlerin hangi makamda olursa olsun ciddi cezalarla karşılaştırılmalı
6-Teröre destek veren esnaflar bulunup mallarına el konmalı veya ömür boyu hapis uygulanmalı.
7-Hapishanelerde terör mahkümları tamamen birbirinden ayrılmalı.
8-Medyanın terörle ilgili yayınları kontrollü yapılmalı (şu anda askerler şurda gibi aptalca haberler yapılmamalı)
... belki bu maddeleri 20/30 civarına çıkarabiliriz.
bütün bunların yapılmasıyla bataklık kurutularak sivrisinekler öldürülebilir. aksi halde derini de enderini de işlerine devam ederler.
Zalim için bu süreç hoşgörüdür zaten. hoşgörü olmasa işkence cezalarını önermek gerekirdi zaten.

alitemiz08  |  (-1 puan) 11 Ekim 2008 22:21

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu