Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan kodaman.org'da: "c#'ta dosyayı veritabanı gibi kullanmak"

tecavüz hakedelir mi? işte size hakeden bir konu!
bu yozlaşmanın hakkını gasp etmenin zamanı geldi...

bir kızınız ve ya kız kardeşiniz var ve hiç tanımadığı bir şehire üniversite okumak için ya da iş nedeniyle gidiyor.
korkar mısınız?
kızıma güveniyorum da ah bu hain dünya!
tuzağa düşürülen genç kızların haberlerini ne çok duyar olduk. aşkın sevginin neler için kullanıldığına hayretle bakan gözler, maalesef gün geçtikçe azalıyor.
avrupaya özenti,medya, dogu-batı arasında sıkışan bir toplum yada, bilemiyoruz nedir ne değildir.
yakın zamanda duymuş olduğum bir tecavüz olayı yazdıyor bana bunları. elini öpüp saygı duyduğunuz bir amcanızın bir mal gözüyle baktığı körpecik bir kıza üzülüyoruz bazen ya da beyefendi bir genci bastan cıkartan şeytani ruhlu bir kızla karşılaşıyorsunuz eğitimin küflenmiş sıralarında. mideniz bulanıyor hissiyatımı paylaşıyorsanız. bu ne biçim dünya diye haykırmak geliyor içinizden. bunlar yetmezmiş gibi hastalık diye türettikleri aynı cinslerin karşılıklı ilgileri çatlatacak oluyor beynimizi. yeter..! bu kadar basit bir toplum olmamalıyız. satılmış yazarların, satan tv programlarının, eğitimden habersiz eğitimcilerin, ahlaksızlığı benimsetmeye çalışanların karşısına dikilip ne yapıyorsun haddini bil demenin vakti gelmedi mi artık!

Spacer
Spacer
 | 50 yorum var 
 | 31 Mart 2008 13:13 

« önceki yazı
Vista drive ICON
sonraki yazı »
FENERBAHÇE - chelsea

Yorumlar

yüreğine sağlık be kardeş.
senin anlattıkların duyduklarımız birde duyurmaktan korkarak ömür boyu o acıyı yaşanlar da varsa ve elinden hiç bir şey gelmiyorsa.
Ey benim asil milletim eğitim eğitim eğitim diyorumda bunu sadece okula gidin şeklinde değilde hayattan ders almaktan bahsediyorum.

emincem  |  (0 puan) 31 Mart 2008 15:06
bunlar yetmezmiş gibi hastalık diye türettikleri aynı cinslerin karşılıklı ilgileri çatlatacak oluyor beynimizi.

nesin sen şakirt falan mı eratnow?

“Biz Batı’nın medeniyetini değil.....” cümlesini kuranların iki düşünüp, bir konuşması lazım..

Söyleyeceğim o ki..

Doğu Ligi ile Batı Ligi’nin edepsizlik üzerine ün yapmış ne kadar “All Star” ı varsa sahaya sürün.. Berabere kalırlar..

Bunu bilmeyenlere de amigoluk düşer..

gaykedi  |  (-1 puan) 31 Mart 2008 17:36

başlığı görünce gözlerime inanamadım.. böyle bir başlığı uygun gören bir insanın bence hiç bir şeye hakkı yoktur.. yazı bana hayatın anlamını verse bile (ki 42) okuyup da bu hastalıklı beynin içine bakmak istemiyorum..

normandy  |  (0 puan) 31 Mart 2008 18:41
bazen ya da beyefendi bir genci bastan cıkartan şeytani ruhlu bir kızla karşılaşıyorsunuz eğitimin küflenmiş sıralarında. bunlar yetmezmiş gibi hastalık diye türettikleri aynı cinslerin karşılıklı ilgileri çatlatacak oluyor beynimizi.

şaka mı yapıyorsunuz? ya da reytingin metodunu öğrendiniz de o yüzden mi böyle saçmalamışsınız.

başlık mı..... yazı gibi iğrenç ötesi.

nevdalist  |  (0 puan) 31 Mart 2008 19:35

ahlaksızlığı medeniyet diye önümüze sunanlar sevinçlerinden çatlıyorlar türkiyeyi istedikleri hale getirdiler.çıplaklık medenilikse hayvanlar bizden daha medenidir diye bir söz var bilmem birilerinin kulağı çınladımı.ayrıca bşalık iğrenç olmuş.bir ikilem var yazıyla başlık arasında editörler uyuyor galiba

neguvon  |  (0 puan) 31 Mart 2008 19:59

Türk Dil Kurumunun sitesine şöyle bir baktım da tecavüz kelimesi için neler yazılmış...

1 . Saldırı: "Çekler bir Alman tecavüzü karşısında mutlaka silaha sarılacaklardır."- Y. K. Karaosmanoğlu.
2 . Namusuna saldırma, sarkıntılık.
3 . Başkasının hakkına el uzatma.
4 . eskimiş Aşma, ötesine geçme.

Hadi türkçeden vageçtik, tecavüz ingilizce olarak ne peki bir de ona bakalım...

Sığ düşüncelerden arınıp tekrar okuyalım:

...tecavüz hakedelir mi? işte size hakeden bir konu!
....

Bu bağlamda düşünecek olursak içerik tartışılabilir lÂkin başlığın yerli yerinde kullanıldığı aşikÂr. Başlıktan farklı anlam çıkarıp içeriğinde başlık arayanlar libidosu tavan yapmış şekilde geziyor olmasın ?

beder  |  (0 puan) 31 Mart 2008 20:09

iste ne yazık ki tecavüz kelimesinden sadece normady nin anladığı şeyi anlayan insanların çoğalması benim canımı sıkıyor arkadaşlar. şakirt falan değilim şunu anlayın ki bu sağ veya sol kavramıyla alakası olmayan bir durum. toplumsal bir çöküşten bahsediyorum siz başlığa takılıyosunuz. bu mudur yani?

eratnow  |  (0 puan) 31 Mart 2008 22:45

inanılmazsın.. neden mi?
"tecavüz etmek istiyorum" şeklinde bir başlığı, kafanda bir şekilde meşrulaştırabiliryorsun.. nasıl bir örümcek ağıyla kaplı orası?
toplumsal çöküşü hastalıklı beyinlerin kendi içlerinde meşrulaştırdıkları ahlaksız davranışlar getirir.. ve sen de çok güzel bir örneğisin..
ayrıca, "ananıza, bacınıza yapılsaydı ya?" felsefesinin, artık senin gibi basit insanlar tarafından çiğnene çiğnene eskimesi bir yana, kadını küçük görmek, "o kendini koruyamaz, düşünemez, hadi biz kahraman erkek ırkı yapalım bunu" demekle aynı şey olduğunu nasıl göremezsiniz?
böyle mide bulandırıcı bir başlığı normal karşılayan bir zihnin, bir de kendini beyaz atlı kurtarıcı prens olarak görmesi..
işte sen bu yüzden inanılmazsın.. ben hala inanamıyorum daha doğrusu.. senin neslin nasıl hala tükenmedi? nasıl olabilir de izin verirler buna hala?

normandy  |  (0 puan) 31 Mart 2008 23:03

usta naber

hehehe bir gün benden bıkacan ya usta ama son konusmaya takıldım kaldım dalgamı gercekmi arada kaldım eger dalgaysa sallamaların süper yok gerçekse sen benim ustamsın

hikmeturka  |  (0 puan) 31 Mart 2008 23:52

yazıyı okudum ama normany nin yorumuna anlam veremedim bir türlü. toplumda bir kokuşmuşluk var ve duyarlı bir insan bu kokuşmuşluğa isyanını dile getirirken; bunu örümcek beyinli olmaya dayandırmak veya feminizme atıfta bulunmak tamamen önyargıdan ibaret. öte yandan eğer bir insana insanlık dışı ve onur kırıcı yapılmış bir davranışı eleştirmek bu iğrençliği bütün çıplaklığı ile gözümüzün önüne getirmek örümcek kafalılıksa bütün örümcekler buyurun kafamda hepinize yer var... birşey daha eklemeliyim; bir taraftan hastalıklı beyine bakmak istemezken diğer taraftanda okuyup içindeki nefreti kusmak için harf harf kelime kelime irdelemeye çalışmak... bu kadarmı rahatsız ediyor sizi "onur, edep, namus" kavramları
taş kalpli olmaktansa örümcekle dolu kafamla ve onurumla yaşayabilirim bende tecavüzü görmezden gelemeyecek kadar basit im... evet ben buradayım, biz buradayız neslimiz hala tükenmedi... bizim için hala insanlık onurunun yenebileceği çok şey var... ustanın duası arkadaşıma katılıyorum; ancak bu kokuşmuşluk o kadar yayıldıki bunun doğusu batısı kalmadı ben bunu bizzat doğunun en doğusunda yaşayarak görebiliyorum...

agabey04  |  (0 puan) 01 Nisan 2008 00:47

kokuşmuşluk tüm dünyanın sorunu, batı da "her konuda hassas, dünya sorunlarına duyarlı insanlar" ile kendini tüketime, seks'e, tv'ye, kaptırmış öküzlerle dolu, tek farkları orada kadınlarda seks düşkünü olabiliyor, bizde korkudan henüz kadınlarımız fazla azamıyorlar, ama tüm türkiye televole tarzı programları, basit dizileri ağzı açık hayranlıkla izliyor bir kaç nesil sonra onlarıda kimse tutamaz ve yüzyılların cinsel açlığıyla sonumuz batıdan daha büyük rezillik olur bizim, unutmayın istanbul halen dünyanın en az suç işlenen metropollerinden birisi, bu devasa nüfusuna göre.

gaykedi  |  (0 puan) 01 Nisan 2008 05:19
Yanılıyorsam tekrar tekrar özür dilerim beyler ama söylemeden edemiycem. Bu yazıyı beğenmeyenler sanki etrafda şehvetli kız görmeyi seven abaza bi kesim gibi geldi bana ...

cinsiyetim kadın. önermenizin saçmalığı umarım anlaşılmıştır. ki erkek olsam ne deyişecektir çok bi anlamadım. tecavüz etmek isteyen o biz değiliz.

hele tecavüzün TDK'dan anlamını yazan arkadaşa artık söyleyecek kelime bulamıyorum. neyse şurada da anayasaya göre tecavüzün tanımı ve sonuçları var. güzel kardeşim sonuçta kadına ya da başka bir nesneye olsun; tecavüz fiili bir saldırıdır. bir tarafın zorlamasıdır.

bunun dışında hep beraber kafayı mı yediniz. vatan millet sakarya edebiyatını geçmedik mi artık. yaşadığımız çağda onlar bizim kızlarımız, bacılarımız demek gayet güzel. ama sokakta kadınları taciz edenler de o zaman sizlerin amcaoğulları.

korktum, ürktüm sizlerden. insanoğlu nasıl böyle bir başlık atar hâlâ şoklardayım. sonra utanmadan, pişkince bu başlığı savunmaya devam eder. bari bir hiddetle yapmışım de de suçun hafiflesin.

bu kadar yüzsüzlük inanılır gibi değil. bildirgeç iyice kahve muhabbetlerinin döndüğü bir yer olmuş. yazık! çok yazık.

nevdalist  |  (0 puan) 01 Nisan 2008 08:15

agabey04 demiş ki;

bende tecavüzü görmezden gelemeyecek kadar basit im.

evet... ben zaten "görmezden gelin" diyordum.. eksik okumuşum kendi yazdıklarımı..
ben bu toplumu kaosa sürükleyen, "sokaklarda çırılçıplak dolaşın, hayvanların medeniyetine erişin" diye bağıran biri olarak, artık sizin aydınlanmış ve hep toplumu düşünen beyinlerinizin diktelerine kulak vermeliyim..
bütün bayan tanıdıklarımın evlerine kapanıp, hayatlarının sonuna kadar kafesli bir cundadan sokağı seyretmelerine çalışmalıyım..
"sen nasıl olur da süslenirsin, şehvetli oro*pular gibi mi olacan lan başımıza!" diye anamı bacımı dövmeli, onlara öğretmeliyim ki, hayatları boyunca tek bir erkeğe "ait" (yazarken bile iğreniyorum) olmalılar.. bu dünyaya aciz ve bizim buyruğumuzla yaşamak için getirildiler.. ve yerlerini bilmeleri lazım..
hey yavrum hey.. perşembe gelsin de kurtlar vadisi izliim..

normandy  |  (0 puan) 01 Nisan 2008 08:36

@nevdalist

kahve muhabbetine sebebiyet verenlerden birisi isem özür dilerim sizden ve tüm yorumcu arkasdaşlardan

hikmeturka  |  (0 puan) 01 Nisan 2008 10:56

aynen katılıyorum @eratnow kardeş. ellerine, yüreğine sağlık.

yesilgul  |  (0 puan) 01 Nisan 2008 14:01

@nevdalist "teşbihte hata olmaz" deyimi senin için bir anlam ifade etmiyorsa edeb-i bir ağızla konuşanları burada itham edemezsin. Şahsi yorumlarıma burada tecÂvüz etmenin nin suçu nedir peki ?

Bakın burada da bir tecÂvüz(!) var ! Anayasaya göre şiirde teşbih kullanmak da suç mudur ?

yazının içerisinde fiili saldırı olarak tecÂvüz olgusu işlenebilir ama, bu yazının hiç bir yerinde aynı sözcüğün edebi anlamda kullanılmasına engel değildir.

Türkçede cümlenin içinden kelime seçerek her tecÂvüzü ırza geçme, zorlama olarak algılayacaksak şayet, benzetme kullanmayalım, güzel Türkçemize tecÂvüz edelim. Tüh yine kullandım o kötü kelimeyi...

beder  |  (0 puan) 01 Nisan 2008 16:21

hayatları boyunca tek bir erkeğe "ait" (yazarken bile iğreniyorum) olmalılar..

BU NASIL BİR MANTIKTIR...

bu kadar mide bulandırıcı bir cevap beklemiyordum doğrusu...

Tabiki kadınlar evli oldukları erkeğe "ait" olmak durumundalar bu erkek içinde geçerli bir durum ayrıca eğer sen bundan iğreniyorsan diyebileceğim birsöz yok tam da söylediğin gibi "sokaklarda hayvanların medeniyetine ulaşmayı" söylemekten öte fiiliyata dökenlerden biri olabilirsin... belkide (yazıya konu olan ama yer ve zamanı yazılmamış) "daha hayatının baharında gittiği bir şehirde bir aylık memurken güvendiği insanın tecavüzüne uğramış bir bayana yapılan insanlık dışı olayı görmezden gelebilir... hatta "bırakın özgürlükler yaşansın da diyebilirsin"

Eğer bu bayanın babası erkek olduğu için normandy nin hoşuna gitmiyorsa Annesinin "okumuş kızım gidip mesleğini eline alsın hayattını kimseye muhtaç olmadan yaşasın" diye gönderdiği bir şehirde kızının başına gelenleri ve bunun hepimizin başına gelebileceğini kendi lisanıyla anlatmaya çalışan eratnow'a istediği eleştiriyi yapabilir...

ben burada 3 saf görüyorum:

1. saf: bu ve buna benzer olayları görmezden gelen. 2. safta yazdıklarıma "kardeşim bayanlarda özgür olsun babasıymış abisiymiş kocasıymış bunların desteğine ihtiyacı yok bu yolda birkaç tecavüze uğramışlar birşey olmaz hayatları boyunca tek bir erkeğe "ait" (yazarken bile iğreniyorum) olmalarındansa 3 -4 insanlıktan çıkmış vahşinin tecavüzüne uğrayarak 3-4 erkeğe meze olsunlar..meşru görelim diyen ve kafasını çevirip gidenler

2.saf: bugün bizim ve bizlerin yaptığı gibi bu iğrenç olayı protesto edenler ve bir hafta boyunca bu protestoyu devam ettirerek bu yaşanan iğrençliğe karşı çıkan kadın veya erkek insanlık onuru için çaba sarfeden annelerin, babaların, abilerin, gözündeki birdamla yaşa kıyamadığı kızlarının, kardeşlerinin uğradığı bu iğrenç saldırıya karşı çıkan,üçüncü sayfa haberlerinin üçüncü sayfaya sığmamasından şikayet eden ve burada durup direnen

3. saf: bu iğrenç olayı yapanlara "helal olsun" yürü kim tutar seniiii..." nidaları ile destek verenler

EVET BU ÜÇ SAFTAN 2. SİNE GİREN BİR ŞAHSIN YAZDIĞI YAZIYI YORUMLUYORUZ... ŞİMDİ SIRA SİZDE SİZİN SAFINIZ NERESİ???

agabey04  |  (0 puan) 01 Nisan 2008 19:03

beder, bakıyorum sizden sene doğru bir geçiş yapmışsınız. kelime oyunlarını da çok iyi yapıyorsunuz, tebrik ederim. ama ben de kırmızı başlıklı kız değilim. ne yapalım gözünüze gözünüze sokacağız.

tecavüz hakedelir mi? işte size hakeden bir konu!

bu yozlaşmanın hakkını gasp etmenin zamanı geldi...

beyefendi bir genci bastan cıkartan şeytani ruhlu bir kızla karşılaşıyorsunuz eğitimin küflenmiş sıralarında
bunlar yetmezmiş gibi hastalık diye türettikleri aynı cinslerin karşılıklı ilgileri çatlatacak oluyor beynimizi.
ahlaksızlığı benimsetmeye çalışanların

yazıyı okumadığınızı düşünmeye başladım. arkadaşın kasttettiği fiziksel anlamdaki fiil-i saldırı değil de nedir pardon? cinsellik üzerine yazacak sonra aslında tecavüzü o anlamda kullanmamış diyeceksiniz. tekrar pes artık! hangi anlamda kullanmış peki? yazının sahibi açıklasın da bilgilenelim.

yozlaşma nedir sonra?

eratnow'dan ahlâkın ve toplumsal cinsiyetin tanımını yapmasını isteyeceğim. tüketim toplumuyla sakın karıştırıyor olmayasınız.

velhasıl gençler kafanız çok karışmış sizin. gidin yeni insanlarla tanışın, yabancı dil öğrenin, dünyanın farklı kültürlerini görün. bırakın herkes kendi doğrularıyla yaşasın. isteyen istediğiyle birlikte olur. korkmayın toplum bundan yok olmaz. toplum denilen nane zaten kendini devam ettirir, merak etmeyin.

dip not: güzel kardeşim yorumunuza cevap vermek ne zamandan beri tecavüz. her kılıfa uydurmayın isterseniz şu kelimeyi.

nevdalist  |  (0 puan) 01 Nisan 2008 20:51
yazının içerisinde fiili saldırı olarak tecÂvüz olgusu işlenebilir ama, bu yazının hiç bir yerinde aynı sözcüğün edebi anlamda kullanılmasına engel değildir.

size asıl cevap burada

beder  |  (0 puan) 01 Nisan 2008 21:08

gaykedi:
ilk yorumunda açmış olduğun italik etiketini(< em>) kapat lütfen. tüm yorumlar yatık şekilde görünüyor.

büdüt edit: teşekkürler. "bazılarının" nasıl bir saçmalama kapasitesi olduğunu, daha net okuyabiliyorum artık :p

maviada33  |  (0 puan) 01 Nisan 2008 22:18

yorgunum.. uyumak istiyorum.. zira 6 saat sonra kalkmam lazım.. sizi de çarpık fikirlerinizle başbaşa bırakıyorum..
nevdalist'e de katılıyorum.. dışarı çıkın biraz.. "anadolu'ya giden bayan öğretmenin güvendiği biri tarafından tecavüze uğraması" hikayesini, "bazı insanlar kötüdür" şeklinde yorumlamayı öğrenin..
bütünü düşündüğünzde, birey olarak ne kadar küçük olduğunuzu ve sizin fikirlerinizin dünyanın işleyişiyle nasıl da farklı olabileceğini, kısacası büyük resmi görmeyi öğrenin.. o şoku ne kadar erken atlatırsanız o kadar iyi..
milyonda bir örneklerle, gazetelerin 3.cü sayfa haberleriyle yola çıkmamayı öğrenmeniz lazım..

normandy  |  (0 puan) 02 Nisan 2008 00:55

Konunun vermek istediği mesaja dönersek..

@normandy
Burada da; allem edip kallem edip <<(senin dua diye nitelediğin diğerleri gibi bu da deyim olarak kullanılmıştır) kurtlar vadisini mesajına iliştirmişsin, artık yeni çıkarmalar yapmalısın, mesela ne hikmetse herkesin mini etekli olduğu hatırla sevgili'ye atıfta bulunabilirsin, buda nereden çıktı deme, zira; eratnow'un demek istediği ile direkt ilgili..

canarkadas  |  (0 puan) 02 Nisan 2008 01:35

eratnow ya da bu yazıyı sahiplenen kişiler:

karşısına dikilip ne yapıyorsun haddini bil demenin vakti gelmedi mi artık!

somutlaştırarak bu kişileri ve bunlara haddini bildirmenin yöntemlerini anlatırsanız, insanlar bu konudaki fikirleriniz hakkında daha da "bilinçleneceklerdir".?

toplumda dejenerasyon yanlısı değilim. ancak, bunun olmaması için birilerine hadlerinin bildirilmesi gerektiğini de savunamam. şu yapılabilir, belki. düzgün bir eğitim.

maviada33  |  (0 puan) 02 Nisan 2008 02:36

@canarkadas

sadece kurtlar vadisini biliyorum.. türk dizilerinin çoğunu izlemeyi denedim.. hiç birinde 10 dakikadan fazla dayanamadım.. (son zamanlarda.. yoksa ikinci bahar'ı deli gibi izlerdim)

ama kurtlar vadisi farklı.. çok farklı.. bir sosyolojik tez konusu gibi.. perşembe günleri resmen istanbul'da sokaklar boşalıyor.. bir iki mekanda kurtlar vadisi izleniyordu gittiğim zaman.. garsonlar suratımıza bile bakmadılar.. her tarafta ana avrat küfredenler, dizideki en saçma konularda bile "sıkcan kafasına bu şerefsizin" türü konuşmalar vardı..
o nedenle, bu kurtlar vadisi konusu kolay kolay bitmez.. yurdum gençleri kendini mafya sanıp, "sen benim kim olduumu bilio musun?" edebiyatı yaptıkça ben bütün bu saçma davranışları kurtlar vadisi'ne atfedicem.. çünkü gerçekten doğası gereği bir insanın (bir türk'ün) bu kadar sığ olduğuna inanmak istemiyorum.. dizidendir heralde.. çocuğun beyni yıkanmıştır demek istiyorum..

normandy  |  (0 puan) 02 Nisan 2008 08:21
bu yazının hiç bir yerinde aynı sözcüğün edebi anlamda kullanılmasına engel değildir.

hay allah! artık uzatmayayım konu kapansın diyorum, ama....

sözcük edebi anlamda kullanılmış ve yazı da buram buram edebiyat, sanat..........kokuyor. maalesef ben bunu fark edemedim. verdiğim geçici rahatsızlktan dolayı özür diler, hepinize bol edebi cümleler dolu bir gün dilerim.

nevdalist  |  (0 puan) 02 Nisan 2008 12:49

Konu buram buram edebiyat kokmayabilir ama başlıktaki ironiyi anlamamakta neden ısrar ediyorsunuz ? Konuyu uzatmak istemiyorsanız cevap vermezsiniz, konuyu değersiz buluyorsanız bu konuda cevap yazanlara da sataşmazsınız. Aşağıda bu yazıyı rapor et linki var, onu kullanırsınız. Kullandıysanız sorun yok.
Ve yine söylüyorum eğer konuyu uzatmak istemiyorsanız bu yazdıklarıma da hiç bir şekilde cevap vermezsiniz... Görelim !

beder  |  (0 puan) 02 Nisan 2008 16:27

kim tutar seni..

normandy  |  (0 puan) 02 Nisan 2008 21:14

Birçok kişi ve ben dahi başlığa bakarak gelip yorum yazıyoruz..
Konu önemli olsada başlık baya bir iğrenç Tecevüz etmek istemiyorum ne demek biri bana açıklasın
ne anlama geliyor.
Daha duyarlı davranabilirdin

self respect  |  (0 puan) 02 Nisan 2008 21:45

@normandy

çünkü gerçekten doğası gereği bir insanın (bir türk'ün) bu kadar sığ olduğuna inanmak istemiyorum

301 desem

(ben tasdiklemesemde kanun öyle diyor)

hikmeturka  |  (0 puan) 02 Nisan 2008 21:49

duyarlılığımı başlık anlatıyor zaten self respect hatta yazımın en güzel ve tamamlayıcı bölümünü oluşturuyor. neden mi? iğrençliklere iğrençlik yapılmasını istiyorum bunu eleştirebilirsin ama göz yumulmasın! anlatmaya çalıştığım bu. haklardan yoksun bırakılmalı ve ya hakları ellerinden zorla alınmalı (tecavüz) toplumu iğrençliğe sürükleyen ve artık hayvanlaşmış insanlardan.

eratnow  |  (0 puan) 04 Nisan 2008 19:42

eratnow:

iğrençliklere iğrençlik yapılmasını istiyorum bunu eleştirebilirsin ama göz yumulmasın!

sen de en az onun kadar iğrençleşmiş olmuyor musun bunları yaparken?

haklardan yoksun bırakılmalı ve ya hakları ellerinden zorla alınmalı (tecavüz) toplumu iğrençliğe sürükleyen ve artık hayvanlaşmış insanlardan.

hangi haklar, zorla alınacak olanlar?

maviada33  |  (0 puan) 04 Nisan 2008 20:18

hangi hakkı olabilirki, toplum içinde serbest dolaşım hakkı elinden alınabilir...

beder  |  (0 puan) 04 Nisan 2008 21:38

yolda, okulda, parkta, sinemada, internette, karanlık olmasına bile gerek olmayan kalabalıkların tam ortasında, toplu taşıma araçlarında, hayatın her anında, istediği insanı istediği gibi rahatsız edebilme hakları zorla alınmalı bunların elinden. fırsat verilmemeli ya da cezası bizzat toplum tarafından verilmeli.

eratnow  |  (0 puan) 04 Nisan 2008 21:41

işte hatanız tam da burada. siz bunların cezasını vermeye kalkamazsınız. uyarırabilirsiniz belki, ancak "bişey yapmaya kalktığınızda" emin olun bu insanlar sizden daha cevval olacaklardır(cahil cesareti). toplumun refleks olarak tepki duyması ise(özellikle bizim toplumumuzda) çok tehlikeli olacaktır. anlamadan dinlemeden birbirimize girmeyi çok seven bir milletiz biz, haksız mıyım? eğer böyle bir refleks ortaya çıkarsa her akşam 3 tane linç haberi izleyebiliriz ana haber bültenlerinde. emin olun bunlardan birisindeki "zanlı" "yanlışlıkla" linç edilmiş olacaktır.

demek istediğim o dur ki: bu kişileri eğitmediğiniz sürece engelleyemezsiniz. daha çok "bela" olurlar başınıza. ;)

maviada33  |  (0 puan) 04 Nisan 2008 23:07
yine uzun bir cevap yazmıştım ama bilgisayarın azizliği işte...tekrar ve özet yazmak durumunda kalacağım...
anladığım kadarıyla olayı normandy internetten takip etmiş...
göremediklerini ağrıda yaşayan biri olarak yazıyorum: evet sizin dediğiniz gibi bir kaç kötü kişilerdi bunlar sayısı o kadar azdıki bu bir kaç kötü adamın;
  • 1 hafta boyunca yaşanan olayı örtbas etmek için çaba sarfetmiş taki protesto ile gündeme gelene kadar..
  • bu birkaç kötü kişiydi öğretmenlerin protestosuna destek vermeye bile tenezül etmeyen...
  • bu birkaç kişiydi protesto bittiminde evine dönen bayan öğretmene ağrının en işlek caddedsinde taciz edilmesine (ve çığlıklarına) kulaklarını tıkayan
    evet arkadaşım sen dünyaya bak birkaç kişi ile koskoca dünyayı kıyaslama, sen bu insanlık onuru çiğnenirken kafasını çevirip yoluna devam eden bir kaç kişiden biri ol.

olayı başka açıdan anlatayım:

Alman Prof. Martin Muller'in şu sözlerini hatırlamakta fayda vardır. Hitler dönemini yaşamış olan Prof. Muller, ülkemiz ölçeğinde de demokratik tavır ve demokrat anlayışın anayasası sayılabilecek şunları söylemişti:

"Almanya'da Naziler Komünistleri içeri attı; sesimi çıkarmadım. Çünkü komünist değildim. Sonra Yahudileri içeri tıktılar; bu kez de sesimi çıkarmadım. Çünkü Yahudi değildim. Derken, sıra Sendikacılara geldi. Hala susuyordum. Çünkü Sendikacı da değildim. Sonunda beni de götürdüler; kimse sesini çıkarmadı. Zira sesini çıkaracak kimse kalmamıştı."
ve ayrıca dünyada kurtlar vadisi diye bir dizi izlenmiyor ama dünyanın her yerinde "tecavüz" bir suç teşkil eder. ve insanlık onurunu zedeleyen bir davranıştır....
normandy arkadaşım şimdi bu bayan öğretmen" özgürce tedavi görüyor. özgürce işgöremez raporu aldı"
sokak ortasında ve daha protesto biteli dakikalar olmuşken tacize uğrayan öğretmen arkadaşımızda şu anda evinde "özgürce korku içinde yaşıyor..." bu arada maviada arkadaşıma şunu söylemek istiyorum... hadi önümüze geleni linç edelim diye bir düşünce yok kimsenin kafasında... amaç yapılmış bir iğrençliğe dur demek insanların zamanını gaspetmek(eratnow'un değimiyle tecavüz etmek) ve toplumsal bir tepki oluşturmak (ki yasalar toplumun kırmızı çizgileri ile belirlenir.) ve son söz eğitimle her konuyu aşabilseydik başımızda iki ünivrsite mezunu ama aynı anda 30000 kişinin katili musallat olmazdı... çomü eğitim fakültesinden 23 genç intihar eylemcisi olmak için terör örgütüne katılıp eylem yapacakken yakalanmazdı... veli göçerler eğitimli mütahitlerdi... bingöl depreminde 100 çocuğun ölümüne üniversite mezunu mütahit sebep olmuştu... ve daha neler neler... iyi geceler.

agabey04  |  (0 puan) 05 Nisan 2008 00:47

agabey04 kardeşim bu güzel yorumların ve düşüncelerinle yazımız en cahillerin bile anlayabileciği kadar açık ve net bir hale geldi. bu olaylar karşısında kahroluşlarımız, içimizde tutamadığımız sitemlerimiz medyada yerini bulamasa da gönüllerde her zaman vicdan olarak yer bulacaktır. konunun derinliğini yüreğinde hisseden arkadaşlar sizler hep varolun. neslimiz hiç tükenmesin.

eratnow  |  (0 puan) 05 Nisan 2008 18:25

eğitim demiştim ben öğretim değil!

elbette bu sorunları insanlara diploma dağıtarak çözemezsiniz. yapılması gereken şey, toplumun genel kültür seviyesinin artışına katkıda bulunmak. bazı insanların haklarını elinden almak değil.

maviada33  |  (0 puan) 05 Nisan 2008 20:30

hımm toplumsal tepki ve infaal. agabey04'ün yorumuyla en azından yazı tartışılacak kıvama geldi.

suya zam yapıldı, yakın zamanda. vergi oranlarını iyice artırdılar. istiklal caddesi'nin parkelerini de 3. defa bu belediye değiştiriyor. neden toplumsal tepki yok? neden eylem yapmıyorsunuz? ya da neden sadece ahlaki konularda eylem yapıyorsunuz. çünkü bunu gerçekleştiren kişi belli ki sapık. yani hasta. hasta olan bir kişinin tedavisi de belli. onu asıp da, kesemeyeceğimize göre mecburen psikolojik tedaviye yollanmalı. linç neyi çözecek? bu toplumdaki erkekler toplumsal cinsiyetle her gördükleri mini etekli kadına potansiyel fahişe muamalesi yapmıyor mu? buna cevap olarak bizim ahlakımız bozuluyor, kadınlar giyinmesin mi diyeceğiz? kim belirliyor ahlâkın normlarını. hadi popüler kültür üzerinden cevap vereyim, dağdaki çoban mı?

bu bahsettiğiniz öğretmene tecavüz olayını bilmiyorum. bir link ekleseydiniz keşke, öğrenirdik. çok üzücü, bir insanın hayatını karartılar. hakkaten çok üzücü ve acı. ama bunun çözümü kadınları daha geri noktaya düşürmek, ahlâka- kaba tabirle namusa sığınmak değil ki! bu tarz problemleri çözecek tek şey hukuktur, hak ve adalettir. siz o kişinin en ağır cezayı alacağını bilirsiniz. bizdeki temel problem adalete ve hukuğa inancımız olmaması ve kendi adaletimizi uygulamaya çalışmamzı. haliyle canı yanan insan, kalkar kendi canını yakandan intikam alır. bu yüzden de adliyelerde bolca karşılıklı silahlar çekilir. kendi mahkemelerimize güvenmiyoruz. adaletin olmadığını hepimiz biliyoruz. bütün bu problemleri de bunu samimiyetle söylüyorum. adalet ve hukuk çözer, başka yolu yok. tecavüz eden sapığın da, çalan çırpan adamın da yakalanıp en ağır cezayı almasını, devlet denilen kurum sağlamak zorundadır. çünkü devlet yapısına inanç da, eşitlik ve adalet duygusuyla gelişir.

fahişeye tecavüz eden adamlar bu ülkede hafifletici sebepten daha az ceza alıyorlar yahu. yürüyüş yapıp adamı linç etsek ne olur? İstanbul'da sokaklarda hergün kaç kadın tacize uğruyor haberiniz var mı? bu ülkede vakit biraz geç olduğunda, hava karardığında, evine giderken kaç kişi korka korka gidiyor biliyor musunuz? eee bunları yapanlar da bizim insanımız. biri sapık hadi, ikincisi de sapık, ya üçüncüsü, dördüncüsü......

kadına biçilen rol bu toplumda değişmediği, bizim erkeklerimiz eğitilmediği sürece, gördüğü her kadına taciz hakkı olduğuna inandığı sürece bu olaylar daha çok devam eder. çözüm onların hakkını gasp etmek değil, doğru düzgün yasalardır. adamlar kadın beni tahrik etti diyerek sıyrılıyorlar. insanoğlu akıl ve irade denilen şeye sahiptir. tahrik olsa bile bir kadına ya da herhangi bir canlıya tacizde bulunamaz, bu kadar basit. siz polise beni rahatsız ediyorlar diye şikayette bulunun, adamlar sizi ciddiye bile almıyor. nerde kaldı adalet? ancak milli maçlar sonrası böyle değil. çok ilginçtir öyle zamanlarda millet bir bacı kardeş muhabbetine giriyor. diğer zamanlarda ise aynı şeyleri tekrar yapmaya başlıyor. toplumsal iki yüzlülüğümüzün ve tırnak içinde namus anlayışımızın sonuçları bunlar. kadın hep kötüdür, hep o şeytandır, baştan çıkarır. oysaki bu toplumsal cinsiyeti yıksa birey, ilk önce karşıdakine insan olarak bakar.

avrupa ahlâksız, avrupa yozlaşmış lafları gırla. ama avrupa'ya gittiğinizde allahın bir kulu sizi rahatsız etmiyor. avrupa'nın köylü diye aşağıladığı yunanlılara bakalım: gecenin bir vakti korkmadan evinize dönüyorsunuz. kimse de bu mini etek giyinmiş, kötü kadındır; kadının bu saatte dışarda ne işi var demiyor. biraz artık şu ahlâk yapınızı sorgulayın.
daha geçen yıl değil miydi? van'da yaşlı bir turist kadına tecavüz olmuştu. ya da sulatanahmet'teki ispanyol kadına tecavüz olayını ne çabuk unuttunuz? kadın bağırmış, kimse yardıma bile gitmemiş. eee nerde kaldı, ahlâk. ya da yine bir hemşireye tecavüz olayı vardı. millet ayaklandı, yürüdü. sonra dönüp kadınlara sokakta laf atanlar da bu adamlar değil mi? uzaydan mı geliyor, bunu yapanlar? o kadar ahlaklıyız ki, vergimizi vermeyiz, orman arazilerini keseriz, çalar çırparız ama...

yeni yıldaki olayları zaten hiç hatırlamak istemiyorum.

klasik tabirle eğitim şart!

nevdalist  |  (0 puan) 06 Nisan 2008 10:29

Eğitim şart amenna. Peki bu eğitimi vermek için ne yapmalı. Öğretmenin hali ortada. Eğitim verilecekse öğretmen nerede, öğretmen verilecekse eğitim nerede ?

Bu arada @maviada33 arkadaşın dediği gibi öğretim değil eğitim gerekli. Peki bunu yapanlar kaç eğitim öğretim yılı geçirmişlerdir.Çok... Eğitimden nasibini alamamış çok insan var. Benim @maviada33 arakadaşa sormak istediğim, bir insan eğitimden nasibini almıyorsa ne yapmak gerekir? Sınıfta bırakmak ? Okuldan atmak? Okulu bıraktı ve daha gelmiyor artık. Peki bunlara verilmesi gereken eğitimi kim verecek ?
a) aile
b) arkadaş çevresi
c) toplum
d) a.b.d
e) hepsi

cevap vermek isteyen arkadaşlar şıkkı açıklayarak verirlerse sevinirim. Yazmadığım bir şık varsa da ekleyebilirler...

beder  |  (0 puan) 06 Nisan 2008 12:00

beder:

bir insan eğitimden nasibini almıyorsa ne yapmak gerekir? Sınıfta bırakmak ? Okuldan atmak? Okulu bıraktı ve daha gelmiyor artık. Peki bunlara verilmesi gereken eğitimi kim verecek ?
a) aile
b) arkadaş çevresi
c) toplum
d) a.b.d
e) hepsi

eğitimden nasibini almamak, bu güzelmiş... eğitim, doğru şekilde verildiği sürece böyle bişey 'genel'de söz konsu olmaz.

siz(genelleme yapıyorum, sakın ola yanlış anlaşılmasın), "adam" gibi eğitirseniz, 1 hocaya 30-40 öğrenciyi zimmetleyipte "hadi ne yapıyorsan yap" demezseniz, sosyal gelişim sağlayacak imkanları bahçede futbol oynamaktan biraz daha fazla olan 'eğitim yuvaları' yaparsanız, okul içindeki disiplin sistemini "bi daha yapma oğlum, hadi bakim dersine git"ten öteye taşıyabilirseniz, tek işi 'yatmak' olan rehberlik servislerini işler hale getirirseniz, okul öncesi eğitime ağırlık veripte çocukların sisteme entegrasyonu işini taa en başından sıkı tutarsanız vs. vs. bu sorunlar yine olacaktır. ama bu sefer buz dağının görünmeyen kısmı yerine, görünen kısmı kadar olacaktır.

eğitim şart derken sadece "küçük" öğrencilere yönelik olarak düşünmemek de lazım.

bu konuda, toplumun eğitilmesi, genel kültür seviyesinin "tabanda" yükseltilmesiyle olur. yukarıda toplumun kültür seviyesine katkıda bulunmaktan bahsetmiştim. eğer bunu becerebilirsek, tartıştığımız insanların, toplumda "asimüle" olması, hatta tabiri caizse 'havadan nem kapar gibi' iyileşmeleri söz konusu olabilir diye düşünüyorum. ;)

bu iş bir süreç meselesidir. bişeyler yapıpta akşamına sonuç beklemek mantıksız olacaktır.
bence sürecin doğru şekilde işlemesi hızlı olmasından iyidir.
ancak bu iş devlet-hükümet-milli eğitim-toplum destekli olmalıdır ki işe yarasın. siz, şuan bu saydığım kesimlerden 1 tanesinde bile bu yönde 'kıpırdanma' görüyor musunuz?

maviada33  |  (0 puan) 06 Nisan 2008 17:11

sevgili büyüklerim hepiniz uçmuşsunuz biriniz nokta koyun bu işe

hikmeturka  |  (0 puan) 06 Nisan 2008 23:13

bu defa kesin kısa yazacağım:-)
nevdalist arkadaşım sana sonuna kadar katılıyorum... ki zaten bu yazının yazılma sebebi hadi kadınları sofalarda pembe pancurlar arkasında saklayalım diye yazılmadı...
aksine senin şikayet ettiğin ve benimde sonuna kadar katıldığım bu toplumsal sorun üzerine yazıldı... şikayet aynı... problem yada anlaşmazlık bu şikayeti farklı mecralara çekmekte...
şimdi ikinci konuya gelelim eğitim şart tamam kabul...
ama m.e.b in üfredatına bir göz atın(link vermeyi bilmiyorum siz m.e.b. sitesine bakın) 5. sınıfı bitirdinizmi eğitim ortadan kalkıyor (ki ilk 5 sınıftada tam kapsamlı değil zaten...) saolsun meb in yaptığı müfredata uymak için zaten zaman yetersiz kalıyor bu nedenlede direk öğretim yapma zorunluluğu var...
ee eğitimi kim verecek?

agabey04  |  (0 puan) 06 Nisan 2008 23:35

ya bir kadın yazılarınıza yorum yazıp size bakış açısını vermeye çalışıyor, ki bir erkeğin bakış açısıyla yazılmış bir yazı bu (yani kadın bakış açısına ihtiyacınız var), siz de "katılıyorum" "bilmukabele" "saygı duyarım" gibi nuh nebi'den kalma klişelerle geçiştiriyorsunuz.. bi okusanız? irdeleseniz?
bir kere başlık korkunç.. üzerinden hemen hemen bir hafta geçmesine rağmen böyle bir şeyi görmemeniz inanılmaz.. ama geçiyorum onu.. böyle çirkinliklerle toplumun büyük bir sorununa parmak bastığınızı, çok etkili olduğunuzu düşünüyorsanız benim yapabileceğim bir şey kalmadı artık..
içeriğe bakalım;
"ne yapıyorsun haddini bil demenin vakti gelmedi mi artık!" diye biten yazı, "kendi adaletini dağıtmak" fikri kokuyor buram buram.. hadi buna karşı çıktınız ve dediniz ki, "bu yazı ondan bahsetmiyor, haddini bil demek, bu tür haksızlıklara göz yumma, toplumu böyle terbiyesizlerden arındırmak için uğraş" falan filan.. anladınız sonuçta.. peki nasıl?
"eğitim şart" gibi söylene söylene anlamını kaybetmiş bir cümleyle bakış açınızı koyduğunuz bu şeyi nasıl başarmayı planlıyorsunuz? size yakın kadınların hayatlarını kısıtlamak mı olacak ilk adımınız? "onları bi saklayalım, iki üç nesil sonra çıkarırız ortaya" şeklinde mi? taciz edenleri lanetleyip, sonra acısını kadınlardan mı çıkarmanız gerekiyor?
bak bunu yeni gördüm;

"avrupaya özenti" diyip;

"bunlar yetmezmiş gibi hastalık diye türettikleri aynı cinslerin karşılıklı ilgileri çatlatacak oluyor beynimizi" - homofobi

diyen yazar, amerika'nın en büyük toplumsal çekişmelerinden birine desteğini koymuş.. zira amerika'da da aşırı dinciler, ve silahlı, kamyonlu, kovboy özentisi herifler, ellerine geçse eşcinselleri öldürürler.. şimdi onlar gibi düşündüğün için özenti mi oluyorsun, yoksa böyle önemli bir konuda doğru tarafta olduğunu düşündüğün için "halk adamı" mı?

normandy  |  (0 puan) 07 Nisan 2008 09:23

@normandy 6 kez yorum yazdıgın yazıda

bak bunu yeni gördüm

nasıl denilebilir ? Yoksa 6 kez başlık için yorum yazıp, hımm acaba içeriğinde ne varmış bir de okuyalım mı dedin ?

Gerçekten yeni gördüğüne inanmıyorum, inanmak istemiyorum... (ki yazdığın yorumlardan da yeni görmediğin belli) Açıkça şurada yazılan iki cümleye de biraz daha yorum ilave etmek istiyorum desen ne çıkar ? Nedir bu vur kaç yöntemi ?

Ha eğer gerçekten yeni gördüysen, yeni algılayabildiysen söyleyecek başka sözüm yok...

beder  |  (0 puan) 07 Nisan 2008 16:48

normandy demiş ki;

yazı bana hayatın anlamını verse bile (ki 42) okuyup da bu hastalıklı beynin içine bakmak istemiyorum..

yazıyı asla baştan sona okumadım.. göz gezdirebildim sadece.. bu bozuk ve nefret dolu şeyin türkçe olması hoşuma gitmio çünkü..

evet yeni gördüm kısacası.. biraz daha cahil cesareti şeklinde bu başlığın, bu yazının hala erdemli olduğunu can-ı gönülden inanarak savunursanız (bazılarınızın savunmalarının fos olduğu ve yoruma lâyık olmadıkları belli oluyor çünkü) herhalde hepsini okumak zorunda kalıcam..

normandy  |  (0 puan) 07 Nisan 2008 20:46

evet eğitim şart. tıklayın bakalım bu okullardan kaç tane vardır sizce türkiyede.

eratnow  |  (0 puan) 08 Nisan 2008 18:15

avrupa aile yaşantısı olarak bizi örnek alırken bizim milletimizde avrupayı örnek alıyor. ne yazık!

eratnow  |  (0 puan) 13 Mayıs 2008 23:57

bu arada yorumlar da tam bir çorba olmuş, kim neyi savunmuş, savunduğu şeyleri savunmaduğunu bile savunamıyor (ne dedimse artık), herkes birbirini yanlış anlamış ... gibi geldi bana.

Gwain  |  (0 puan) 14 Mayıs 2008 00:21

Evet ben de bir şey anlamadım ama bildiri iddialı bir başlıkla gelmiş, içeriği ve kullandığı dil o kadar kuvvetli olmayınca herkes kendi tuttuğu yerden girmiş sanırım olaya.

antepian  |  (0 puan) 14 Mayıs 2008 01:20

Herkese condom:)eros reklamlar

hubarusan  |  (0 puan) 14 Mayıs 2008 22:41

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu