Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan 22dakika.org'da: "2012-2013'ün Olası Dizilerinin Yıldızları"

TÜRKÇE KULLANALIM TÜRKÇE
Yazıları okurken dikkat ettimde arkadaş yazmış public bi site diye. Şimdi ne anlıyorsunuz ?
Halka açık bir site daha uygun değilmi ?
Überseksüel olmak için mi lazım bu kelimeleri kullanmak. Yada şöyle söliim Überseksüel Türk mü olmaya çalışıyoruz ?

Spacer
Spacer
 | 25 yorum var 
 | 12 Eylül 2006 22:47 

sonraki yazı »
F Dikkat Testi

Yorumlar

Duyarlı olman çok hoş, fakat böyle bir duyuruda herhangi bir gramer hatası görmeseydik keşke.

-de'leri, -mi'leri ayrı yazmasını, 'söliim' yerine 'söyleyeyim' demesini bir türlü öğrenemedik biz de.

muhammetsevim  |  (0 puan) 12 Eylül 2006 23:17

haklisin muhammetsevim ama turkce kelimeler ile yazmak konusu ile imla kurallarina gore yazmak ayri seyler bence. Once Turkce'yi kullanalim, sonra da dogru kullanalim. Mesela gramer yerine imla diyelim.

Turkce kelimelerin konusma agzi (mesela soliim, bi vs.) ile yazilmasi kisa mesajlarin, aninda mesajlasma programlarinin dile kattigi bir kirlilik. O tip ortamlarda bunda bir sakinca yok ama makale yaziminda kabul edilemez.

ozgursfk'nin belirttigi durumlarda ise bence editorlere is dusuyor. Turkce'yi kullanim dilini duzeltin diye de bir hazir reddetme mesajina ihtiyaclari var kanimca eger hali hazirda oyle bir mesaj yoksa. Kanimca burada yazabiliyor olmak bir ayricalik ve beraberinde bir sorumluluk getiriyor, bu da yazilarda daha ozenli davranmak.

Bu da benim iki kurusum :)

hamletk  |  (0 puan) 12 Eylül 2006 23:43

Yabancı bi tabiri kendimize yorumlamaya pek gerek yok bence, güzel bi noktaya değinmişsin ozgursfk ama iş olsun diye değindiğin belli. Zira güzel Türkçemizi koruyor olsan, güzel Türkçemizin kurallarına göre yazı yazardın. En azından senin tabirin ile "überseksüel" bi şekilde "söliim" kelimesini normal söylesen daha bi ciddiye alınırdın..

fd
trampfd  |  (0 puan) 13 Eylül 2006 00:35

reklam kokan hareketler :) prim vermeyelim arkadaşlar..amaç belli..

PeSSivite  |  (0 puan) 13 Eylül 2006 00:38

bence önemli olan; de ayrıydı mi ayrıydı değil,cümleleri düzgün kurup düzgün ifade etmek.artık şaşırmıyorum bile milyarlarca para verilip yapılmış reklam tabelalarında "gençleri öss sınavına hazırlıyoruz" gibi anlatım bozuklu yazılara...
akuldan bir örnek hoca imla yanlışı yok diye kötü bir yazıya not vermez ama yeri gelir ki imla kurallarına uymayan iyi bir yazıya da çok iyi not verebilir...

Ayrıca türk diline gelen zedelenmelerin suçlusu ne bilgisayar ne gençler ne de yazışma programlarıdır...türk diline ne geldiyse atatürk'ün vasiyetini hiçe sayıp türk dil kurumuna ayrılan ödenekleri kesen bencil devlet adamları yüzünden gelmiştir. see u :)

MerTUraL  |  (0 puan) 13 Eylül 2006 01:20

Çok haklısın dostum. "Türk demek Türkçe demektir" lafını anlayamadık gitti. Sohbet programlarında "bye,slm,mrb" demekle Türkçe'yi katlediyor bazıları ama farkında değiller. Türkçe'ye ihanettir yapılanlar. Ama sen de pek dikkat etmemişsin imla kurallarına...

ufuk35  |  (0 puan) 13 Eylül 2006 08:31

Bu arada neden büyük harfler kendi kendine küçülüyor yazdıklarımda? Bildirgeç yöneticileri de bu işe önem vermemiş :(

ufuk35  |  (0 puan) 13 Eylül 2006 08:34

ozgursfk, önce kendi türkçe diye yazdıklarını bir önizle, ondan sonra millete türkçe öğret bence.

ufuk35, bildirgeç css'indeki bir satırdan kaynaklı her yazı küçük harf olarak çıkıyor ekrana. ancak hatırlatırım ki, atilla ilhan da tüm yazılarında küçük harf kullanırdı. ancak ilhan'ın türkçe'ye kattığı artılar tartışılmaz bile.
yani sözün özü, bazı ayrıntılara takılmayalım.

ucanpenguen  |  (0 puan) 13 Eylül 2006 12:51

dinime küfreden müslüman olsa bari diye bir atasözü vardır ama temas ettiğin noktada oldukça haklısın.

Bu memleket dünyanın beklemediği, asla umut etmediği ayrıcalıklı bir varoluşa sahne oldu. Bu sahne en az 7 bin senelik bir Türk beşiğidir. Beşik doğanın rüzgarıyla sallandı; beşiğin içindeki çocuk doğanın yağmurlarıyla yıkandı, o çocuk doğanın şimşeklerinden, yıldırımlarından, kasırgalarından evvela korkar gibi oldu sonra onlara alıştı; Onların oğlu oldu. Birgün o doğa çocuğu, Doğa oldu; şimşek, yıldırım, güneş oldu; Türk oldu... Türk budur. YIldırımdır, kasırgadır, dünyayı aydınlatan güneştir.
Bachree  |  (0 puan) 13 Eylül 2006 13:08

Bildirgeç önce bi attila ilhan olsun, sonra harfleri küçültsün :(

ufuk35  |  (0 puan) 13 Eylül 2006 15:27

Her bir iki satır kitap okuyup sonra ortalara düşüp Türkçeme neler oluyor çığlıkları atmak çok karşılaşılan bir durum. Bu tartışmanın ne yeri burası, ne de zamanı şimdi bence.

Çok bilmişlik bile taslarken gramer ile imlanın aynı sanılması beni ayrıca rahatsız etti ama neyse girmeyeyim ben bu gereksiz taramalara ben...

webcoder  |  (0 puan) 13 Eylül 2006 16:16

Türkceyi mafetmeyelim = Dogru bir söz

ama cokda gündem etmiyelim. sonuc olarak diller birbirimizi anlamak icin felan filan. tüm dünya dogru türkce konusmak ve yazmak icin kurulmadi. diger kavramlarida gündeme getirin. örnegin teknoloji ve türkiye gibi...

Vista  |  (0 puan) 13 Eylül 2006 21:30

webcoder, polemige girmek istemiyorum ama gramer ve imla'yi ayni cumlede kullanan ben olduguma gore sanirim beni kastettin yorumunda. ben nacizane gorusumu belirtmisken buna "cok bilmislik taslamak" etiketi yapistirman biraz agir kacti bence. boyle bir komunite sitesinin bize verdigi tartisma ortaminin guzelliklerinden biri dusuncelerimizi paylasabilmek ve kollektif bir sekilde varsa yanlislarimizi duzeltebilmek diye dusunuyorum.

hamletk  |  (0 puan) 13 Eylül 2006 21:45

"grammar", namı diğer "gramer" sözcüğünün, dilimizde karşılığı var: "dil bilgisi". Dil bilgisi, ayrıca, imlâyı da kapsar.

Bu arada, çok seviyorum ben, bu bildirgeç'i. Başka yerde, bu kadar duyarlılık yok.

whyhionewhy;Özel mesaj atarak uyarmayı, alışkanlık hâline getiremediğimden, sık sık "ukala" olduğum ve dikkat çekmeye çalıştığım sanılıyor. Bundan sonra, ben de postane'yi kullanacağım. Bu konuda çok haklısın.

Ege  |  (0 puan) 13 Eylül 2006 22:03

Kimi zaman bir tasarım kararı olarak imla hatası gibi gözüken uygulamalar olabilir...Ancak dediğim gibi bunlar tamamen bir tasarım kararından ibarettir..Kanımca Bildirgeç'te büyük harf kullanılamamasının nedeni budur..Uzun metinlerde hoş bir görüntü oluşturuyor..Fakat keşke bu kararın yansıması sitenin logosunda da görebilseydik...Logo büyük harflerle yazılmış :(

Tasarım Aşkına!
msbekil  |  (0 puan) 13 Eylül 2006 23:25

Büyük harf yasağının; çokkkk komikkkkk gibi forward mail tarzı, gereksiz yere aşırı dikkat çekiçi, sadece büyük harfle yazılmış başlık veya yorumların önlemesi amacıyla konulduğunu düşünüyorum. Ayrıca Opera Mobile for Uiq nasıl oluyorsa bildirgeçteki büyük harfle yazılmış yazıları gösterebiliyordu, halen yapabiliyor mu bilmiyorum. Siz yine kuralına göre yazmaya çalışın. Belki bir gören olur.

.
reoxy  |  (0 puan) 14 Eylül 2006 02:00

Eyy Ahali;
Bu yazımda sadece ufak bir oyun yaparak (söliim) Türkçemize hassasiyete dikkat çekmek istemiştim. Niyetim gösteri (show)yapmak değildi. İmla (Gramer) hatası elbette yapabilirim. Çünkü bende herkes(z) kadar eğitim aldım. Hassasiyetim özellikle Türkçemize ait var olan kelimeleri kullanmak ve kelimelerimizi öldürmemek üzerine. Yoksa hata elbette yapacağım bunu da arkadaşlarım ikaz edecekler, bende sevinerek kabul edip doğruyu öğrenmeye çalışacağım. İkazlar için teşekkürler ederim.

ozgursfk  |  (0 puan) 14 Eylül 2006 17:05

Hassasiyetim kelimesini yukarıda ilk harfi büyüğe çeviremediğim için kasden koyu yaptım.

ozgursfk  |  (0 puan) 14 Eylül 2006 17:08

"herkes(z)" yazarken, parantez içindeki "z", ne için? açıklarsanız, sevinirim.

Ege  |  (0 puan) 15 Eylül 2006 01:02

Herkesin yer imi menüsünde olması gereken üç şey var, ilk başta gereksiz gibi gelse de gerçekten yardımcı oluyor, ve daha sonra olmazsa olmaz hale geliyor;
'Türk Dil Kurumu' klasörü altında;

- Genel Türkçe Sözlük
- Yazım Kılavuzu
- Bilgisayar Terimleri Karşılıklar Kılavuzu

Herkese kesinlikle tavsiye ederim.

muhammetsevim  |  (0 puan) 15 Eylül 2006 08:14

Hem polemiğe girmek istemiyorum denmiş hem de buluttan nem kaparak cevap yazılmış ama nedense özünde ne yazdığım anlaşılmamış.

Benim lafım ne ime ne de yorumlara, olayın kendisine! Her zaman karşımıza çıkan ve de ne yazık ki çıkacak bu tartışma cidden bunalttı beni. En komiği de bu ve benzeri tartışmaların olduğu yerlerde de hala Türkçe hataları var ve de olacak...

webcoder  |  (0 puan) 15 Eylül 2006 14:57

@webcoder:

en komiği de bu ve benzeri tartışmaların olduğu yerlerde de hala Türkçe hataları var ve de olacak

anlatım bozuklukları da var; örnek için teşekkürler:

Her bir iki satır kitap okuyup sonra ortalara düşüp Türkçeme neler oluyor çığlıkları atmak çok karşılaşılan bir durum. Bu tartışmanın ne yeri burası, ne de zamanı şimdi bence

Yazı yazılan her yerde, her zaman tartışılabilir bu konu. Ne diyelim? "böyle gelmiş, böyle gider" mi? Bu çabaların içini boş mu görüyorsunuz? Duyarsız olmayalım lütfen.

Ege  |  (0 puan) 17 Eylül 2006 01:17

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu