
TürkSat kablo internet kullanıcılarını sevindirecek yeni kararlar almış. TürkSat tarafından yapılan resmi açıklamaya göre, kablo internet aboneleri, 1 Eylül 2008'den geçerli olmak üzere internet erişim hızlarını 10 Mbps'e kadar çıkarabilecekler.
Daha da önemli gelişme ücretlerde de belli indirimlere gidilmesi kararı alınmış olması. 159 YTL'lik 6 Mbps kotasız internet erişimini 119 YTL'ye indiren TürkSat, 8 Mbps kotasız internet erişimini 139 YTL ve 10 Mbps kotasız erişimi 149 YTL olarak ücretlendirecek.
Kablo internetteki hız alt sınırı da 256 Kbps'den 512 Kbps'ye çıkarılırken fiyatı da 29 YTL'den 19 YTL'ye indirilmiş. Bundan sonra abone olacaklar için alt hız sınırı 512 Kbps olarak dikkate alınacakmış. Halen 256 Kbps hızında internet erişimi olan abonelerin bağlantı hızları ise 512 Kbps'ye çıkarılacak.
1024, 2048 ve 4096 Kbps hızlarında ise fiyat değişikliği yapılmamış. İşte Kablo İnternet'in yeni fiyat tarifesi:
Sonuç ve Kıyaslama
Bu gelişmenin bizim açımızdan önemini belirlemek için ADSL ve Kablo İnternet için farklı kullanımlarda ödenecek ücreti kıyaslamak en iyi göstergelerden biri. Bu amaçla, genelde kullanılan bağlantı tipi olan Limitli 1 Mbps bağlantı tipi için farklı kullanımlar (GB) için oluşan ücretler aşağıdaki grafikten görülebilir.

Bu grafik açıkça ortaya koyuyor ki, Kablo İnternet yeni fiyat politikasıyla ADSL'den daha uygun fiyatlarla internet hizmeti sunmaya başlıyor. ADSL kullnıcıları için bu konudaki en önemli sorun ise yeni bir modem alma zorunluluğu... 30 YTL'lik kablo internet kurulum ücretini ile modem ihtiyacı dikkate alındığında kablo internet bizlere başlangıç belli bir maliyet getiriyor.
Ancak, 4 GB limitli ADSL bağlantısına sahip olup aylık ortalama kullanımı 3 GB'ın altında olan tüm son kullanıcılar için Kablo İnternet ADSL'den çok daha avantajlı...
Kablo internet aboneleri, internet hızlarını online.turksat.com.tr adresinden öğrenebiliyorlar.
sonraki yazı » Chrome'da görmek isteyeceğimiz 10 şey... |
Yorumlar
...ve maalesef kablotv (ve tabii kablonet) altyapısı olan şehirlerde kullanılabiliyor. kullanım alanının geniş olmaması da adsl i daha avantajlı yapıyor (yazıya ek).
| syris | |
|
|
(1 puan) |
|
| 06 Eylül 2008 14:10 |
sadece kablotv altyapısıda olması yetmiyor.. istanbulun göbeğinde 10 yıldır kablotv abonesiyim, ne yazıkki kablonet projemiz yokmuş apartman olarak :) syris in dedigi gibi ttnetin kazandığı, kablo netin de kaybettiği nokta bu işte. Altyapı..
| blackshine | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Eylül 2008 14:31 |
Birde kendilerini ve hizmetlerini tanıtmak için biraz reklam yapsalar. ttnet vermedikleri vdsl için bile o kadar reklam yaptı türksatta biraz reklam yapsın.
| omeru | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Eylül 2008 17:42 |
Zaten fiyatların bu kadar düşmesinin nedeni ulaşabildiği alanın kısıtlı olmasıdır bence. Adsl hemen hemen heryerde bulunabiliyor aboneliği kolay kablonet için evimizimi değiştirelim.
| Such | |
|
|
(0 puan) |
|
| 06 Eylül 2008 19:19 |
yorumlarınıza katılıyorum. aynı noktalara ben de takılırım hep; ama bildiriye yorum olarak yazmayı atlamışım.
kablo tv'yi bile anlamak güç. dijital yayın devri kapanıp hd devri başındayken kablo tv hala analog ve sadece 51 - 52 kanal. oysa uyuda yüzlerce kanal var.
bir işe girmişsin; iyi yada kötü yatırım yapmışsın; niçin kendiini geliştirmez ve hizmetlerini yeterince tanıtmazsın. bu adamlar para da kazanmak istemiyor; bunun başka bir anlamı yok...
| turkuas | |
|
|
(1 puan) |
|
| 06 Eylül 2008 19:19 |
söylentilere göre kablotv 2009'da dijital yayına geçecekmiş. acaba kablotv'nin kapasitesi ne kadar bilen var mı? demek istediğim gün gelicek aynı hat üzerinden hd yayın alabilecek miyiz? desemde iptv gelir zaten o zamana kadar. hatta tt getirmek üzereymiş miş miş..
| zondac | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Eylül 2008 05:06 |
@zondac iyi noktaya temas etmişsin. ilginç gerçekten. türk telekom sadece yapacağız edeceğiz diyerek kandıryor bizi. 2008'in 2. çeyreği gelmedi daha demek :)
| turkuas | |
|
|
(1 puan) |
|
| 07 Eylül 2008 17:46 |
yatırım yapamıyorlar çünkü türksat bir kamu kuruluşu ve hükümet yatırım yapmasını, gelişmesini istemiyor. altın tepside araplara sattıkları ve pisayada tröst olarak varlığına sürdüren türk (değil) telekom'a alternatif olmasını istemiyorlar...
.
bu arada kablo internet fiyat karşılaştırması yapılırken sürekli modem fiyatından bahsediliyor. ne ilgisi var? fiyatları yeni abone olacaklar için yorumlamak gerek. geçiş yapanlar için zaten dünyanın hiçbir servis sağlayıcısı daha ucuz olamaz.modem fiyatıyla karşılaştırma yapmak çok mantıksız..
| nenedennasilniye | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Eylül 2008 18:33 |
@nenedennasilniye gerek grafik olarak verdiğim kıyaslamaya gerekse diğer karşılaştırmalarda zaten modem ücretini dahil etmedim.
sadece adsl'den kablo internet'e geçmek isteyenler için böyle bir harcama olduğuna dikkat çekmiştim.
kablo tv ve internet yatırımları konusundaki katkılarına katılıyorum...
| turkuas | |
|
|
(1 puan) |
|
| 07 Eylül 2008 22:38 |
@bildirgec moderasyon: Her ne hikmetse bu başlıkta aynı haberi ben de yazdıydım ama geçmemiş, neyse.
@adsl vs kablo diyenler: kablotv ve internet konusunda herkes haklı ve aynı zamanda herkes haksız. bir kere bu hizmetlerin başlangıç zamanlarına ve daha sonra yapılan uygulamalara bakmak gerek. o zaman görülecektir ki, devlet önce bu işi "tadımlık" başlatmış, daha sonra da peşini bırakmış. gelinen nokta öyle bir yer ki, ne yatırım kar ediyor -çünkü teknoloji gelişti ve önü alınamıyor- ikincisi devletin elinde iki tane servis olduğu zaman gözlerine "mükerrer" yatırım gibi gözüküyor. velhasıl, kablo gibi altın bir imkan çarçur edilmiş oluyor.
reklam konusuna gelince, heryerde olmayan bir hizmet için heryerde reklam yapmak, talebi patlatmak demek. talep patlarsa, arz edecek bişey olmadığından kavga çıkar.
uzun süre kablointernet kullandım -şu anda adsl kullanıyorum- açıkcası teknik olarak (hem tv hem internet) oldukça geliştirilebilirdi fakat iş işten biraz geçti.
yalnız insanların "alternatif"siz olduklarını düşünmesi de hiç hoş değil.
| hzhubble | |
|
|
(-5 puan) |
|
| 08 Eylül 2008 11:18 |
şişli'de kablonet kullanıyorum,.. adsl'e başvurttular beni sonunda, 6 aydır günde bazen 3 saat kesinti yaşıyorum, aşağı yukarı 10 dakikada bir hat kesiliyor ve 6 aydır verikleri cevap hep aynı: bölgenizde geçici bir sorun var. Şişli'de iseniz tavsiye etmiyorum kablo internet.
| vic vega | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Eylül 2008 20:06 |
10 mbit yetmez, 100 mbit olsun. 100 mbit fiyatida aylik 1 YTL olsun. Local trafigi satmak kolay tabiiki. Ama verilen hat hizlari ile ne yapilabiliyor? Tek connection ile max yurtdisi erisiminiz 1 mbit bile olamiyorken verin hizlari kullanicilara...
Isin son kullaniciyi ilgilendirmeyen diger kismi ise; Turktelekomdan metro ethernet hizmeti alip cuvalla para odeyenlere bu local verilen hizlarin zararirin cok olmasi. Son kullanici hizlandikca daha cok kapasite ihtiyaci doguyor ve ISP lere herhangi bir indirim yapilmiyor. bugun 1gbps(1024 mbit) internet erisimini aylik 33.000 YTLye alirsaniz mbit maliyetiniz anca 33 YTL ye dusuyor.
| scap | |
|
|
(0 puan) |
|
| 17 Eylül 2008 21:17 |
pillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.
İlgili Yazılar
Bu Yazıyı Tutanlar
Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.



