Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan ucandaire.org'da: "Deathly Hallows'tan ikinci fragman!"

Jetsonları izlemeye başladığımızdan beri uçan arabalara ne zaman binebileceğiz diye bekliyorduk sanırım. george'un çocuklarını da yanına alarak, çay tabağına benzeyen uçan arabaya atlayıp hızla uzaklaşması en çok gördüğümüz sahnelerden biridir. görünen o ki, bu sahne sadece çizgi filmlerde değil yakın bir gelecekte gerçekten gördüğümüz bir şey olacak. uçan arabamız moller m200g volantor tam da bu çay tabağı tasarımıyla karşımızda duruyor.

Bu araba gerçekten uçuyor ama FAA(Federal Aviation Administration-Federal Havacılık Kurulu) yönetmeliklerine takılmamak maksadıyla, volantor'ın özelliklerine bazı kısıtlamalar konmuş. Örneğin 10 fit, yani 3,084 metre (üç metre) yükseklik limiti gibi. Yine de saatte 50 mil, yani 80 km hız yapabiliyor, ve 90 dakikaya kadar havada kalabiliyor. Askeri ve kurtarma amaçlı olanlara ise farklı sınırlar düşünülüyor. Fiyatlar ise sipariş sayısına göre 90.000 dolara kadar inebiliyor.



aslında uçan arabaların üretimi çok eskilere dayanıyor. daha önce bildirgeç'te de konu hakkında kısa bir yazı yayınlanmıştı. bu kez üretici yine aynı fakat arabanın modeli farklı.

\
moller, daha çok bilinen bir başka modeli skycar için 67 sipariş üzerinde çalışmaya başlamış. Volantor'ın toprak zeminde karşılaşabileceği engellere karşı serbestçe hareket edebileceği öngörülüyor (hovercraft benzeri). En yüksek taşıma sınırı ise 250 pound yani yaklaşık 114 kg. Bu yüzden araçlar iki kişilik.

Şirket aktif olarak askeri ve ticari müşteriler de arıyor. uçan arabaların, yüksek yapılarda ihtiyaç duyulabilecek kurtarma çalışmaları ya da yangın söndürme gibi farklı konularda aktif bir çözüm olacağını düşünüyorlar.

Uçan arabaları uçarken görebileceğiniz pek çok video bulunuyor. Bence bunlardan en göze çarpanı ise şurda.

[kaynak]

Spacer
Spacer
 | 21 yorum var 
 | 31 Temmuz 2007 12:43 

Yorumlar

Kullanımı zevkliye benziyor ama tabi bu haliyle pek de işlevi yok gibi. Çünkü 3 metre çok düşük bir irtifa. Bu araç şehir içinde kullanılacaksa yapacağı şey binalardan dolayı normal yolları takip etmek olacaktır. Tüm araçların bununla değiştirildiğini varsaysak bile üst üste uçamayacaklarından bu sefer trafiği havaya çıkarmış oluruz. Bu da olası kazalarda daha büyük sıkıntılara yol açar. Arazide kullanırız veya ilerde karayolu yapmayıp kullanırız diyebilirsiniz. Ama arazi için zaten pek çok çeşit araç var. En azından asfalt yol yapmaya gerek kalmaz derseniz de aşırı yüksek güç tüketimine sahip bir araç bu. Asfalttan ettiğiniz karın çok çok fazlasını buna veriyorsunuz. Yine asfalt yapıp normal araç kullanmak daha mantıklı. Ancak birkaç zengin için eğlence amaçlı kullanılabilir. Daha da ötesinin olacağını pek sanmıyorum

pre  |  (0 puan) 31 Temmuz 2007 13:12

Zamanında ünlü bir adam televizyonuda küçümsemişti yeni icat olduğunda. Tüm gün insanlar buna mı bakacak demişti. @pre şu an sende o durumdasın. Ayrıca irtifa 3 değil 3084 metre ile sınırlı denilmiş...

positive  |  (0 puan) 31 Temmuz 2007 13:21

olsun modifiye edilir ;) birde hintililer arabalarını ne hallere sokuyorlar... bunlardan edinirlerse neler yaparlar ( uçan buda'lar felan =))

emsvizyon  |  (0 puan) 31 Temmuz 2007 13:24
Zamanında ünlü bir adam televizyonuda küçümsemişti yeni icat olduğunda. Tüm gün insanlar buna mı bakacak demişti. @pre şu an sende o durumdasın. Ayrıca irtifa 3 değil 3084 metre ile sınırlı denilmiş...

sanırım türk standartlarıyla değil de uluslararası standartlarla yazdığımdan yanlış anlaşılmış. aslında evet tam "üç metre". noktadan sonrası, aslında türk standartlarına göre virgülden sonrası. bunu düzelteyim, yanlışlık olmasın.

zaten üçbin metreye şu an için "sınır konmuş" diyemeyiz sanırım :). Normalde uçaklar ne kadar yüksekten uçuyor ki?

diğer yandan, yorumuna da katılıyorum. bu sadece bir başlangıçken, konuyla ilgili herhangi bir yasal düzenleme yoken, bununla yapacağımız seyahat hakkında "ne işe yarar" demek, dere-paça sıvama ilişkisine benziyor.

yani gerçekten sınır 3 metreden çok fazla olsa 90bin dolar verip seyahatlere çıkmaya şimdiden kararlı birileri var gibi hissettim :))

bildigimiz son sey  |  (0 puan) 31 Temmuz 2007 13:33

Hımm ben şimdiden uçmuşum desene. :) 3000 metre diye düşünürken uçakları veya yerden yüksekliği hiç düşünmedim. 3 metre ise şimdilik çok az bir rakammış. Ama ileride artacaktır. Otomobillerde eskiden, kurmalı saat misali bir kol vasıtasıyla çalıştırılıyordu. Maksimum hızları 20-30 km idi sanırım. Zaman ne gösterecek bilinmez...

positive  |  (0 puan) 31 Temmuz 2007 13:41

@pre'nin yorumlarına katılıyorum. ilaveten ise bu uçan arabamızda şu an kullandığımız araba mantığında olacaktır. yani 3 metrelik bir irtifa ile yine ancak karayollarında hadi iyisin hoşsun diyelim yaylada ovada gidebileceğiz. zaten günümüzde maşallahı var ki arabalarımız her türlü yollardan gidiyor. gereksiz ama eğlenceli olabilir.

yusuph  |  (0 puan) 31 Temmuz 2007 14:03

günümüzde arabalar her yerde gidemiyor malesef. örneğin su üstünde, çölde özetle kaygan / akışkan pek çok zeminde arabayı unut. gerçi bu da ne tepkiler verir kim bilir :)

zee  |  (0 puan) 31 Temmuz 2007 14:07

alattan hava püskürterek onun verdiği itme kuvveti ile havalanan bir araç. Bu denli ağırlığı 3 metre havaya kaldırmak için ne kadar kuvvetli bir hava akımı gerekiyor bir düşünelim. ve bu araç yolda giderken altında yarattığı güçlü hava akımına kapılabilecek bir kişi ne hale gelir acaba. otomobil altında kalmaktan farkı olmaz büyük ihtimal ile.

üstelik bu aracı toprakta falan kullanamazsınız. oratalığı toza dumana katar. kullanan bile önünü göremez. düz ve nemli çim arazi en kullanılası mekan gibi.

birbirlerinin üstünde katmanlar halinde yol alamazlar. buda standart araçlardan farklı kılmaz onları.

ancak o keyif için bile 90.000$ verilir bence.

seryaman  |  (0 puan) 31 Temmuz 2007 14:16

Kullanması oldukça keyifli olucak gibi :)

tunacan.doctus.net/blog
Drazy  |  (0 puan) 31 Temmuz 2007 18:06

peki ya hava'da benzin biterse ?

Vista  |  (0 puan) 31 Temmuz 2007 18:56

Onun için de paraşüt verirler @vista.

bazı bazı...
kazimhan  |  (0 puan) 31 Temmuz 2007 19:57
peki ya hava'da benzin biterse ?

paraşüt açılır....

paraşüt açılmazsa garanti kapsamında yenisiyle değiştirilir

cok yasa kamil  |  (0 puan) 31 Temmuz 2007 20:14

Sürücüsünü de değiştirmek lazım :)

bazı bazı...
kazimhan  |  (0 puan) 31 Temmuz 2007 20:25

bence riske değer... tek şeritli yolda kamyon sollamaya çalışırken alınandan daha az bir risk bence =)

Ege  |  (0 puan) 31 Temmuz 2007 21:25

zaten oldukça yüksekten ve uzun süre uçabilen helikopterler mevcut. sadece şu an kullanışlı ve ekonomik değiller. yani daha helikopterle çoluğu çocuğu alıp komşuya oturmaya gidebilecek durumda değiliz. :) Cem Uzan aklıma geldi birden.

Bizler araba dediğin 4 tekerlekli olur ve yerde gider psikolojisine kapılmış gidiyoruz, bundan dolayı da uçan arabayı hayal etmek istemiyoruz (ya da edemiyoruz) Aslında uçan şeyleri modifiye edip arabaya benzetseler daha güzel olur.

şu video daki arabanın rot balansı da bozulmuş :))

Hayat ileriye doğru yaşanır, fakat geriye doğru anlaşılır
Black ICE  |  (0 puan) 01 AÄŸustos 2007 00:15

Bir Türk alsa bundan kesin tüp taktırmaya kalkar çok yakıyo diye

www.thehungersite.com
alicelen  |  (0 puan) 01 AÄŸustos 2007 00:36
En yüksek taşıma sınırı ise 250 pound yani yaklaşık 114 kg. Bu yüzden araçlar iki kişilik.

ozaman ben iki kiÅŸiyim :/ (114 olmasada 100)
tag heuer[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 01 AÄŸustos 2007 01:42
ozaman ben iki kiÅŸiyim :/ (114 olmasada 100)

aman efendim darılmayınız! yani taşıma sınırı açısından iki :))

bildigimiz son sey  |  (0 puan) 01 AÄŸustos 2007 12:05

vinçe bağlamışlar sanırım bir de o son videoda.. düşmesin diye midir nedir?

nihilanth  |  (0 puan) 10 Eylül 2007 20:07

Bundan birtane alıp birde gps alıp nereye ne kadar kısadan gidebiliyoruz bakmak lazım.

Hengame | Oyundan biraz fazlası Site açıldı! Beta yayınında. Koray KIRCAOĞLU | SinirAdam the box said 'requires windows 95 or better'. so I installed linux.
mnc  |  (0 puan) 11 Eylül 2007 00:48

nooldu bu ?

Hengame | Oyundan biraz fazlası Site açıldı! Beta yayınında. Koray KIRCAOĞLU | SinirAdam the box said 'requires windows 95 or better'. so I installed linux.
mnc  |  (0 puan) 02 Aralık 2009 18:56

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu