
VDSL Müjdesi
Telekom süper hızlı internet VDSL2 için fiyatlandırmaları en sonunda tamamladı!
Önümüzde ki 2 hafta içerisinde 169 YTL vererek 600Mb lık bir film´i VDSL ile sadece 20 saniye içerisinde indrebileceksiniz...
Sabah gazetesinde verilen ek bilgilere göre TTNet turk telekominikasyon kurumundan onaylattığı tarifeler toptancılar için (ISS - Internet Servis Sağlayıcıları - Smile, Superonline,TTNet) şöyle:
16 Mbit bağlantı için aylık 98 YTL
32 Mbit bağlantı için aylık 128 YTL

VDSL2
ISS ler ise bu fiyatın üzerine gider ve vergileri ekledikten sonra son kullanıcıya yansıtacaklar. Yani ortalama söylenen rakam 32Mbit için 169 YTL civarında.
İlk etapta 30 mbit olan hız seviyesi 70 mbit e kadar çıkacak

Tellcom
Dip not olarak belirtmek istediğim bir ayrıntı, VDSL2 de hala upload hızıyla ilgili edinebildiğim bir bilgi yok fakat Tellcom da Upload hızı fix edilmiş durumda. Yani 5 Mbit den yukarı upload hızı vermiyor. Acaba VDSL2 de bu durum ne olacak...
Evet saymaya başlayın 10 Gün kalmış....
« önceki yazı senin sanat dediğin nedir arkadaş? |
sonraki yazı » dünya bayraklarına google maps ile ulaş |
Yorumlar
32 Mbps hız ile 20 saniyede 600 MB film indirme saçmalığının resmi açıklama olmasına inanamıyorum!
| arandur | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 12:16 |
bir söylentiye göre de 2008 in ilk ayı başlanıyodu bu uygulamaya. ama noldu altıncı aya geldik daha yeni yeni bişiler denmeye başlandı. ona da pek inanan olmuyor...
| toz66 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 12:26 |
@badursun
dün benden bu konuyla ilgli bir bildiri yazdım:)ama sen daha önce davranmışsın anlaşılan
| Shew | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 12:28 |
32 Mbps hız ile 20 saniyede 600 MB film indirme saçmalığının resmi açıklama olmasına inanamıyorum!*
aynı şekilde düşünüyorum. yasal indirilebilir film sayısı bir elin parmakları kadar olduğuna göre, bu kesinlikle yasal olmayan bir şeye teşvik. insanın indiresi yoksa bile, indirir artık. : )
| esatergun | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 12:56 |
ttnet diğer tarifelerde de indirim ya da hız artımı yapmazsa, son kullanıcı için pek bir şey ifade etmeyecek ki bu!
| gaykedi | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 12:58 |
yahu ben diskten diske kopyalayamayı denedim 614 mb 40 saniye sürüyor. Ortalama değer alsak bile imkansız gibi bi durum şu şartlar altında... (tabi benim disk biraz karışık)
| hayalkurdu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 13:00 |
32 mbps bağlantıda saniyede indirebileceği "maksimum" 4mb olur. O da dakikada 240mb yapar. 600 mb lık bir dosya ise 600/240=2,5 dk da iner o da maksimum indirme hızında olduğunu düşünürsek. Saçmalamasınlar.
| dinoege | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 13:12 |
yaşasın ttnetin uydurma ve sallama politikası.. :D
salak bu adamlar ya..
| Serhat7 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 13:29 |
eyvah, gitti yine internetimiz. yurtdışı çıkışı yok ki hız olsun. 1mbit'e geçtiğimiz zamanlar 256k'dan bile yavaş bir bağlantımız olduğunu unutuyoruz galiba. şimdi daha beter olacak durum.
| hedecan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 13:46 |
16mb fiyatı oldukça makul. Maaşıma zam yaparlarsa alayım dicem ama 1mb bağlantı ile "artık" indirecek film kalmadı :) ARtık sıkıntıdan "HD" ya da BRrip filmleri indiriyorum.. Ama "bizim" şirket için süper, 10 bilgisayar var 4 mbit net yetmiyor..
| vbalikci | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 14:19 |
yalnız o 98 ytl servis sağlayıcılara verilen fiyat, kullanıcıya değil.servis sağlayıcılardan sonra 16mbps hız kullancıya 129 ytl olarak, 32 mbps hız da 169 ytl olarak verilecekmiş.yayılması, adsl fiyatlarını alçaltması ve kota derdinden kurtarması dileğiyle.gelsin, görelim.
| guldemgokalp | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 14:46 |
dinoege ye ek olarak ;
32 mbps (mega bit per second = saniye başına mega bit). Burada bit cinsinde hız verilmiş. Bir film ise ortalama 600 MB (megabyte veya megabayt- B harfi büyük bildirgec otomatik küçük gösteriyor). 1 byte = 8 bit (1KiloByte= 1024 Byte).
yani 600 megabyte= 4800 megabit oluyor. Burada (4800megabit) / (32 megabit/s) = 150 saniye = 2.5 dakika
Yani o film 20 saniyede zor iner.
| ercans | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 14:50 |
Bu arada gazetelerden haber toplayıp buraya yazan arkadaşlar biraz daha dikkatli olmalılar. Çünkü gazeteler haberden çok başlıkla uğraşırlar. ama burası içerikle uğraşan insanların olduğu bir yer. Güvenilir olmalı, kaynak gösterilebilir olmalı,
| ercans | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 15:03 |
hakikatten zaten download yapmanında zevki yok artık .mkv indirmekten sıkıldım indirdiğimi silmekten sıkıldım :)
fakat ttnetmuzikle milleti bi kandırdılar şimdide vdsl2 yle film indirme falan gibi kandırıyorlar.
allahtan 32mb i alacak kişiler bu işten anlayan adamlar olacak :) sonuçta çok fazla ev kullanıcısı 169 ytl ödemez
| electro | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 15:13 |
ercans haklısın, içerik sansasyondan çok daha önemli ama arkadaşımız neticede bildirmek istemiş.
| LeTurc | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 15:13 |
ben hastanede 4 mb kullanıyorum 30 'a yakın bilgisayar var ve vpn +domain kullanıyor ve sgk işlemleri var yok abi yetmiyor ben 3 dosyayı aynı anda 120 k ile indiriyorum... 90 mblık dosyalar yetmezzz ben omurgadan mı girsem nete daha iyi olur sanırım
| icli kofte | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 16:33 |
Enteresan
film indirme örneği nasıl bir mantıktır korsana özendirme dedikleri bu olsa gerek
Vistayı crack pach i ile 17 saniyede bizim dışişleri bakanı indirdi inamıyosanız kendisine sorun :)
| bora35mm | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 17:34 |
2004 yılında dağıttıkları broşürlerde de böyle şeyler vardı ama kim ne diyebildi ki?
| guldemgokalp | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 17:36 |
Her türlü hesaplama yöntemini denedim,sin e basdim cos a basdim hatta tan a bile bastim ama 32Mbit ile 600Mb 20 sn de nasil iner bir türlü hesaplayamadim...
Fiyatlarin uygun olduguda söylenemez.Hele mevzubahis olan türkiye sartlari ise acaba kac aile evine vdsl alabilir diye merak etmiyor degilim
Yaklasik 3 aydir Vdsl2(2 olup olmadigi konusunda emin degilim) kullanicisiyim ve hizim 50Mbit.Bundan önceki baglantim 16Mbit idi ve ayda 15€ ödüyürdum.50Mbit icinse 19€ civari bir fiyat olmasi lazim...Aradaki fiyat farki gercektende cok ucuk...
| bywantdicaprio | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 18:26 |
@bywantdicaprio
hangi ülkede geçerli bu fiyatlar? bir de servis sağlayıcınızın internet sitesi adresini vermeniz mümkün mü acaba?
| guldemgokalp | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 18:34 |
Cidden enteresan mış. herşeyi yasaklamaya çalışan zihniyet bunu neden yasaklamıyor kendisine suç veya günah değil ama başkası yaparsa suç oluyor galiba.
| Such | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 20:44 |
ulusal bir gazetede yayınlanan bir haber olması düşündürücü. olcay bey en azından yazdığı şeyin doğruluğunu bu işten anlayan birine kontrol ettirseydi.
adsl de olduğu gibi ilk zamanlar vdsl de her yerde verilmeyecektir büyük olasılıkla. tüm Türkiye de ttnet in gerekli alt yapıyı kurduguna inanmıyorum ve bildigim kadarıyla vdsl de yüksek hız için mesafe çok önemli. bu yüzden bir çogumuz ttnet in istedigi parayı versek bile ttnet bahsedilen hızlarda bize bağlantıyı veremeyebilir.
| auroraq | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 21:02 |
scsı ya da ssd disklerle kullanırız artık.Müşteri hizmetlerini arayınca hızım da bir azalma var sanırım diyebiliriz. Film indiriyorum ama 21 sn de iniyor.Hattımı bir kontrol eder misiniz?
| beder | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 21:14 |
600mblik bir filmi 20snde indirmeniz için en az 240-250Mbit bağlantınızın olması lazım. Tabi gönderenin(ya da gönderenlerin) gönderme hızıda 240Mbitten fazla olmalı.
Ey ttnet! İnsanları bilmemkaç saniyede iniyo diye kandırmana ne gerek var? Hızlı işte. Biliyoruz bunu.
Sen bize hizmetten haber ver.
| Kreston | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 23:34 |
20 sn konusunu ttnet'in söylediğine dair herhangibir bilgi var mı? Ben göremedim. Bu sabah gazetesinin bilgisizce yazılmış bir yorumu gibi duruyor. Ayakkabı ayağınıza vursa ttnet'ten bileceksiniz :)
Ayrıca film yasal olarak da indirilebilir. Pek çok yasal film indirme sitesi var günümüzde.
| takip | |
|
|
(0 puan) |
|
| 12 Haziran 2008 23:45 |
vdsl, 3g ihalesi yapılmadan önce son kullanıcıya sunulacaktı, fakat 3g iptal oldu ve ttnet vdsl'i rafa kaldırdı.
türkcell (sabancı vd. şirketlerde piyasaya girmeye başlayınca) tellcom ile piyasayı tekrar zorlamaya başlayınca tt vdsl çıkarmak zorunda kaldı.
tellcom ve tt'un verdiği hizmetin kalitesi için sikayetvar gibi siteleri inceleyin. almadan önce iki kere düşünün, kampanya vb. masallara aldanmayın. bekleyin piyasa netleşsin.
ayrıca bu fiyatlar ev kullanıcısına ne kadar hitap ediyor?
bu fiyatlar ev kullanıcısı içinse bunu belirleyenler marstamı yaşıyor? (asgari ücretin neredeyse 3/1'i el insaf yahu!)
ayrıca 20 saniyede 1 filmi indirseniz bile 20 saniyede seyredebilecekmisiniz? (hayal kırıklığına uğrar, çöplüğe dönmüş bir hdd'ye sahip olur, dvd+yedekleme+arşivlemede pir olur ve sıfır(zero+0)'a ulaşırsınız p:)
100mb internet kullanmış biri olarak görüşüm: aldanmayın:) (şuan 1mb/4gb limitli, huzurlu ve mutluyum ayrıca sıçrasam kafam bulutlara değecekmiş modundayım!)
| agurbuz | |
|
|
(0 puan) |
|
| 13 Haziran 2008 01:13 |
+ türk telekomun devlet ile bağının kopması ve akabinde sabit hat pazarına (tabi dsl'de bunun içinde) girmeyi bekleyen firmaların (işnet vb.) sadece çıkacak kanunu beklemelerininde (alt yapıları hazırmış) etkisi olabilir.
1 aydır takip etmiyorum, son durum ne haberim yok bu nedenle!
| agurbuz | |
|
|
(0 puan) |
|
| 13 Haziran 2008 01:19 |
gaykedi'nin de dediği gibi bireysel kullanıcı tarifelerine indirim getirmiyorsa pek çok kullanıcı için bişey ifade etmiyor...
| halid | |
|
|
(0 puan) |
|
| 13 Haziran 2008 01:48 |
@ercans
Bu arada gazetelerden haber toplayıp buraya yazan arkadaşlar biraz daha dikkatli olmalılar. Çünkü gazeteler haberden çok başlıkla uğraşırlar. ama burası içerikle uğraşan insanların olduğu bir yer. Güvenilir olmalı, kaynak gösterilebilir olmalı,
evet haklısın gazetelerden bilgi toplayıp buraya içerikle ilgili değil başlıkla ilgili kirlilik sağlıyorum.
Bildiriyi dikkatli okursan duyuru ile başlıyor, gazetenin haberini içine alıyor, terimleri açıklıyor ve benim görüşlerim ile bitiyor... Haberin kaynağıda adı da yazıyor.. Görseller farklı, gazetenin haberinin kopyası değil özgün anlatım ve içerik var.. Ben gazeteden yazı toplayıp yazıyorsam sen ne saçmalıklar yazmışsın onlara bakalım. Sana helalinden bir blogspot "günlüğü" açayım hiç yayınlanıp yayınlanmama derdini düşünmeden orda yaz yazılarını.
Çok bilmişlik taslayıp bit ve byte arasında ki copy&Paste ve google tabanlı araştırman sonucunda bulduğun hesaplama formullerini buraya aktararak " hey ben çok şey bilirim bit denizinde byte lara kafa tutarım" yazın ile gereksiz bir munakaşa yaratmaksa amacın bana değil telekomun 10 gün sonra açıp açmayacağına, kapasiteyi kaldırıp kaldıramayacağına laf at ve tartış..
Ne kadar düşüncesi kıt insanlar varsa beni buluyor. Doğrusu burda elin sayısını geçecek insan dan fazla var ama hepsi gözüme gözüme batıyor. Adam bildiri yazar sen gelir hemen yoruma yazarsın " Bu bildiri daha önce yayınlandııı" hemen ardından bir tanesi daha " evet yayınlandıııı" iki kişi makaleye yorum yazar hemen sonra biri atlar "yoneticiler uyuyormu bu bildiri aha burda yayınlandı ! "
Yav arkadaşlarım kıtlarmısınız? Yayınlanmış olabilir adam kör mü yada gerizekalı mı? Evet bir kişi yazmış gördük. 10 kişi o yorumun altına yazınca klasik beyin yapısını anlyıoruz. Tıpkı kırmızı ışıktan daha yeşile dönmesine 1 salise kala arkanızdan kornaya basan öküzler gibi. Kornaya basmazsalar gitmiyecez orda piknik yapcaz... Al birini vur ötekine. Adam habere yorum yapacağına gazeteden haber toplayana laf yetiştiriyor. Sen onu bile yapamıyorsun ya..
Bir daha bildiri yazarsam yada yorum yazarsam iki olsun....
| badursun | |
|
|
(0 puan) |
|
| 13 Haziran 2008 02:28 |
"haklı olduğunuza inanıyorsanız, sakin olmayı başarabilirsiniz."
bud holiday
| shakaci | |
|
|
(0 puan) |
|
| 13 Haziran 2008 03:05 |
