
« önceki yazı We7: Yeni bir MP3 download sistemi |
sonraki yazı » W3C Markup Validator 8.0 beta |
Yorumlar
ya bana saçma geldi bu yazı yani niye aero teması fazla götürsün? buna bağlı olarak düşünüdüğümüzde hiç program çalıştırmamamız lazım laptoplarda.. ne bilim biraz daha gerçekçilik kanıt ararım açıkcası video ile desteklenmeli
| taninmayan-91624 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 00:20 |
niye ki gayet mantıklı. aero daha fazla cpu, ram ve ekran kartı ihtiyacı duyuyor. haliyle daha fazla pil kullanım ihtiyacı doğuyor
| theshiver | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 00:36 |
Evet theshiver'in dediği gibi bu aero denen mevzu, ekstradan işlemci ve ekran kartı performansı gerektirir. Ya pili gözden çıkarır görsel şenliğin keyfini çıkarırsınız yada şenlikten feragat eder pili uzun süre kullanırsınız. Sadece word'de yazı yazmakla, hiçbirşey yapılmaması arasında bile 40-50 dk oynar batarya ömrü...
| positive | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 00:42 |
aero cok fazla pc'yi yoran bir ozellik degil ki ama? xp kadar %5 enerji tuketse saatte, aero ile buna belki 6 desek, arada kücük degerler olur ki, sanki yari yariya cok tüketiyormus gibi gosterilmesi sacma geldi.
| ryan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 01:34 |
hikaye geyikten bişi koymuşlar :) pehh.. daha vista çıkmadan fos oldu ki aero... yani, performansa harcasalardı o emekleri daha bir hoş olurdu sanki... ama yooo, işleri para harcatıp ram aldırmak ya ;) çaktırma,şiiiii...
| emsvizyon | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 02:06 |
@emsvizyon, yazilim firmalari da donanimcilarla isbirligi icerisinde elbette. yoksa bu ekonomi nasil donecek? insanlar paralarini harcayacaklar degil mi?
| ryan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 02:39 |
evet, para harcanmak için vardır... firmalarda bu paraları harcayacağımız yerlerdir, ancak para sirkülasyonu yaratmak için kazıkcı bakkal gibi davranmak, pekte haklı bir davranış değil :)
| emsvizyon | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 03:02 |
bende daha yeni bir HP laptop aldım vistayla birlikte geldi, aero resmen bataryayı sömürüyor. iki dakikada %94 e düşürdü pili. aeroyu zaten sevmedim kapattım, ve cidden pil kullanım ömrü arttı klasik ara yüzle.
| ufucuk | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 08:54 |
Bu amerikalıların hepsi böyle abi. Adamlar silâh satılsın diye orada burada savaş çıkartıp duruyorlar. Ekran kartı, bellek, işlemci... satılsın diye de Vista'yı şişirdiler işte. Hep aynı mantık.
Görsellik arıyorsan kur bi linux bilgisayarına. Bir de beryl'i kullandın mı tamamdır bu iş. Ne uğraşacaksın Vista'yla falan :p
| eburhan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 09:48 |
burada yapılması gereken vistayı ve kullandığı enerjiyi sorgulamak ve tü kaka demek değil. Burada sorgulanması ve geliştirilmesi gereken notebooklarımızın bataryalarının kapasitesinin nasıl daha yüksek olacağını araştırmak ve geliştirmekir bence.
neden geri gidelimki ileri düşünmek gerek.
amerika elindeki cephaneyi harcamak için savaş çıkartıyor ama her savaşta yeni silah teknolojilerini geliştiriyor tabiki savaşa hayır.
| taninmayan-94903 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 10:00 |
bataryalar zaten geliştiriliyor. likit madde ile dolu olan bir tüp benzeri batarya sahibi laptoplarda yapıldı. laptop kullanım ömrü 5-10 saati buluyor bu yeni buluşla. daha çok yeni ve pahalı olduğu için piyasaya sürülmedi henüz.
aeronun hakkını vermek lazım. insanlar mac yada linux arayüzündeki animasyonvari geçişleri, görsel güzellikleri, satın aldıkları bir microsoft işletim sisteminde de görmek istiyorlar. microsoftta böyle bir şey yaptı. tabi mac arayüzündeki animasyonun yanından geçemez. pencerelerin açılış kapanışlarını görmelisiniz.
bataryanın neden daha fazla tüketildiğine tekrar değinmek gerekirse, aero ile oyun oynuyormuşcasına yoruyorsunuz ekran kartını. Ekran kartı işlemcisine yüklenmiş oluyorsunuz. daha fazla işlemci gücü demek ilave ısı; ilave ısı demek, ilave fan devri demektir. Takdir edersiniz ki ram ve cpu da daha fazla çalışacaktır. Bunları topladığımızda bataryanın çabuk tükenmesi hiçte şaşırtıcı değil. Desktopta pil sorunu olmadığı için hissetmezsiniz ama hassas ölçümlerle test edilirse göreceksiniz ki aerolu hali ile aerosuz hali arasındaki elektrik tüketim farkı kayda değerdir...
| positive | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 10:12 |
müzik setinin sesini de kısık dinleyelim, televizyonda da mümkün olduğunca az kanal değiştirelim, hatta kumandayı kullanmayalım elimizle yanına gidip tuşa basarsak kumandanın pilinden tasarruf edelim. bunlar hep sömürüyo paramızı çünkü.
hemen vista logosu gördünüz ya, başlayın kötülemeye, saçmalıklarınıza. aero'yu kapatıcakmışız. pes yani.
| BQRA | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 12:02 |
@BQRA bill gates emmi oğlun mu oluyor, nedir? senin laptoplarda pil tüketiminin ne kadar önemli olduğu hakkında bilgin var mı? dell'de enayi o halde o kadar laptopu pilleri kısa sürede bitiyor diye geri çağırdı. bir de üslupuna dikkat et. insanlar yorum yapıyor, saçmalamıyor. sana ne ki? evet çok pil harcıyor ve kapatılmasını öneriyoruz. saçmalayan birisi varsa o da sensin.
| ufucuk | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 12:16 |
dell kendi hatasını düzeltmek için geri çağırmış laptopları. dell'in yaptığının doğru olduğuna inanıyorsun da, microsoft'unkisine neden inanmıyorsun. ben laptopların pil ömürlerini uzatmalarını düşünürken, siz neden vista'nın aerosunu kapatmayı öneriyorsunuz. bu mudur akıllı düşünce ? siz ne kadar vista karşıtıysanız, ben de o kadar yandaşıyım. üslubuna dikkat et dediğin cümlenin de, iki kelime sonrasında sen bozuyorsun üslubunu. bill gates'lede akrabalığım yok. bana laf yetiştireceğine, mantıklı bi'şeyler söyle de şaşırıyım.
evet çok pil harcıyor ve kapatılmasını öneriyoruz.
bence taksim'de pankart açın. sesinizi duyarlar.
| BQRA | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 12:38 |
tamam sen laptopların pil ömrünü uzatacak bir buluşla geldiğinde tekrar konuşuruz bu konuyu. biz şu anki durum üzerinden, vistanın aerosunun pili çabuk tükettiğinden bahsediyoruz. neyse anlayacağını sanmıyorum.
| ufucuk | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 12:55 |
hayır sadece batarya değil ekran kartı da çabuk tükenebilir.sürekli yorulduğu için ömründe ufak bir azalma olabilir.
| esenek | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 14:11 |
BQRA, bildiğim kadarı ile notebook aldıktan sonra -ki eğer almadan önce özelliklerini, pil ömrünü incelemedi isen- pilini değiştirmen pek olası olmamakta. ayrıca pil ömrü zamanla değişebilmekte ve yine ayrıca pil ömrü olarak belirtilen süre neye göre belirtilmekte bunu da konuşmak lazım -mesela vista kurulu iken mi? aero açık mı? vs.-
dediklerinden anladığım kadarı ile sen windows temasını klasik seçmek yerine pil değiştirmeyi tercih ediyorsun, tabi bu da bir seçenek, ancak sence kulağını yanlış elinle tutmuyor musun?
| ceyhun aksan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 14:22 |
hayır, benim demek istediğim laptoplara yakınmak gerekirken, siz vista'ya taş atıyorsunuz. ilk defa burda görsem bu tarz yorumları, vista'ya olan karşıtlığınız umrumda olmazdı. ama her vista bildirisinin altında durmadan microsoft'a bi' hakaret görünce yorum yazmadan edemediğim anlar oluyor. microsoft iyi bi'şey yapmış, siz de "benimkine göre yapmamış işte" diyerek, kızıyorsunuz. gerçekten anlamsız ama.
| BQRA | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 15:00 |
Bqra senin microsoftu sevdiğin kadar diğer insanlarında sevmeme hakkı var değil mi? Yani herkesin zevki, rengi ayrıdır biliyorsun. Burayı yaklaşık 1 aydır takip ediyorum ve gördüğüm kadarıyla her türden insan mevcut. Bu çok seslilik sayesinde sende tepkini ortaya koyabiliyorsun. Diğer insanlar olumsuz şeyler söyledi diye bu kadar celallenmemelisin.
konuya dönecek olursak laptoplara yakınmanın da vistaya yakınmak kadar faydası yok. insanlar kendi işine geldikleri gibi kullanım alışkanlıkları edinirler. bir kaç kişi batarya daha çabuk bitiyor diye aero kullanmamayı tercih etmiş. sende aksine aero ile kullanırsın. aero kullanan şöyledir, böyledir diyen olmadı burada.
biraz daha alttan almaya çalışırsak asıl konudan da kopmamış oluruz. amaç birşeyleri tartışmaksa kırıcı sözler kendisine yer bulmamalı burada...
| positive | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 15:08 |
notebook değil de konu bir cep telefonu olsa ve ben yine smartphone da kurulu olan windows`un pilin ömrünü kısa zamanda tükettiğini söylesem ancak bir şekilde linux tabanlı bir uygulama kurulduğunda yine şarj ömrünün arttığını belirtsem yine microsoft düşmanı olur muyum?
sorun şu ki vista gerçekten başarılı bir uygulama olabilir ancak neden daha fazla ihtiyaç gerektirdiğini tartışmak lazım. teknoloji, güvenlik vs. iyileştirilmiş olabilir, ancak insanları bir zaruret içerisine itmesi bence olmaması gereken bir konu. görsellik adına notebooklar da bu gibi sorunların olması notebook üreticilerini pek etkilemek çünkü zaten onlar gerkeli iyileştirmeleri yapıyorlar, ki bazen gözden kaçırılan durumlarda gerekli düzenlemeyi de -ürünü toplayarak gibi- yapıyorlar. Ancak microsoft, "aero çok fazla gereksinimden dolayı bilgisayarlarınızı zorlayabilir, lüften notebook üreticinize söyleyin pillerin ömrünü artırsın diyebilir mi?" ya da "bakın böyle bir konu var isterseniz yine görsel yönden düzgün ancak aeron kadar gereksinimi olmayan ve pil ömrünü o kadar etkilemeyen şu arayüzü de kullanabilirsin" neden demiyor?
şimdi konu microsoft mu değil mi? peki ben microsoft karşıtı mıyım? sadece daha mantıklı yaklaşıyorum konuya.
siz de "benimkine göre yapmamış işte" diyerek, kızıyorsunuz. gerçekten anlamsız ama.
demişsin, peki bu konuda kısmen haklısın. peki o halde neden şu anda piyasaya sürülen notebook ya da desktoplarda standart olarak vista yükleniyor? kullanıcılara konu hakkında neden bilgi verilmiyor? alternatif neden sunulmuyor?
hadi burada yine üreticilere değinelim. diyebilirsin ki madem üreticiler vista kurulu sürüyorlar ürünleri pazara o halde onlar sorumlu olmalı.
burada da belirtmek isterim ki bu gibi durumlarda firmalar arasında yapılan anlaşmalar söz konusu oluyor. eğer microsoft "şimdiye kadar ki en güvenli işletim sistemimiz" gibi bir ibare kullanıyor ise bu gibi bir konuda, üretici tabii ki bunu tercih etmelidir. ayrıca tüketicilerin bilinçsiz oluşu "her zaman en güzeli, her zaman en yenisi benim olmalı" gibi düşüncelerini de bu yönde itecektir ki yine üreticilerden bu konuda istekleri olacaktır.
neymiş, ben microsoft düşmanı değilim, üreticileri de savunmuyorum. farklı alternatifler üzerine düşünüyorum sadece.
bir çok konudan olaya yaklaşılabilir, sadece bilinçli bir şekilde konu yorumlanır o kadar.
kimse kimseyi yaptığı yorumdan dolayı taraf tutmakla suçlayamaz.
| ceyhun aksan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 15:21 |
benim söyleyeceğim satırlar hep aynı olacak. ben microsoft'a karşı olan yorumlardan etkileniyorum. hele burdaki abartma, çok aşmış. "aero'yu kullanmayabilirsin bilgisayarın kaldırmazsa" diye bir seçenek sunmuş microsoft. hatta paketler çıkartmış herkese göre. bi'yandan, "illa ki ultimate kulllanıcam her özelliğini kullanmam gerek", diyorsunuz, bi'yandan da "yaa, pil gidiyor aabi, yapamamış", diyorsunuz. microsoft'un yaptığı bir hatamı var ki burada. illaki karşıyım microsoft'a diyorsan linux kullan işte, mac al bi'tane. senin laptop'un kaldırmıyor resmen. ona üzül.
kimseyi taraf tutmakla suçlamama gerek yok, apaçık belli taraf tutulduğu.
hadi burada yine üreticilere değinelim. diyebilirsin ki madem üreticiler vista kurulu sürüyorlar ürünleri pazara o halde onlar sorumlu olmalı.
bu paragrafa bayıldım.
"bakın böyle bir konu var isterseniz yine görsel yönden düzgün ancak aeron kadar gereksinimi olmayan ve pil ömrünü o kadar etkilemeyen şu arayüzü de kullanabilirsin" neden demiyor?
demiyor mu ? kapatabilirsin aero'yu, gayet diyor işte.
ilk paragrafınd zaten direk linux demişsin, ona benim verebileceğim bi' cevap yok. isteyen istediğini kullanır.
| BQRA | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 15:47 |
BQRA,
dediğim gibi taraf tuttuğum yok, sadece farklı bakış açıları ile yaklaştım. ben sadece bilinçisiz kullanıcıların durum karşısında ne yapabilecekleri ile ilgileniyorum ki bu kısma mac ve linux kullanmayı bilmeyen ve hatta aero nasıl kaldırılır bunu bilmeyen kullanıcıları alıyorum. bu yüzden bence madem vista kurulu klasik tema ile ayarlansın ya da kurulumda bakın böyle bir durum var, aero seçiminde böyle olur, diğerinde böyle olur şeklinde belirtilmeli.
.. vs vs.
lafı uzatıp yine yorumumum parçalanmasını istemiyorum ki yorumu genel olarak aldığında zaten ne demek istediğim açıkça belli olmakta.
kimseyi taraf tutmakla suçlamama gerek yok, apaçık belli taraf tutulduğu. ve şu yorumu yorumlarını sen yapmışsın ;)
apaçık suçlamama gerek yok demişsin, virgülden sonra apaçık suçlamışsın ;)
| ceyhun aksan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 16:00 |
microsoft askerlerini yetiştirmeyi biliyor vallahi, gavur yapıyor arkadaş ne diye bilirim ki.
| ufucuk | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 16:06 |
@ufucuk (:
@positive
ekran kartını yoruyor ve pil tüketiyorsa bu durumda belki tümleşik ekran kartları kullanmak pil tasarrufu sağlayabilir diyebilirmiyiz?
| taninmayan-94903 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 16:30 |
Bu tip askerler neden böyle davranırlar biliyor musunuz?
Çünkü bunlar windows'un kolaycılığına, basitliğine o kadar alışmışlar ki ve kendilerini windows'a o kadar çok kaptırmışlar ki bilgisayar kullanmayı windows kullanmakla eşdeğer görüyorlar.
Bu tip insanlar ileride windows'un hakimiyeti biterse "eyvah biz şimdi ne yapacağız, hangi işletim sistemini kullanacağız, ctrl+alt+delete yapamayacak mıyız?" diye panik sahibi olan insanlardır.
Sudan çıkmış balığa dönme korkusuyla yaşarsan böyle olur işte.
| eburhan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 16:33 |
wolkanca
tümleşik dediğimiz zaman aslında ram'in mb kapasitesinden beslenen ekran kartları gelir akla. Eğer aynı zamanda fansız olmasını kastediyorsan oda doğru fansızdır bu ekran kartları genellikle. Ancak bu, ek bir ekran kartı takılamıyacağı ve daha kompleks kullanılamıyacağı anlamına gelmez(desktoplarda bu kesin ama laptoplarda ek yuva olmayabilir. Modeline göre değişir tahminimce).
Eğer bu açılardan ele alacaksak, elbetteki fansız bir ekran kartı normal olarak daha fazla tasarruf imkanı sağlar. Ancak aero denilen arayüzü yeni nesil laptoplar destekliyordur ki fanlı yada fansız olması farketmez(eğer alacağınız laptop xp ile geliyorsa ve üzerinde "vista ready" logosu taşıyorsa vista kurulabilir). Yine de fansız olan bir ekran kartı, fanlı bir karta göre daha fazla ısınacak ve üzerinde bulunan alüminyum yada bakır plaka bu sıcağı etrafına yayacak. Yeni nesil cihazlarda fan sistemleri daha akıllı dizayn ediliyor. Eskiden daima standart devirde dönen fanlara sahip bilgisayarlarımız vardı ama artık kasa fanları kasa içi sıcaklığa göre, psu/işlemci/ekran kartı fanları da üzerinde bulundukları bileşenin sıcaklığına göre devirlerini otomatik olarak ayarlayabiliyorlar. Şu halde kasa içi sıcaklık artacaktır ve serin tutmak için kasa fanı hızını artıracaktır. Ekran kartının soğutucusu kasa içine baktığına göre durum bu. Ama yine de tek fan olacağı için biraz daha tasarruflu olma ihtimali yüksek.
Bana soracak olursanız, iyi parçalarla toplanmış bir desktop'ı hiçbir laptop'a değişmem. Bir donanım problemi çıkarsa önce kendim müdahale edebilmeliyim. Canım 1 sene sonra ek parça almak isterse yada upgrade yapmak isterse bunu yapabilmeliyim. Görsel zevklerimden taviz vermeyi sevmeyen biriyim ki bu durumda aerolu bir laptop hiç işime yaramıyacaktır.
| positive | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 16:56 |
ilahi e-burhan :)
Bu tip insanlar ileride windows'un hakimiyeti biterse "eyvah biz şimdi ne yapacağız, hangi işletim sistemini kullanacağız, ctrl+alt+delete yapamayacak mıyız?" diye panik sahibi olan insanlardır.geçmişte yaşamış olduğun korkuyumu hatırladın? :) böyle düşünen insanoğlu olduğunu zannetmiyorum.
bakın size başka bir alıntı pozitif pc editoründen
İşletim sistemi oyuncak değildir. Linux kullanarak kendini daha zeki hissedenler ise gerizekalıdır. İşletim sistemi sadece bilgisayarınızı çalıştırabilmenizi sağlar. Eğer amaç salt buysa, yaktığınız elektriğe ve tükettiğiniz kaynaklara yazık.
adam burda şunu söylemeye çalışıyor; işinizi windows yada linux ile yapabilirsiniz. hangisini kullanıyorsanız kullanın işinizi rahatlatanı kullanırsız bunun dışında bir amaç ile kullanıyorsanız yada kullandığınız için kendinizi akıllı zannediyorsanız aklınız eksiktir.
benim kişisel görüşüm isteyen istediğini kullanır. hangisini kullanırsa kullansın, kullandığı için başkası tarafından küçük görülmez yada kendini ondan üstün göremezsin.
benim bilgisayarımda hem pardus hem xp yüklü kendimi ikisinde de rahat hissediyorum canım sıkıldığında sistem değiştiriyorum. ama xp ile linux kullanan arasında benim gözümde bir fark yok niye diyecek olursan xp yi yapan da babamın oğlu değil linux'u yapanda. niye bunları kullanan insanları küçük göreyimki?
ancak açık kaynağı her zaman savunmuşumdur. çünkü kapalı kaynak tekelleşme demek.
| tachyon | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 18:18 |
yine cadı kazanları hazırlanmış, yine birileri microsoft askeri ilan edilmiş...
evet windows basitdir. sizi linux kadar sürücüler konusunda uğraştırmaz. evet ctrl+alt+delete yapamayacağım bir sistemi kullanmak istemem..
teknolojide budur zaten size kolaylığı sunmalıdır. kolaylık ve basitlik.. en aptal insandan en akıllısına herkesin kullanabileceği ve anlayabileceği bir sistemden daha iyisi olamaz.
vistayı bütün fonksiyonlarıyla kullanmak zorunda değilsiniz.. ayrıca dizüstünü çevrenizde priz bulunmayan bir yerde bataryalı kullanmak daha akıllıca olacaktır zaten ne yaparsanız yapın bataryanız en uzun 2 saat içinde bitecektir.
bitmemesi için ne oyun oynayabilirsiniz nede yük getirecek başka bir uygulama. batarya ile kullanımda yapılacak en iyi şey (normal bir kullanıcı için) internet'de gezinmek olacaktır...
elbette linux'un de artıları ve eksileri olduğu gibi vista'nın da ve mac os x'in de artıları ve eksileri var.. size en uygun olanını kullanmalı ve diğer sistemlerin eksilerinden bahsetmelisiniz ama bu tutarlı ve fanatikçe olmamalı.
vista arayüz konusunda gerçekten mac os x ile yarışır derecede bence kolaylık, estetik ve kullanabilirlik olarak linux bu ikisinin arkasında kalır diye düşünüyorum.
mac os x'in ilkleri getirdiği bir gerçek ama "yaygınlık" konusunda windows ailesi çok ileride. hem uygulama hem oyun hemde kendi yaygınlığı açısından.
vista ise şuan da wii'nin yanındaki ps3 gibi...
| true | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 19:21 |
@tachyon
- Yaranız var da onun için mi gocundunuz efem?
- Yeni gelin gibi benim yorumuma niye atlıyorsun?
- Yoksa yazdıklarım çok mu dokundu sana?
- Kendinden birşeyler mi buldun benim yazdıklarım arasında?
| eburhan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2007 19:34 |
