
türkiye'de operatör desteği bulunmayan ve piyasaya çıktığında sadece at&t'nin operatörlüğünü üstlendiği iphone, artık vodafone ile birlikte türkiye'ye de geliyor.
vodafone, yaptığı açıklamada italya, yunanistan ve türkiye'nin de içerisinde bulunduğu toplam 10 ülkede iphone'un pazarlamasını yapacağını belirtti. merak edilen noktalardan bir tanesi de vodafone'un bu ülkelerde tek başına mı operatör desteği sunacak yoksa diğer operatörlerle çeşitli anlaşmalar yaparak onların bu hizmeti sunmasıına izin verecek mi?
iphone, 4 ayrı frekans üzerinden çalışabiliyor, bu frekanslar (MHz: 850, 900, 1800, 1900) oluyor ve türkiye'deki operatörler de 900 ve 1800 frekanslarında hizmet veriyor. teknik olarak yeterli görünüyor, eğer vodafone; avea ve turkcell ile anlaşma da yaparsa türkiye'de tüm cep telefonu kullanıcıları iphone da kullanabilecek.
iphone hakkında bilgi için burayı kullanabilirsiniz, konu hakkında gelişmeleri takip etmek içinse; 1-2-3
« önceki yazı america.com satılıyor |
sonraki yazı » Elimizden kaçırdığımız büyük bir bilim adamı! |
Yorumlar
Amerika'da, İngiltere'de iphone 2.0'ı piyasaya sürecekler, bize de bu "dışı hoş içi boş" telefonu yeni diye mi kakalayacaklar?
| antepian | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Mayıs 2008 11:36 |
la valla gazetede okuyordum döndüm bilgisayara bir baktım buraya bildiri diye yazılmış
| hikmeturka | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Mayıs 2008 11:38 |
iphone 2.0 gelmeyecek, sadece iphone gelecek gibi bir açıklama mı var benim gözden kaçırdığım?
| gameover | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Mayıs 2008 11:47 |
vodafone iphone satacak türkiyede 2.0 yorumu antepliye ait
| hikmeturka | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Mayıs 2008 11:51 |
bi ara hatırlıyorum 2 haberden biri iphone haberiydi burda hemde türkiyeye gelmemesine rağmen. bi gelirse artık 4 haberden 3 ü iphone haberi olucak :(
| e91 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Mayıs 2008 11:52 |
bi gelirse artık 4 haberden 3 ü iphone haberi olucak
Aynen öyle. Yine en iyisi benim 6630. İnadına..
| positive | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Mayıs 2008 12:13 |
diğer bir konu Apple ürünlerini muazzam fiyat politikasıyla satan Bilkom ile nasıl anlaşacaklar. (:
| SerkanLevent | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Mayıs 2008 12:18 |
benim aklımada direk eski modelleri kakalayacakları geldi. genel strateji de öyledir zaten.
en azından ilk etapta yeni modelleri abd, ingiltere gibi önde gelen pazarlara yetiştirmeye çalışırken aynı anda buraya da satması düşünülemez.
bizim gibi 3. dünya amelelerine 2 kat fiyatla satmayıda ihmal etmeyeceklerdir. bizlerde buna rağmen alıcaz elbetteki...
| true | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Mayıs 2008 12:48 |
@antepian
bu konuda herhangi bir açıklamaya rastlamadım, sadece vodafone dün yaptığı açıklamada 10 ülkede iphone u pazarlayacağını belirtti.
@hikmeturka
demek ki bloglar artık gazetelerin yerini almaya aday. Ve bildirgec de bu alanda en güçlü kuruluş olarak görülebilir.
| toz66 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Mayıs 2008 12:50 |
@toz66
olabilir.
pilliye yakışır
| hikmeturka | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Mayıs 2008 13:15 |
Gelsin hemen alacağım. 4 yıldır telefon almıyorum, 2 yıldır da mp3 çalar. Böylece her ikisine birden "tek" bir yatırım yapacağım..
| vbalikci | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Mayıs 2008 13:34 |
eğerki vodafonu beklemek istemiyorsanız şimdi internet üzerinden bir tane iphone alın ve kullanın.
hangi operetöre ait olursanız olun fark etmiyor.
ben kullanıyorum ve çok menmunum.
bence hemen bize eskisini kakalayacaklar falan görüşü falan yanlış
| Webart | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Mayıs 2008 14:55 |
başlığı okurken mavi ekran verdim resmen. neyse ki içerik daha düzgün yazılmış.
| hedecan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Mayıs 2008 15:12 |
@hedecan
teşekkürler.
@webart
şu an o şekilde kullanım bildiğim kadarıyla sadece iphone un kilidi kırılınca oluyor.sanırım bir şifre programı kullanarak yaptın bunu, ayrıca bu şekilde yapınca garanti kapsamı dışına çıkıyor. Yanılıyor muyum webart, bir de faturalandırma nasıl oluyor bilgi verirsen hepimiz için iyi olur.
| toz66 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Mayıs 2008 15:38 |
yakında servis numaraları artık istenen hatlar ile çalışacak yani benim bugün turkcell hattım var yarın tarifesi cazip gelmedi diye aynı numara ile ben avea ya da vodafone' ye geçebiliyorum... o zaman şu olur diyorum bu telefonu vodafone getirir ve kendi sim kartı ile numarası ile satar ve açık olarak diğer hatlar ile de çalışır.
| LuTeuS | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Mayıs 2008 17:21 |
Elinde kalan ürünleri bize satacaklar biz de "vay be" diyerekten alacağız. cık cık cık...
| yoknickmick | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Mayıs 2008 17:33 |
kapış kapış gider :) hatta yetişmez iphone 2.0 ı da buraya yönlendirirler :)
| lkrycl | |
|
|
(0 puan) |
|
| 07 Mayıs 2008 22:52 |
toz66 ilgin için tesekkürler. evet iphone kullanmak için iphone kilidinin kırılması gerekmekte. bu işlemi ben kendim yapmadım bana iphone sattan kişi bu işlemi benim için yaptı.
| Webart | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2008 10:04 |
ben telefon çıkarsan ilk satışa sunacağım ülkelerden biri de türkiye olurdu. 6-7 yaşında çocukların bile telefon sahibi olmaya başladığını düşünürsek potansiyel yüksek.
| reXus | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2008 14:44 |
Bu telefon (veya Apple) Amerika'da olay olmasaydı Türkiye'de olur muydu onu bilmiyoruz işte...
| antepian | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2008 15:20 |
steve abi 3g iphone cikartip cok daha ucuza satcakmis.. yani 900 YTL'ye yine eski teleknojiyi iteliceklermis gibi gozukuyor.. ama yine de herseyi parali n95'dan ucuz..
| totallyalien | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2008 15:50 |
@webart
tahmin ettiğim gibi bir kırma olayı söz konusu. Bunu bizimle paylaştığın için teşekkürler. Fakat hangi hatla kullandığını ve neler yaptığında nasıl bir ücret geldiğini de belirtirsen iphone türkiyeye geldiğinde almak isteyen arkadaşlara bir ön bilgi olur.
sağlıcakla
| toz66 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 08 Mayıs 2008 22:05 |
toz66:
hangi hatla kullandığını ve neler yaptığında nasıl bir ücret geldiğini de belirtirsen iphone türkiyeye geldiğinde almak isteyen arkadaşlara bir ön bilgi olur.
kırılmış telefonları istediğin gsm operatörü ile kullanabilirsin. ücretlendirme, normal servis(görüşme, sms, gprs..) kullanım ücretleri. iphone diye artı bi masrafı yok yani. safari bu noktada başınıza bela olabilir!
iphone'u eğer yazılımsal olarak kırarsanız, apple yetkili servislerinde garanti kapsamında yaptırma şansınız var. tabii ki ürünü sıfırlayıp götürdüğünüz taktirde. ancak vodafone türkiye'ye getirmeden, servislere iphone tamir kabiliyeti kazandırmayacaklardır. :)
| maviada33 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Mayıs 2008 01:31 |
vodafone umarım iphone'u getirdiğinde hali hazırda iphone kullananların da firmwarelerini yükselterek yasal olarak hatlarına uygun getirir, böylece en azından abone sayısını arttırır, yok getirdiği telefonların imei kaydını tutar diğer iphonelara destek vermem derse o zaman kötü olur...
| antepian | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Mayıs 2008 02:28 |
iphone tabii sim-lock kilidiyle gelecek.
vodafone bunu 1-2 senelik kontrat kombinasyonlariyla satacak. diyecek ki; aylik 25ytl sabit ucret, 2 senelik kontrat. telefonu alirkende, bikereye mahsus 100ytl.
kullansan-kullanmasan, 2 yil boyunca senden alacaktir o parayi muhtemelen.
| enemy | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Mayıs 2008 04:32 |
Yukarıda bir yığın "eskileri kakalayacaklar", "3.dünya ülkesi" yorumları var. Bu güvensizlik ve heryerde düşman görme içgüdüsü nereden? Apple 'ın da her şirket gibi bir ürün politikası var. Vodafone'un da Güney Avrupa'da bunu pazarlayacağı zaten 7-8 aydan beri belliydi. Haberde de Türkiye'den başka ülkeler de var. Kimsenin tanımında da 3.dünya ülkesi değiller.
Microsoft Xbox hiç satmıyor burada. Sorduğunuzda "ürün politikası" diyorlar. Sony PSP ve PS3'ü, Nintendo Wii'yi dünyayla aynı anda sürdü piyasaya... Onlar ne peki? Sony, küresel olarak kurumsal ahlaksızlıkta Microsoft'la birlikte başa güreşen bir firma sonuçta. Ama sony bir pazar olarak türkiye'yi hiç es geçmemiştir. Apple da öyle. GSM onlar için de yeni bir konu sonuçta.
enemy'ye katılıyorum. Vodafone Iphone'u sozlesmeli olarak pazarlayacak ve sim kilidi koyacaktır.
| joseywales | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Mayıs 2008 06:35 |
@joseywales bu saydığın markaların hiç biri hiç bir ürününü aynı anda dünyadaki bütün ülkelere sunmuş değil. bilgilerini gözden geçirmeni öneririm.
zaten bunu yapmasıda imkansız. bunu yapabilmesi için muazzam bir üretim kapasitesi olması gerek.
hepside önde gelen pazarları bir doyuma ulaştırdıktan sonra diğer ülkelerde de ürünlerini satmaya başladılar.
alsana ürün politikası...
3. dünya ülkesi olmamız orjinal oyun bile alma konusunda çok gerilerde olmamızdan ortaya çıkıyor zaten.
bunun güvensizlikle alakası yok. orjinal film alamayan, orjinal müzikl cd'si alamayan ama iphone'a bilmem neye gelirgelmez 2 kat para verebilecek bir milletiz...
zaten adamlar iphone'un ilk versiyon modelleri bütün dünyada tamamiyle yayılmadan yeni bir tanesini de çıkarmaz bu çok normal. sony ps2 den sonra ps3 kaç sene sonra çıkardı. (gsm ile oyun sektörü aynı değil ama bir fikir verir herhalde)
| true | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Mayıs 2008 08:26 |
@joseywales bu saydığın markaların hiç biri hiç bir ürününü aynı anda dünyadaki bütün ülkelere sunmuş değil. bilgilerini gözden geçirmeni öneririm.
Peki, düzeltiyorum, dünya değil avrupa. PS3 ve Nintendo Wii'nin avrupa lansmanları aynı gün ya da bir sonraki gün yapıldı Türkiye'de. Wii'yi kendim aldım, PS3'u de bir yakınım.
Orjinal oyun konusuna yorum yapmıyorum, ama PS3 ve Wii oyunları Avrupa'yla en fazla 1-2 hafta farkla burada da çıkıyor. Filmlere gelince bir çok filmin "orijinal" dvd'si, avrupa ile aynı hafta satışa sunuluyor. Müzik albümleri de hakeza aynı durumda.
hepside önde gelen pazarları bir doyuma ulaştırdıktan sonra diğer ülkelerde de ürünlerini satmaya başladılar.
Türkiye'nin önde gelen bir pazar olduğu zaten pıtrak gibi açılan elektronik hiperstorlardan belli (en azından bu konuda)
Kendi işim de donanım satıcılığı olduğu için belli başlı tüm ürünlerin 1-4 hafta sonrasında resmi kanallardan tedarik edilebildiğini biliyorum.
Türkiye'nin insan ve idare zihniyeti olarak 3.dünya ülkesi olduğunu kabul ederim ama tüketim toplumu ve kurumsal kültürün kabulü açısından (cebinde parası olan sınıf) ise 1.dünyayı bile geçtik,bu da bizi birçok küresel şirket için 1.lige çıkarmış durumda, (Olumlu olduğunu düşündüğümden değil, bir gerçek olarak söylüyorum)
Orjinal ürün ithali ya da üretimi yapan bir çok şirket de, kar ediyor olmalı ki hala ticari hayatlarını sürdürüyorlar. Demekki kopya satın almayan kısım onlara kar ettirmeye yetiyor.
| joseywales | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Mayıs 2008 08:56 |
oyun, film ve müzik dvd'si ve cd'sinde işler çok başka tabiki. onlar bir iphone yada oyun konsolu değil zırt diye avrupada çıkınca buraya gelsin.
üretimleride diğerlerine oranla çok hızlı.
avrupa'da bir amerika, bir ingiltere ve bir japonya değil zaten ki orayada bu saydığım ülkelerden daha sonra gelebiliyor oyun konsolları ve onun gibi bazı şeyler.
lcd tv, lcd monitör gibi konularda zaten tüketim olarak çok ileriyiz. dizüstü piyasasında da ama bunlar son bir kaç senede gelişti.
gerçekten çok önemli bir pazar olsak steve jobs lansmanlarını burada yapardı. ilk apple ürünlerini bu ülkede sunardı.
ps3 ve wii japonyadan sonra ilk buraya gelirdi.
| true | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Mayıs 2008 09:13 |
kaç paraya satcaklar acaba. çok karizma alet. aşırı tuzlu olmazsa alırım
| halukilhan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 09 Mayıs 2008 13:59 |
henüz bize uygun fiyatını biçemediklerinden getiremiyorlar zaten:)
kapış kapış yapacağımızı düşünüyorlar, bizi iyi tanıyorlar.
| 07ebru | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Ağustos 2008 04:20 |
adamlar telefona wimax, mail özelliği vb. bi sürü özellik koyup satıyolar ama güzelim turkcell avea ve vodafone bize acımayıp bu özellikleri kullandığımızda inanılmaz ücretler talep ediyor. o yüzden telefona alacağım zaman özellik olarak sadece uzun şarj süresi arıyorum.
| sabuncu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 23 Ağustos 2008 10:48 |
pillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.
