Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan yenimecra.org'da: "Duracell Pilstop Oyununu Oynayın Dizüstü Kazanın"

\

Pek çoğumuz Windows'un yeni sürümü Windows 7'yi denedik ve hatta kullanmaya başladık ya da başlayacağız. Windows 7 Ekim ayı sonunda resmen hayatımıza girecek; bu nedenle 2009'un son aylarında en çok konuşacağımız konuların başında olacak.

Özellikle Windows XP'den terfi edenler başta olmak üzere Windows 7'ye yeni adım atacak bilgisayar kullanıcılarının yeni işletim sistemi ile daha performanslı ve iyi çalışan bir sistem oluşturmak ve yeni işletim sistemine alışmak için ilk aşamada belli ipuçlarına ve yönlendirmelere ihtiyaçları var. Bu noktadan hareketle, bu yazıda Windows 7 için en çok işimize yarayabilecek ipucu ve ince ayarları bir araya getirmeye çalıştım.

kısacası, bu yazının ana hedefi Windows 7'yi kurduktan sonra atılması gereken ilk adımları sunmak.

Windows 7 Sistem Gereksinimleri

Windows 7 kurulumuna başlamadan önce sistemimizin gerekli koşulları sağladığını kontrol etmekte fayda var. Windows 7 için sistem gereksinimlerini buradan öğrenebilirsiniz.

Windows 7'yi Hızlandırın

Windows 7 ilk haliyle de oldukça hızlı bir işletim sistemi olsa da, gereksiz servisleri, başlangıç ögelerini ve animasyonları devre dışı bırakarak sistemi biraz daha hızlandırabiliriz.

.:: bu başlık ile ilgili yazı burada

Windows 7'deki gereksiz bileşenlerin kaldırılması

Microsoft nihayet kullanmadığımız Windows bileşenlerini kaldırmamıza olanak sağlamış. Böylece artık tercih etmediğimiz Internet Explorer, Windows Media Player, Windows Arama vb. pek çok Windows bileşenini tamamen kaldırabiliyoruz.

.:: bu konuda detaylar...

Windows Görev Çubuğundaki Butonların Organize Edilmesi

Windows 7 görev çubuğu (taskbar) butonlarını yeniden organize etmemize olanak sağlıyor. Detaylar burada.

Oturum Açma Ekranını (Login Screen) Özelleştirin

Windows 7 Oturum Açma Ekranı'nı herhangi bir 3. parti yazılıma ihtiyaç duymadan değiştirmemiz mümkün.

.:: detaylar burada...

Windows 7 Hesabınızla ile Windows Live ID'nin İlişkilendirilmesi

Windows 7 kullanıcıları Windows hesapları ile Windows Live ID'lerini ilişkilendirebiliyormuş. Bunun nasıl olacağı ve faydaları bu yazıda.

Windows 7 Klavye Kısayolları

Klavye kısayollarını sık kullanmayı tercih ediyorsanız; Windows 7'yi daha iyi kullanmak için yeni oluşturulan kısayolları öğrenebilirsiniz...

Daha iyi performans için arama indeksleme servisinin kapatılması

Windows XP ve Vista'da kullanmadığımız indeksleme servisini kullanmayı tercih etmeyenlerdenseniz bu servisi devre dışı bırakarak sistem performansını arttırabilirsin.

.:: detaylar burada

Daha Hızlı Windows 7 Görev Çubuğu

Windows 7'nin yeni ve işlevsel görev çubuğunu hızlandırmanın detayları burada...

Kullanıcı Hesap Kontrolü (User Account Control)'nün Daha Az Rahatsız Edici Hale Getirilmesi için 4 Yol

Windows Vista ile hayatımıza giren Kullanıcı Hesap Kontrolü'nden kurtulmak için değişik yöntemler bu sayfada verilmiş... Burada ise Kullanıcı Hesap Kontrolü'nün aktif olduğunda ekranımızı karartmasına engel olacak yöntem verilmiş.

Windows 7'de Sistem Imaj'ı Olutşurmak (Windows 7'de Yedekleme

Windows 7'de yedekleme araçları oldukça geliştirilmiş. Burada Windows 7'de yedekleme / sistem imajı oluşturmanın adımları verilmiş.

Windows 7 ile Uyumlu Anti-Virüs ve Anti-Spyware Yazılımlarının Listesi

Windows 7'de yazılım uyumluluğu konusunda ciddi sorun olacağını sanmıyorum; ama yine de merak edenler için How-To-Geek sitesi uyumlu anti-virus yazılımlarını burada bir araya getirmiş. Windows 7 ile kullanabileceğimiz uyumlu anti-spyware yazılımların listesi ise burada.

Windows 7′yi, Windows XP veya Windows Vista ile Birlikte Kullanma (Dual-Boot)

Masaüstü slayt gösterisi (Desktop Slideshow)

Renk kalibrasyonu ile doğru renkler

------------------------------------------------
Daha Fazla Kaynak

Not: Bu listede yer alan kaynak sitelerde yer alan her bir başlığı Türkçe'ye çevirmenin zorluğunu dikkate alarak sadece ilgili sitelere link vermekle yetindim ne yazık ki. Ama önümüzdeki günlerde belli konuları tek tek bu sayfalarda tartışıyor olacağız sanırım.

 | 23 yorum var 
 | 28 Eylül 2009 20:17 

Yorumlar

inanır mısın dün sabah 7 i kurdum hemde ingilizce:D
hala performansı artırmaya calısıyorum bu yazı ilaç gibi geldi :D

TheDentisT  |  (0 puan) 28 Eylül 2009 20:47

Türkçe olsa daha güzel olacakmış.Teşekürler.

sayfam  |  (0 puan) 28 Eylül 2009 20:59

sorması ayıp bu ayarlar neden hazır gelmiyor ben abuk sabuk yerlerden ince ayarlar çekecem diye saatlerimi mi vereceğimdir?

açıkcası ilk intibalarım "win 7" hakkında çok iyiydi ama yavaş yavaş çıkan sorunlarla "mac os x"e geçmeye karar verdim... oyun v.s. için xp kullanıyorum mutlu ve mesut'um.

uykusuz kutup ayisi  |  (-2 puan) 28 Eylül 2009 21:16

@sayfam, evet ben de yazıda aynı noktaya dikkat çektim. bu konuda en iyi kaynaklardan birini birkaç ay içinde bildirgeç yazar ve okurları oluşturabilir diye düşünüyorum. sizlerin de bildiğiniz gibi, bilgisayar ve internetle ilgili pekçok konuda yapılan aramalarda bildirgeç ilk sıralarda zaten.

@uykusuz kutup ayisi, ben de windows 7'yi deniyorum. bu ayarları yapmadan da windows 7 bu haliyle oldukça başarılı. bu ipuçları daha çok oturum açma ekranı, masaüstü özelleştirme gibi kişisel tercihlere yönelik. bu ayarlar sadece düşük konfigürasyona sahip PCler için ciddi öneme sahip bence.

turkuas  |  (0 puan) 28 Eylül 2009 21:49

Vista kullanıcıları buraya bakabilir: windows vista için ipucu ve ince ayarlar

turkuas  |  (0 puan) 28 Eylül 2009 21:49

haklısın öyle ama düşük konfigürasyona sahip olan insanların günahı ne? her yeni versiyonda windows için hep böyle yazılar çıkar ve hepte bu bir sorundur.

bu kişiselleştirme ve kendine uygun hale getirme işlemleriyle uğraşmak bana artık çok yorucu geliyor.

neyse bundan sonrası binlerce kez söylenmiş şeylerden ibaret olur ancak, sonuçta bu tartışmalar hiç bitmez.

ilgilisi olan ve uğraşacaklar için bu tür yazılar yararlı elbette...

uykusuz kutup ayisi  |  (-1 puan) 28 Eylül 2009 22:07

microsoft uğraştırma bizi!!!! yeni işletim sistemi yapıyosun yine aynı terane

noches noches
szoszy  |  (-2 puan) 28 Eylül 2009 23:16

microsoft neden daha sade daha performasnlı işletim sistemi seçeneği sunmazki, opsiyonlasın. ben vista kullanıyorum, bir çok servisi kapalı ama ne yazık ki yinede performans sıkıntısı var.

doganince  |  (0 puan) 28 Eylül 2009 23:40

@doganince windows 7'yi denemelisin o zaman. bence vista kullanıcıları düşünmeden terfi edebilirler. alıştığımız vista'ya göre farkı var; ama oldukça az...

turkuas  |  (0 puan) 29 Eylül 2009 01:00

aslında piyasaya teknoloji sunan firmalar değil, para kazanmaya çalışan şirketler olarak baktığınız zaman olay daha net görülüyo. kötülemek için söylemiyorum ama microsoft işletim sistemi kullandığım zaman iki senede bir bilgisayarımı değiştirmem gerekiyodu. yeni çıkan işletim sistemi olsun, kullandığım programların yeni versiyonları olsun hep daha fazlasını istiyodu. oyunları saymıyorum bile, yoksa bu süre 6ay-1sene arasına iner.

çalıştığım windows ortamı için programlar yazan şirketten ayrılıp genelde java ve python kullanan şirkete geçtiğimden beri bilgisayarımda 6 senedir sadece ubuntu yüklü. kullandığım bütün programlar açıkken sistem ram'inin 680mb'ı kullanılıyor, 1.3gb ram boş, swap ise 0.

windows 7'de performansın daha iyi olduğu söyleniyor ama, muhtemelen daha iyi bir konfigürasyonla. microsoft her seferinde yeni işletim sistemimiz %40 daha hızlı benzeri şeyler söylüyor ama şunu da hesaba katmak gerekiyor ki piyasadaki işlemciler bir önceki ürünün olduğu zamanın işlemcilerinden en az %200 daha hızlı.

microsofttan artık geriye uyumluluktan vazgeçip sorunlu altyapılarını değiştirmelerini, pazarlamaya değil programlamaya da ağırlık vermelerini bekliyoruz.

skid  |  (2 puan) 29 Eylül 2009 08:13

bu ayarların hemen hemen hepsi eski, hantal ya da windows 7 & vista için yerterli olmayan sistemler için yapılan canbazlıklardan ibaret. (sisteminiz en az; çift çekirdekli 2-3 mb cache 2.0 ghz ve üzeri, 2 gb ddr-2 800mhz ram ve üzeri , sistemin çalışacağı disk 7200 rpm ve en az 40 gb boş alan, 128 mb ekran kartı ve üzeri) gibi ortalama değerlere sahipseniz sorunsuzca windows 7 yi hiç bir servisi, durdurmadan ya da var olan özelliklerinden kısmadan kullanabilirsiniz.

sisteminizi verimli kullanmanız için geliştirilmiş bir işletim sistemidir windows 7 eh mantıklı olan da bu. amaç zaten yeni donanımları, kaynakları verimli olarak kullanmaksa windows 7 yetecektir. eğer donanım kaynaklarınız yetersiz ise windows 7 değil xp kullanmak daha mantıklı (yada donanımla uyumlu bir işletim sistemi) sistem gereklilikleriniz yetmediği halde windows 7 kullanacağım dediğiniz noktada işletim sisteminin çeşitli özelliklerinden kısmanız gerekiyor. budurum da da donanım terfisi daha mantıklı görünüyor.

Mac'ler bu noktada başarılı, her zaman yazılıma uyumlu donanım sattıkları için sorunsuzlar. ancak windowsun geniş donanım yelpazesi ile çalışması gerekliliği, her türlü donanımla çalışması gerektiği gibi bir yanlış algıya sebebiyet veriyor diye düşünüyorum.

özetle şuan 300$ gibi bir maliyet ile alacağınız bilgisayar (monitör hariç) fazlasıyla windows 7 için yeterli olacaktır.

Aski taktirde windows 7 kullanmazını gerektirecek donanımınız yoksa kurmanıza da gerek yok zaten..

pecador  |  (0 puan) 29 Eylül 2009 09:18

aslında bu yazının amacı windows 7 ile ilgili ipuçları vermekti. evet, nihai halinde sanki performansa yönelik başlıklar ağırlıkta gibi kalmış; ama en basit yazılımdan işletim sistemine dek her sistem için bazı ayarlar var. Bu ayarların ilk hali ile de o sistemi sorunsız kullanabilirsiniz. Ancak bazı kullanıcılar sistemde neler oluyor; sistemde çalışan prosedürleri hangi ayarlar kontrol ediyor vb. meraklıdır. Bu ayarlarla oynamak ister; gerekli olmasa da.. Burada daha çok bu tarz ipuçları yer alıyor aslında.

Yoksa Windows 7'yi kuran her bilg. kullanıcısı bu ayarları yapmadan da işletim sistemini rahatlıkla kullanabilir..

turkuas  |  (0 puan) 29 Eylül 2009 10:07

@uykusuz kutup ayısı : MacOS X Snow Leopard'ı da satın alsan, 2. el alacağınız, eski bir G4 PowerBook'da son sürat çalışacağına da emin misiniz ? (Çünkü fiyatlandırma olarak, burada bahsedilen düşük konfigürasyonlu x86 cihazlarla aynı paraya geliyor)

Ki Snow Leopard'ı paket olarak satın alsanız, onu da ha deyince OEM parçalrdan oluşan x86 makinelere kuramıyorsunuz, yanına 2 bin küsur dolarcık daha verip güzel bir Macbook da almanız gerek. Bir de buradan bakın olaya.

Ki burada bahsedilen ayarlar, eksderiyetle tek çekirdek, tek thread üzerinden işleyen, 32 bit- 1,6-1,7GHz bandındaki (Mesela Pentium M, Pentium D 32 bit CPUlar,Atom CPUlar,hatta eski Pentium 4 ler) işlemciler için geçerli.

E bu donanımları da artık döner-ekmek parasına satınalabiliyoruz. İkinci el dükkanları da bunları kime kaça okutursam okutayım,yeter ki elimden çıksın diye düşünüyorlar. Zaten bu konuda profesyonel olan biri de, artık eskimeye yüz tutmuş ve stabilite sorunlarına gebe olan bu platformlarla fazla iş yapmaz.

Sonuçta bildiri, özellikle ince ayar konusunda güzel bilgiler içeriyor, Profilimde bookmark gibi dursun. Bu yüzden "tuttum"

AcharadSami  |  (0 puan) 29 Eylül 2009 11:15

İşyerinde kullandığım bilgisayar p4 3.0 , 1.5 GB RAM 80 GB HDD (Sadece işletim Sistemi) (Datalar için farklı disk kullanıyorum) Onboard Ekran Kartı var. Windows 7 bence donanımı kullanma konusunda halefi Vista dan oldukça başarılı. Neredeyse XP ile aynı performansa sahip. Tek problemli olan kısmı uyumlu programlar konusu. XP nin çalıştırdığı her programı çalıştırmıyor. Bence olmazsa olmaz programlarınız eğer Windows 7 de çalışıyorsa İşletim sisteminizi değiştirmeye değer.

Altın yere düşmekle değerinden bir şey kaybetmez.
zbozkurt  |  (0 puan) 29 Eylül 2009 14:35

@acharadsami öncelikle açıklayayım amacım "mac-pc" yada "windows-mac os" çatışması yaratmak değil...

ve ben mac almış da değilim kurduğum "mini-itx" sistem üzerine 2 gb ram ile snow leopard'ın bir önceki sürümünü rahatlıkla kullanıyorum. yakında snow leopard da kurmayı planlıyorum ve öncekine göre daha iyi performans verdiği söyleniyor.

snow leopard çıkana kadar mac os x'in 7 ayrı versiyonu çıktı ve hepsi de g4 ile uyumluydu. elbette üzerine kuracağınız photoshop türü programların ram ve işlemci gereksinimleri bunun dışında onlar her yeni versiyonda ihtiyaçları daha da artan programlar.

ilk defa apple snow leopard ile artık g4'ü desteklemeyi bıraktı ama g4 ten sonra da intel'in ve amd'nin o kadar çok yeni işlemcisi ve yeni anakart standartları çıktı ki artık desteklememesi çok normal.

ben sadece bir kullanıcı olarak mac os'a geçerek daha az sorun ve daha çok performans aldığımı düşünüyorum.

uykusuz kutup ayisi  |  (0 puan) 29 Eylül 2009 16:46

Default olarak x86 makineye, "iatkos" veya "hackintosh" gibi bootleg dağıtımlar olmadan nasıl işletim sistemi olduğu gibi kurdunuz onu da öğrenebilir miyim ?

AcharadSami  |  (0 puan) 29 Eylül 2009 18:46

mantık genelde aynı boot sırasında hack yapmanız gerekiyor. buna benzer kaynaklar yardımcı olabilir.

uykusuz kutup ayisi  |  (0 puan) 29 Eylül 2009 19:45

@zbozkurt, windows vista ilk çıktığında da yazılımların uyum konusu tartışılıyordu. benim ilk deneyimlerime dayanarak söylüyorum; ben windows 7'de yazılım uyumsuzluğu sorunu yaşamadım.

xp ve vista'da kullanabildiğimiz tüm popüler yazılımlar windows 7'de de çalışabiliyor. İşte şu an Windows 7'de kullandığım yazılımlar.

Kaspersky IS 2010
Microsoft Office 2007
Free Commander
Firefox 3.5.3
Adobe Reader, PDF-XChange Viewer, Foxit Reader
WinRAR
uTorrent
Iobit Advanced System Care
Iobit Security 360
...

turkuas  |  (0 puan) 30 Eylül 2009 00:53

+ Adobe Fireworks CS4
+ Adobe Dreamveawer CS4
+ EmEditor

turkuas  |  (0 puan) 30 Eylül 2009 00:55

ayrıca bugün windows 7 üzerine ArcGIS Desktop 9.3 (64 bit) yazılımını da yükledim. Sorunsuz çalışıyor... :)

turkuas  |  (0 puan) 30 Eylül 2009 16:58

XP kullanıcıları için bu işletim sistemini önerir misiniz? Herhangi bir artı yönü var mı acaba?

pisho  |  (0 puan) 01 Ekim 2009 13:50

@pisho, windows 7 XP ye göre daha verimli bu yüzden çıkarıldı. eğer donanım gereksinimlerini karşılayabiliyorsan, sistemin yeterliyse Windows 7 ye geçmen daha mantıklı olacaktır. Windows 7; donanımlarını XP den daha verimli kullanacaktır. yapılış amacı da bu zaten ;) kolaygelsin..

pecador  |  (-1 puan) 02 Ekim 2009 08:17

@pisho, @pecador'un yorumlarına katılıyorum. sen şu an kullandığın bilgisayara Windows 98 kurmayı düşünür müsün? Cevabın hayır ise, Windows 7'ye geçme zamanı mı sorusunun cevabını da bulmuş oluruz. (tabii donanım gereksinimlerini karşılamak koşuluyla)

turkuas  |  (0 puan) 06 Ekim 2009 02:19

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

pilli ilan

son yorumlar

pilli ilan

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu