Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan 10marifet.org'da: "Yeşil neckwarmer"

Byte dergisi yazarlarından, Hakkı Öcal'ın bu ay köşesi için ayırdığı konu, bir çok soru işaretini de beraberinde getirdi.

\

''Windows bir hacker mi?'' başlıklı yazısında ''kod adı windows mu? abd türkiye'yi nasıl vuracak? 2050 yılı planlarında neler var? ve abd'de yaşayan yazarımız hasan tahsin'in önemli bilgileri '' yer alıyor.

\

Aslında metinin tümünü internette bir çok yerden bulmamız mümkün. Fakat anlatımın bulanık bir şekilde dile getirilmesi , konuya gerekli özenin verilmesini engelliyor.
aralık 2007 sayılı byte dergisini temin edip , hakkı öcal'ın yazısını okumanızı öneriyorum.

 | 21 yorum var 
 | 28 Aralık 2007 22:05 

Yorumlar

evet windowsun kendisi istihbarat amacıyla kullanılan en büyük trojanlardan birisidir. windowsun kendisi trojandır. windows suistimal edilebilecek en yaygın işletim sistemidir. steve ballmer denen adam korsan kullanıyorsanız bari microsoft ürünü kullanın diyor. bir microsoft ceosu açık seçik bunu der mi? =)

malesef öyle...

Do you know the relation between your two eyes? They blink together, they move together, they cry together, They see things together and they sleep together. Even though they never see each other.... Friendship should be just like that!
ufopilotu  |  (0 puan) 29 Aralık 2007 11:15

çok abartılı tepki verdiğimi düşünen olabilir biraz sonraki cümlemden sonra fakat benim düşüncem bu ve açıklamakta özgürüm:

ms~ terördür.

Ek: yaygın olarak kullanıldığını düşündüğümde ne kadar üzüldüğümü, içlendiğimi böylelikle daha iyi anlarsınız. Kullananları suçlamıyorum, sadece bilinçsiziz ve alışkanlıklarımızı terkedemiyoruz, ms~ sanki uyuşturucu gibi bu milletin damarlarına işlemiş.

Guardian  |  (1 puan) 29 Aralık 2007 11:53

birde şu var ms~ hacker değil, lamer :P

Guardian  |  (0 puan) 29 Aralık 2007 15:12

hey. milletim!...linux öğrenin kullanın , daha az tehlikelidir. pardus kullanın hiç olmazsa virüs derdi yoktur. paranız cebinizde kalır. MS.vista ultimate+ office 2007 ye vereceğiniz para ile yeni bir bilgisayar alırsınız.

çotanak
nussman  |  (1 puan) 29 Aralık 2007 17:11

linux'tan şaşmam. ;)

mehmet732  |  (0 puan) 29 Aralık 2007 17:38

aslında türkiye'de ,windowsu baştan yazacak beyinler var.ama bu uygulamayı destekleyecek güç yok arkamızda.bu böyle devam ettiği sürece abd de vurur türkiyeyi başkalarıda.

Kelimelerin kuvvetini bilmeyen insanlarla esaslı bir konuyu konuşmak mümkün değildir.
arseli33  |  (0 puan) 29 Aralık 2007 19:26
aslında türkiye'de ,windowsu baştan yazacak beyinler var

windows'u baştan yazmak ?

yok yok demek istediğini anladım fakat şöylede birşey var: açık kaynak kodlu, evrensel linux işletim sistemleri var, pardus'un yaptıklarına destek verilse daha uygun ve ekonomik olmaz mı sence de?

Guardian  |  (0 puan) 30 Aralık 2007 10:28

guardian, haklısın. alman ordusu linuxa geçmişti bundan yıllar önce. sebebi sanırım o zamanlar kullanılan windows işletim sistemlerinin belirli aralıklarla bir adrese veri gönderdiği tespit edilmiş ve bunun üzerine linuxa geçilmiştir...

Do you know the relation between your two eyes? They blink together, they move together, they cry together, They see things together and they sleep together. Even though they never see each other.... Friendship should be just like that!
ufopilotu  |  (0 puan) 30 Aralık 2007 12:30

daima linux !

http://h-demirbas.blogspot.com
hdmirbs  |  (0 puan) 30 Aralık 2007 13:55

@guardian
Windows bir hacker değil Lamer :D :D :D :D
Hahahaha

Daha ne diyeyimki koptum ben bu yoruma

w7vienna[pilli_silinen_hesap]  |  (0 puan) 30 Aralık 2007 19:10

@guardian haklısın aslında , türkiyede windowsun baştan yazılmasına abd izin vermez zaten. hep birilerinin egemenliği altında olmak zorundayız.

Kelimelerin kuvvetini bilmeyen insanlarla esaslı bir konuyu konuşmak mümkün değildir.
arseli33  |  (0 puan) 30 Aralık 2007 20:11

hatta pek sevgili hakkı öcal adamı unix düşmanı değil midir? bırakın bunları yav, ilerleyin artık. =)

artmazsa yetmez. altmışsa yetmiş.
ngagerz  |  (0 puan) 31 Aralık 2007 01:20

@ngagerz
ilk defa galiba sana katılacağım =)
@ufopilotu
heralde şaka yapıyorsun...

RC1  |  (0 puan) 31 Aralık 2007 13:35

rc1 şaka yapmıyorum =)

Do you know the relation between your two eyes? They blink together, they move together, they cry together, They see things together and they sleep together. Even though they never see each other.... Friendship should be just like that!
ufopilotu  |  (0 puan) 31 Aralık 2007 14:34

windows Trojen , ABD'de bi yerlere bilgiler gönderiyor gibi şeyler söylentiden fazlası değil.Böyle birşey olması durumunda dünya çalkalanırdı.

Ayrıca Windows devletlere kaynak kodlarını açmıştı bir süre önce bilmem haberiniz var mı? bide windows 2000 kodu sızmıştı bi ara nete kimse farketmidi mi orda biryerlere birşeyler gönderen kodların olduğunu ?

Ayrıca Steve Ballmer'ın söylediğini iddaa ettiğiniz

korsan kullanıyorsanız bari microsoft ürünü kullanın diyor

sözünü daha önce hiç duymamıştım demişte olabilir olmayabilirde ama demişsede kendi çıkarına Microsoft kendi ürününe tabiki bağlı yapmak ister kullanıcıları..

Bide şu var ki Microsoft aslında ev kullanıcılarını öyle çok fazla sallamıyor çünkü asıl parayı şirketlerin Enterprise lisanslarından kırıyor onun için ev kullanıcıları lisansız kullansada yarın öbürgün şirket kurduğunda/çalıştığında lisanslı windows almak durumunda kalacaktır bağımlılık böyle birşey =)

RC1  |  (0 puan) 31 Aralık 2007 18:28

rc1, burda adını veremeyeceğim askeri bir firmanın mühendisleri, windows 98 sürümünden beri bunun varlığından hjaberdar olduklarını söyledi. sen ister duy ister duyma... senin duyup duymamamanla alakalı bir durum değil. windows sana göre hareket etmiyor =)

ev kullanıcılarını sallamıyor değil, aksine aşırı derecede önem veriyor. kullanıcı sayısının windows konusunda çok yaygın olması, o işletim sisteminin yaygın kullanılması gerektirir. herkes bağımlı gibi o işletim sistemini kullanmak ister. ben unixleri çok sevdiğim halde windowsu kullanmayı bırakmam...

Do you know the relation between your two eyes? They blink together, they move together, they cry together, They see things together and they sleep together. Even though they never see each other.... Friendship should be just like that!
ufopilotu  |  (0 puan) 31 Aralık 2007 22:42

@ufopilotu
ben kaynak kodların devletlere açılmasından bahsetmişim siz ne demişsiniz ? ayrıca windows 2000 kaynak kodlarıda sızmıştı daha önce dediğim gibi eminim ki farkedilir ki...

ev kullanıcılarını sallamıyor derken "lisans" anlamında demiştim ev kullanıcısı evinde lisanssız kullansa dahi yarın öbürgün şirkette kullanmak zorunda kaldığında lisanslı alacaktır microsoft her iki koşuldada karlı bunu demek istemiştim.

RC1  |  (0 puan) 31 Aralık 2007 23:39

kaynak kodlarının devletlere açılması, microsoft'u güvenilir yapmaz. Eger microsoft'un ürünü bir işletim sistemini kullanıyorsanız, gizlice bilgisayarınıza istediği yazılımı yükleyebilir. tıpkı gizlice yaptiği güncelleştirmeler gibi. :) Bu gibi bilgileride göz önüne alarak, devletlerin stratejik kurumlarında "Windows" kullanılmasına karşıyım.

mehmet732  |  (0 puan) 01 Ocak 2008 05:58

guardian "ms~ sanki uyuşturucu gibi bu milletin damarlarına işlemiş."
bencede windows bu milletin damarlarına işlemiş ama bana kalırsa bu windowsun suçu değil sonuçta sen kendi malını istedeğin fiyata satarsın, biz sadece bir yerlerde paralı birşeyi "beleş"e bulduğumuz için kullanıyoruz halbuki "ücretsiz" çok daha iyi alternatifler var pardus 'u beğenmiyorsan ubuntu 'ya git tamam bir Türkün Yaptığı şey bizim için daha değerlidir belki ama sonuçta o yalnızca bizim Milli Servetimiz değil tüm insanlığa sunmak için yapılan bir şeydir. aynı zamanda ubuntuda tüm dünyanın malıdır.

en sevdiğim linux resmi (aslında ise bizi emen
en sevdiğim linux resmi (aslında bizi emen "sömüren" windows)

uyuşturucuyu bile bile alıyoruz anlıyacağınız.

bildirgece küşüm ya küşüm iste şok şanımı yakyı bişaaa yaşmışşam ona
arago  |  (0 puan) 05 Şubat 2009 13:21

Birileri daha iyi afyon yapana kadar en iyi afyon Windowstur.

Ama meraklanmayın, korsan kullanılamayacak, sizi baglantıya mahkum edecek, ve büyük abiliği çok daha iyi yapacak, Yataktaki pozisyonunuza bile karışacak, ama öyle zırt bırt çıkan yamalarla kıramayacağınız, iliğinize kadar işleyecek yepyeni bir "şeytan" geliyor.

Microsoft' tan kurtulmanızın temini de bu olabilir hatta.

Öyle bir geliyor ki microsoft' u mumla arayacaksınız :

Baş harfi(?) Google....

Dikkat derseniz hizmetlerinde ve uygulamalarında artık eskisi gibi bir şeffaflık anlayışı yok. Ve trojanın aslı, kullanım istatistiklerini ve giden verilerin nereye ait olduğunu Google ' a yollayan bir tarayıcının da sahibi. Ki bildirgec' de bu mevzu uzun uzadıya tartışıldı.

Akabinde spam kutuma fantezilerimle ilgili özelleştirilmiş spamların gelmesi de bundan olmuştu. :)

Hem de bunu herkesin kendi yarattıgı silahları kullanarak yapıyor.

Kim bilebilirdi ki gözbebeğimiz KDE'nin konqueror tarayıcısının altyapısı olan webkit, gün gelip, kendi rızamızla işleyen bir Trojan' ın önde bayrakla gideni olacağını...

Yazılımda katkıda bulunmak ve ütopyaya katkı için bir tuğla koymak uğruna önümüzde gcc, sağımızda solumuzda post-it ler, geceleri gündüze katarak, gözlerimizi 60Hz Analog CRT lerin başında bozarak, hatta bunun üstüne doktor ve gözlük masraflarını da GNU'dan değil de, ana babalarınızın rızkı, kardeşlerinizin hakkı üstünden tazmin ettiğinizde ve yine de "Penguen sağolsun" dediğinizde, işlerin bu noktaya varacağı aklınızın ucuna gelir miydi ?

Bir de kullanım istatistiki ve dışarı sızdırılan veri istatistiki gibi veriler var mı elinizde ?

Hadi mikropsoft BITS hizmeti üzerinden monitor edilemeyecek şekilde, maksadını aşan veri aktarımı yaptı, bu akan veriler hiçbir kurumsal kullanıcının Linux üstünde işleyen router' ına (mesela iptables veya smoothwall) veya Cisco Router' ına takılmadı, loglanmadı görülmedi ?

Paso ortalarda birşeyler uçuşuyor ama kimseden objektif bir yanıt gelmiyor.
WPA ve Windowsupdate haricinde oem key bilgileri ve QFE güncelleme bilgileri haricinde giden bilgiye rastlayan mühendis/tasarımcı bir arkadaş varsa beri gelsin bana bir bir anlatsın.

Ki son kullanıcıya yaygınlaşma işlemi meydana gelmeden bile, geliştirici takımlar kendi aralarında sudan sebeplerle bir dargın bir barışık gidiyorlar, daha doğmamış bebeğe zıbın biçip, kar pastasından ayrı ayrı faydalanmak için zırt bırt geliştirici takımlar ayrılıyor, bağımsız tonla fork çıkıyor, sonra sponsorlar sözünde durmayınca forklar tekrar birleşiyor.

Mesela , Novell'in büyük şevkle pompaladığı Compiz, sonra google'dan aldığı gazla novelldan ayrılan birkaç aklıevvelin emeği ile "fork" olan Beryl,

sonra Beryl takımının Google' dan "kol saati" alması üzerine tekrar Novell' a "Abi biz patladık, al beni kollarına yar" deyip, compiz fusion ı çıkarmaları ve uyumlu uyumsuz eski veya yeni, ve birbirlerinin çalışmasını interfere edecek, ama -Allah için iyi göz boyayan- ve cilalı bir arayüz çıkarması, paket yöneticilerinde uyumlu olumsuz yüzlerce paket arasından kullanıcıların seçim ve bildirim yapmak zorunda kalması gibi abidik gubidik şeyleri örnek verebiliriz. (Ki bir hafta boyunca lkd de contrib linkleri verdim ve paket uyarısı yaptım)

Tabi her ne kadar free beta test olarak ürünler sizde ev kullanımı için Synaptic veya pisi üzerinden sebilullah dağıtıldı ise de, tabi gökten zembille gelmedi firmaları besleyecek para, Realtime SuSE lere terminal başı 3000USD yi ödeyen kurumsal kullanıcılar yine çarkları çevirdi.

(Değirmenler 21.yy da bile "biryerden gelen" suyla dönüyor. Telepatiyle dönecek değirmenlerin çıkması dileğiyle)

E o kadar kaynagı çarçur edenlere ve geliştirici kesimde olanların adını bile onore etmeyenler tek birşey diyebilirim :

"FORK YOU"

İşin askeri yönü ve taktik kullanım derseniz, tek amaç, kodlarının tamamen kendi ellerinde olduğu ve basit ancak sağlam olan bir sistem yazma gereksinimindendir.

Yani farklı sistemlerin tutup Inkscape' de Scribus'ta körebe oynar gibi, resmi belge tasarımcılığı oynamak için değil, genelde taktik olarak önemli cihazların (iletişim, belge aktarımı, cihaz iletişimi vs.) kriptolu veri aktarımı için farklı Data Link Layerları üzerinden (NATO standardında olan X-Band kriptolu uydu telsiz gibi) iletişim kurması için dizayn edilen cihazlarda, sorunsuz iletişimi sağlamak için sıfırdan mühendislik yapılmasının gerektiğindendir.

Yani aynı şekilde burada zikir edilen halka açık linux paketlerini de pekala kullanmazlar.

Yani tutup da askeri bir cihaza xubuntu kurup bileşenlerinin birinde sorun çıktığında komutana yine bu cesaretle birşey anlatamazsınız.

(Neden iptables paket kaçırdı,radiobacon ve gps sinyallerinin gerçek zamanlı uyuşması niçin durdu, iniş hesapları niçin saptı da niçin uçak düştü kem küm, aman 300 milyon dolarlık uçak düşsün, penguene bişey olmasın diyemezsiniz mesela)

Peki bu emek hasatını savunan arkadaşlar, yazılımlarınızda bir eksiklik oldugunda, (ki oluyor) ve işler düzgün ilerlemediğinde, destek lazım oldugunda fahiş fiyat çekmek, veyahut burada "scat" eylemek asıl terör değil mi ?

Mesela 100pc lik bir yerde, bir ekran kartı sürücüsünün script ile otoatik kurulumu sonucunda 40 tanesi sapıttı, bunların bir an evvel geriye dönmesi lazım, bunlar için merkezi enetime tabi tamamen free çözümünüz var mı ?

yoksa 10 tane bash bilen eleman girip, her makine başında 1.5 saat harcayıp, sonra da kurtarma karşılıgı günlük 300 lira talep ederek mi çözeceksiniz alt tarafı bir driver sorununu ?

(ki uzak kurulumda tek bir uninstaller çalıştırılarak (RPC ile) halloluyor bu işler şu beğenmediğimiz ama anında betasını indirip kullandığımız malum sistemde)

Ee, astarı yüzünden pahalıya geldi, adam o parayla pekala storage çözümü de alabilirdi ?

Ya da Apache server kurdunuz (ki kendisine bayılırım), şirket intraneti içinde de çalışacak bir sayfanız oldu, bunların ayarı konfigurasyonu derken, komutları da öğrendiniz, ancak sanal dizinler ve DNS e bağlanma, db lere ulaşmak için DSN kaynaklarına ulaşmak için hızlı bir çözüme ihtiyacınız var diyelim. (Ne kadar kod manyağı olursanız olun, klavye hızıyla bir yere kadar)

en basiti bir ApacheGUI paneline 200USD para dökmek gerekecek, veritabanı bağlayıcılarıyla ve htpassword güvenlik için de extrada n 150 daha gerekiyor.

Yani bedava yemek hiçbir zaman mümkün olmuyor.

Aksini savunanları sanki biraz yemişler gibime geliyor.

Mesela çok dallanmadan kapıyorum...

AcharadSami  |  (0 puan) 06 Şubat 2009 12:56

20.1.2007 tarihindeki yazımı geri alıyorum;özür dilerim: archaradsami arkadaş bildiklerinin belli bir %sini anlatmış , kendimi süzme yoğurt gibi hissediyorum. öğrenmenin sonu yok!....

çotanak
nussman  |  (0 puan) 08 Şubat 2009 12:15

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

pilli ilan

son yorumlar

pilli ilan

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

RSS Dosyası
pillikutu