Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan 22dakika.org'da: "Amerikan Uyarlaması İngiliz Dizileri"

\
ubuntu'nun resmi türevlerinden biri olan xubuntu 8.10 sürümüyle çok iddalı. düşük sistemli bilgisayarların gözbebeği durumuna gelicek gibi gözüken xubuntu hergün linux camiasında adından daha da çok söz ettiriyor. xfce masaüstü ortamını içinde barındıran xubuntu, mutlaka bu işletim sistemini bilgisayarıma yüklemeliyim dedirten sebeplerle karşınızda;
  • çok düşük sistemli bilgisayarınızda performanstan ödün vermeden kullanabilirsiniz ki bunu xfce masaüstü ortamına borçluyuz.
  • ihtiyacınız olan programlar (ofis, msn, multimedya) içinde hazır olarak geliyor
  • kullanımı kolay ve sade
  • ubuntu türevlerinden olması onu daima güncel tutuyor
  • xfce-look sitesinden istediğiniz kadar tema, simge teması vs. (görselliğe hitap edici herşey) indirip işletim sisteminize kendinize göre çeki düzen verebilirsiniz
  • linux olması sebebiyle bilgisayarınıza virüs bulaşması gibi bir sorunla karşılaşmazsınız
  • internete, hızlı bir sistem olduğu için daha hızlı bağlanabilirsiniz
  • ve en guzeli xubuntuya para vermek zorunda değilsiniz, internetten kolayca indirebilirsiniz

tabii unutulmamalıdır ki linux sistemler hala windows kadar popülerite kazanamamıştır ve bu yüzden birçok program, oyun vs. linux sistemlere yüklenememektedir. ama son zamanlarda linux için tasarlanan ve iyice geliştirelen wine adlı program linux ortamında windows uygulamaları çalıştırmanızı sağlıyor.

windows'tan sıkıldıysanız ve kendinize yeni bir macera arıyorsanız linux'a geçmek hele ki sisteminiz düşükse xubuntu'ya geçmek harika bir seçim olabilir.

ekran görüntüleri için
ve eğer isterseniz xubuntu'nuzu böyle de yapabilirsiniz.

berly ve emerald mucizesi
berly ve emerald mucizesi

Spacer
Spacer
 | 31 yorum var 
 | 19 Şubat 2009 12:02 

Yorumlar

bir de şu wireless olayını çözebilseler... ne yaptıysam beceremedim şu atheros 5007 olayı için...

Veni Vidi Geçici...
brylcn  |  (0 puan) 19 Şubat 2009 12:59

"linux olması sebebiyle bilgisayarınıza virüs bulaşması gibi bir sorunla karşılaşmazsınız"

neden? hakkında ayet mi var?

lazaronnie  |  (-11 puan) 19 Şubat 2009 13:28

aslında bütün sorun burada.. "windows için yazılımların çıkması ama linux için sıkıntı veriyor olması". n kadar emule edilsede bir win tabanlı program linux ta istenildiği gibi çalışmadığı su götürmez bir gerçek. burda m$ nin tekelciliği ortaya çıkıyor. antivirüs programları bile lisanssız kullanılamazken, bir işletim sisteminin lisanssız bir şekilde kullanılabilmesini m$ nin göz yumduğu ortada. çünkü; pazar payını kaybetmeye başladığında bir daha eski yerine asla gelemeyecektir. çok taktiksel bir politika izliyorlar. resmen kullanıcıları esir etmiş.

null
Yavzas  |  (0 puan) 19 Şubat 2009 13:34

hayır arkadaşım gayet güzel de bir yazı var... bak istersen

(@lazaronnie)

http://www.chip.com.tr/konu/Vista-ve-OS-X-kirildi-fakat-Ubuntu-ayakta_6261.html

yamyam46  |  (0 puan) 19 Şubat 2009 13:50

bu bir ölçü değil dostum, bir saatte kırılmıyorsa 10 saatte kırılabilir. 3 ay 5 ay rahatça bir virüs yazarsınız.

ayrıca her virüsü sistem kırarak yaymazsınız. normal bir programmış gibi sisteme sokarsınız ve ajan mantığıyla yine yapar yapacağını.

diğer sistemlere göre daha akıllıca tasarlanmış olabilir bunu kabul ederim ama linux asla kırılamayacak veya virüs sızdırlamayacak bir sistem değil!

lazaronnie  |  (-1 puan) 19 Şubat 2009 14:13

@lazaronnie

neden? hakkında ayet mi var?

:) çok güzeldi :)

ayrıca yazarın xfce sitesine verdiği link yanlış, uzantısı com yerine org olacak. (http://www.xfce-look.org)

ayrıca delikanlı bilgisayarcı linux, zengin bilgisayarcı osx/mac kullanır. geri kalanlar windows kullanır. linux kullananların en delikanlıları da arch ve gentoo kullananlardır, xubuntu değil.

ayrıca evet, xubuntu nispeten daha az sorun yaşamak isteyenler için çok ideal bir linux dağıtımı.

ayrıca, atheros'un bütün kablosuz ağ bağdaştırıcıları linux altında sorunsuz çalışıyor. yalnızca birazcık uğraşmak gerekiyor. xubuntu üzerinde "sudo apt-get install ndisgtk" komutundan sonra, sistem / yönetim / windows wireless drivers programını çalıştırıp, windows için var olan sürücüleri kullanarak bağdaştırıcınızı sisteme tanıtabilir, kablosuz internetin tadını çıkarabilirsiniz.

Umut Uygar Micro Günlüğüm
umutuygar  |  (-1 puan) 19 Şubat 2009 14:51

@lazaronnie
işler öyle 3 ay 5 ayda virüs yaz sisteme sız şeklinde işlemiyor. Senin dediğin bi programmış gibi sisteme sokmakmış ajan gibi çalıştırmakmış işler için sistemin dünya kadar açığı olması lazım ki en ufak bir açık bulundupu takdirde anında güncelleme çıkartılan bi sistem için öyle pek de mümkün değil. Ha tabi ki linux da kırılamaz değildir ama o iş senn dediğin gibi 3-5 aylık bir iş değil

Atom Fare  |  (-1 puan) 19 Şubat 2009 14:51

hala ve hala linux kullanmayan ve daha doğrusu beceremeyenlerin b*k attığı görülüyor malesef..

win programlarını çalıştırmadığı aşikar.. ama bunun sorumlusu yazılımı üreten firmalardır..

adobe bugün linux sürümlerini çıkarsın kaç adam windowsu bırakır?

sizin bilgisayardan anladığınız msn ,facebook ve oyun oynamaksa size göre değil zaten.. kaldiki oyun haricinde herşeyi yapabiliyorsunuz.. benim windowsa tek bağımlılığım football manager dı.. onuda wine ile babalar gibi çalıştırdığım için artık hiç bir bağım kalmadı.. office mi lazım.. var .. msn mi lazım pidgin var ki aynı anda hem gtalk hem de msn olarak kullanıyorum.. internetemi giricem ? firefox var hepimizin kullandığı.. mail mi lazım ? evolution var mis gibi..

eskiden evet driver sorunları çoktu.. ama şuan yazdığım bilgisayarda windowsa tanıtmak için driver yüklemek zorunda olduğum kablosuz klavye mouse ve ekran kartımı(ati) hiç bir işlem yapmadan tanımış ve kullanımıma hazır hale getirmiştir..

evdeki pc de ise tek sorunum usb wireless adaptör dü.. ki oda benim salaklığım.. gidip airties wus-300 alırsan tanımaz..

şimdi gittim rt73 çipli bir usb adaptör aldım.. o da takdığım anda çalıştı..

ayrıca en güncel kerneli linuxmasasindan incelerseniz artık bir çok usb aygıtı sorunsuz tanınmakta..

siz sevgili windowscular bilgisayarın açılması için yırtınırken ben yeni gelen ext4 desteği sayesinde 21 sn de firefoxumu açabilir hale geliyorum.. :) :)

eski makineler için xubuntu faydalı olsada beim fi tarihinden kalma bilgisayarım ubuntu 9.04 de sorunsuz ve hızlı bir şekilde çalışmakta..

bide.. linux u kırmak öyle 3-5 günlük vs bir iş değil..

www.DjarumTurk.net
Serhat7  |  (6 puan) 19 Şubat 2009 16:15

serhat7, sana olduğu gibi katılıyorum ama biraz daha kibar olsan:)

Atom Fare  |  (5 puan) 19 Şubat 2009 17:29

@Atom Fare +1

null
Yavzas  |  (2 puan) 19 Şubat 2009 18:22

işletim sistemleriyle b.k yarıştıran bu insanları anlamıyorum. her ubuntu ya da linux konusunda aynı muhabbet dönüyor. beyler bırakın artık şu olayı. "delikanlı adam linux kullanır" gibi tabirler kullanıyorsunuz. umarım şakadır, geyiktir, eğlencedir.

aksuck  |  (1 puan) 19 Şubat 2009 19:09

kusura bakmayın ;)

www.DjarumTurk.net
Serhat7  |  (0 puan) 19 Şubat 2009 19:11

mantıksızca sadece egoları tatmin amaçlı konuşursanız rezil olursunuz bu her yerde böyledir.

bir kere linux babamın malına rakip değil ki b*k atayım

ve neden kullanamayım linux'u, hayır insanlar için tasarlanmış bir sistem değil mi? yani ben insan olduğuma eminim buna rağmen bu sistemi kullanamıyorsam demek ki insanlar için yapılmamış olması lazım ha o zaman sen bu sistemi kullanmakla övünüyorsan sen insan değilsin. bu benim görüşüm değil senin söylediklerinin vardığı bir sonuç @serhat7

lafımızı biraz ölçüp öyle konuşmak gerekir diyorum ve rica ederiz ne kusuru diyorum..

lazaronnie  |  (-2 puan) 19 Şubat 2009 22:44

ekran kartı driverlarında sorun çıkabilir. demedi demeyin.

uasmyrna  |  (0 puan) 20 Şubat 2009 09:48

"delikanlı adam linux kullanır" hayatımda duyduğum en saçma laflardan bir tanesi.

Mevzu bahis yazılım ise,imkansız teferruattır.
JadeWarlord  |  (2 puan) 20 Şubat 2009 10:03

baydı artık ama yahu, ne kullanacaksanız kullanın canım! Virüs mevzusuna gelince, siz gidip kötü niyetli yazılımı elinizle çalıştırdıktan sonra, isterseniz internet çıkışınız bile olmasın, hatta CIA'in bilgisayarı bile olsa (artık öyle özel bir şey varsa tabii =) ) sistem ayvayı yemiş demektir.

xubuntu'nun Pentium3 450 Mhz işlemcili, DDR belleği bile olmayan makinede, zıpkın gibi çalıştığını gördüm (Gerçi sabit diski solid s.ti ama...) Hala SD bellek kullanan bilgisayarları olanlara tavsiye ederim =)) (Hatta dört çekirdekli işlemcili bilgisayarı olanlara da tavsiye ederim ama beni dinlemezler =) ). (Fıstık gibi DOOM çalıştıran bir Voodoo ekran kartım var, tam tamına 32MB bellekli!) (Canım hava atmak istedi de)^^

Ege  |  (1 puan) 20 Şubat 2009 10:26

@lazaronnie,

ben üslubumdan dolayı özür diledim.. mantıksızca konuştuğum için değil.. bunuda "atom fare" nin nazikçe uyarısı üzerine yaptım..

"egoları tatmin amaçlı konuşmak".. ?!? kullanıcam bu sözü..

yani ben insan olduğuma eminim buna rağmen bu sistemi kullanamıyorsam demek ki insanlar için yapılmamış olması lazım

kullanamıyorsan eğer , bu insanlar için yapılmamış anlamına gelmez..senin yeterli düzeyde bilgi(!) sahibi olmamanla alakalıdır..
ben linux kullandığım için övünüyorum evet çünkü korsan yazılım kullanmıyorum! anti-virüs için ayrıca para ödemiyorum.. ofis uygulamaları için bir ayrıca daha para ödemiyorum..

korsan yazılım kullanmak mı ? binlerce dolar para verip rezil olmak mı ? yoksa herşeyi ücretsiz ve sorunsuz kullanıp övünmek mi daha iyi ?

@uasmyrna,

şuan iki büyük ekran kartı üreticisi ati ve nvidia nın hiçbir ekran kartında sorun çıkartmıyor.. başka üretici varmı o konuda net bir bilgiye sahip değilim..

saygılar.. :)

www.DjarumTurk.net
Serhat7  |  (2 puan) 20 Şubat 2009 11:15
"delikanlı adam linux kullanır" hayatımda duyduğum en saçma laflardan bir tanesi.

van minit, van minit cevap vermem lazim.

Mevzu bahis yazılım ise,imkansız teferruattır.

Yukaridaki soz "delikanli adam linux kullanir" lafindan daha az sacma degil. Tamam hadi buyukluk bende kalsin, degistireyim lafi. "Delikanli bilgisayarci linux kullanir. istisna olarak, JadeWarlord windows kullanmasina ragmen cok delikanli bilgisayarcidir." :)

Felsefe yaptiriyorsunuz bana. Bu laf linux camiasinda hemen herkesin iyi bildigi "real men use linux" lafinin turkceye agdali cevirisidir. uydurmadik yani :) Daha detayli aciklamalarda yapacam ama itirazinizi feminist bakis acisiyla mi yapiyorsunuz yoksa bill gates bakis acisiyla mi anlayamadigimdan simdilik burada kesiyorum.

ayrica saclariniz cok guzelmis.

Umut Uygar Micro Günlüğüm
umutuygar  |  (0 puan) 20 Şubat 2009 11:18

@serhat7 o kadar merak etmekteysen gel göstereyeim sana nasıl linux kullanıyorum kimin ne olduğu gayet belli sen tanımadığın insanlar hakkında yorum yürütebilecek kadar gereksiz bir linux kullanıcısı olmuşsun kaç yazar

ayrıca bırak kıvırmayı, özürü şundan dilemişim falan filan, geç bu ayakları mecbur özürünü dileyeceksin, sen bu lafları birde gerçek hayatta insanların yüzüne yapta ben bi göreyim seni, ağız yüz ölçülerini bak nasıl değiştiriyorlar

burada klavye delikanlılığı yapmak kolay, sen gerçekten gel ben sana göstermek isterim linux kullanabilme kapasitemi

lazaronnie  |  (-3 puan) 20 Şubat 2009 12:44

@serhat7

s3

uasmyrna  |  (0 puan) 20 Şubat 2009 13:38

@lazoronnie
serhat7 biraz sert de çıkmış olsa seni aşağılamak yerine kendi fikrini savunmayı tercih etmiş, sen de seviyeyi düşürmezsen mutlu oluruz.

Konuya dönersek; nerdeyse her linux yazısının altı linux-windows kapışmalarıyla doldu taştı. Rahatsız edici bir durum olabilir ama seviye düşmediği sürece zevkli tartışmalar çıkabiliyor. Bu tartışmalarda niyeyse hiç mac osun adı geçmiyor. Aslında bana kalırsa en iyi sistem linux değil, mac os. Ama mac os değil linux kullanıyorsam bunda mac os'un tamamen özgür bir yazılım olmamasındandır. Ayrıca gidip bir mac alıcak kadar da param yok. Ha olsa almam tabi o da bir başka konu.
Linux taraftarları genellikle windows kullanıcılarından çok daha bilinçli insanlar oluyor. Kullandıkları şeyin sadece kullanabildikleri amaca hizmet edip etmediğini düşünmeyen/umursamayan bir kullanıcı ister windows, ister Linux, isterse başka bir sistem kullansın böyle seviyesiz tartışmalar ortaya çıkarıyor.

Atom Fare  |  (0 puan) 20 Şubat 2009 14:51

ARKDASLAR BENDE UBUNTU KULLANIYORUM UZUN SUREDIR(VE VIRTUALBOX ESLIGINDEDE WIN-XP)
UNIX ISLETIM SISTEMLERINI KANIMCA BIRAZ KURCALAYAN HERKES OGRENEBILIR.AMA INSANLARA ALISTIGI SEYI DEGITIRMEK ZOR GELIYOR.NEDEN DEGISTIRSINLER,HERSEYIN CRACK'İ ,SERIAL'I, ILACI BULUNABILIYORKEN?SIRF BEDAVA DIYE OLMAZ TABI.
AMA LINUX'U KULLANMAYA BASLADIGINIZDA SUNU GORUYORSUNUZ LINUX'UN SIZE SUNDUGU SIZIN HAYAL GUCUNUZLE ALAKALI.HELEDE BENIM GIBI GORSEL OGELRIN CESITLILIGINE DUSKUNSENIZ LINUX
BICILMIS KAFTAN.ACAYIPTE SEKSI BIRSEY :)
BENCE LINUX KULLANAN BAZI ARKADASLAR LINUX TUREVLERINI INSANLARA ONERIRKEN BIR TARAFTAN DA LINUX KULLANMAYI PEK BIR MARIFET SANIP,BUNU KENDILERININ BECERIYO BASKALARININ BECEREMIYO OLMASI GIBI YANLIS BIR DUSUNCEYLEDE BOBURLENIYORLAR.BENCE TAVSIYE ETMEK SALDIRI SEKLINI ALMAMALI VE INSANLARIN TERCIHLERINE SAYGI DUYULMALI.

hjusthanging  |  (2 puan) 20 Şubat 2009 16:22

şu ana kadar hiçbir unix tabanlı sistemin çöktüğünü görmedim ne saldırılar gördüm ama genede sağlam arkadaşım , eğer
öyle olsaydı almanya ve diğer avrupa ülkelerinde
linux işletim sistemine geçilmezdi , yakında zamanda linux öyle bir hâlde olacak ki window çemcük gibi kalacak combiz yakında Firefox için yapılan şu eklenti:cooloris . FF linuxde yakın zamanda bu şekilde bir masa üstü olacak ;)

icli kofte  |  (1 puan) 20 Şubat 2009 16:53

@lazaronnie yorumsuzsun.. bana "klavye delikanlısı" diyip "gerçekte gelde alıyım ifadeni" tarzında konuşan külhanbeyli , tehditkar bir kişinin(!) seviyesine inmek istemiyorum..

gerçi sende haklısın.. seni,beni yönetenler külhanbeyi zaten.. neyse tartışmak istemiyorum seninle..

@uasmyrna, teşekkürler bilgi için.. ama yinede bu malesef s3 ün hatası.. ati ve nvidia, linux kullanıcılarının çokluğunu göz ardı etmedi..bu da bence büyük firma olduklarının bir başka örneği..

@Atom Fare,
dediğin gibi.. ben kimseyi aşağılamadım veya tehdit etmedim.. kullanmayı bilmeyenler diye bir genelleme yaptım.. üzerine alınan ve sindiremeyenler oldu..

2.4 lük bir iMac im vardı geçenlerde mecburi olarak satmak zorunda kaldım.. bana kalırsada mac os.. ama o da bi yerde sizn dediğiniz gibi ücretli bir sistem.. pahalı olmasıda aslında türkiye'ye has bir durum.. normalde amerikada çok pahalı değil..benim gidip alıp gelmem (birgünde kaldım) 2100$ a yakın tutmuştu..

@hjusthanging ,
doğru çoğu şeyin cracki,seriali vs var ama.. korsan kullanmak sonuçta çokda matah bişey değil.. sonuçta programı yapan sen olsaydın? 500 $ a koysaydında birileri kırıp kullansaydın.. emeklerin ne olcaktı ? ;)

www.DjarumTurk.net
Serhat7  |  (-1 puan) 20 Şubat 2009 16:57

...hepsini kullanıyorum. Hangi alanda hangisi işimi görüyorsa onu kullanıyorum. Bazen canım elma bazen armut bazen de ayva(!) isteyebilir...

beder  |  (0 puan) 20 Şubat 2009 17:56

ihtiyaç beklenti meselesi bu, üzerinde tartışmak anlamsız. istatistiklere göre en fazla kullanılan sistem demek ki desteği olsun, pazarı olsun ihtiyaçları ve beklentileri en fazla karşılayan sistemdir. herkesin bir favorisi vardır elbet umarım favorinizi bir gün zirvede görebilirsiniz.

It's always darkest before it turns absolutely pitch black.
onderizma  |  (0 puan) 20 Şubat 2009 20:07

ne kadar çok kofti insancık var burada. kimse de çıkıp demiyor ki "ulan hangini kullanıyorsan kullan, ne diğerini kötüle, ne kendininkini yücelt". deneyimin varsa paylaş, yoksa sus, sidik yarıştırma!

bu kadar olağan konularda birbirine giren, manyaklık derecesinde marka fetişi, kendi sevdiği/alışık olduğunu iyi, öbürünü -sonuna kadar- kaka benimseyen başka!

ne manyak insanlarsınız sizler! burayı da bulunduğunuz ortamlara uydurdunuz!

-ben bunu kullanıyorum
-o kötü iğrenç kaka, bunu kullan
-hayır sen yanlışsın bunu kullan
-delikanlı adam bunu kullanır
-ne yani biz gay miyiz
-gayler için özel sürümü de var, ben denedim güzel
-zaten senin dop olduğun yazdıklarından belli
-ne diyon lan sen
-tarzını beğenmedim,böee
...
...
...

ya bi sttrn gidin ya! ne kullanıyorsanız, nerede ve nasıl kullanıyorsanız defolun gidin!

shoot'em all
antitemplate  |  (1 puan) 20 Şubat 2009 20:27

Büyüklerimizi sevelim
küçüklerimizi sayalım
birbirimize kızmayalım anlamaya çalışıp hoşgörülü olalım
şu 3 günlük dünyada hepimiz birlik olalım.

aşık umut derki sistem bahane
ne mutlu küfretmeden tartışıyorum diyene
gözlerim yaşardı, insanlar şahane
hangisini kullanırsanız kullanın kimene

Şair bu kıtada ne anlatmak istiyor?
a. Sakin olalım arkadaşlar
b. En iyi küfreden en haklı olandır
c. Anlamsız ve gereksiz gördüğü konulara yine de yorum yazanların hepsi sarışındır
ç. Linux rocks
d. şair linux kullana kullana zıbıtmış
e. Sivasspor mümkün değil şampiyon olamaz

Umut Uygar Micro Günlüğüm
umutuygar  |  (0 puan) 21 Şubat 2009 01:09

@serhat7
ufak bir ayarla düzeliyor zaten. haklısın. ama son kullanıcı asla uğraşmaz böyle şeylerle. bu ne bee diyip siler atar. ondan dedim. ayrıca applications menüsünün boş gelmesi de bir ayrı hoşluk :P

uasmyrna  |  (0 puan) 21 Şubat 2009 23:58

@uasmyrna,
Windows kullanıcısı, wireless driverı kurmadan wireless'ı sorunsuz şekilde kullanabiliyor mu? %100 kullanıyor diyebilir misin? Hayır. Ha driver kurmuşsun, ha terminal/konsol açıp komut girmişsin. Kaldı ki tek satır yazı yazmak 10 kere next'e basıp makineyi yeniden başlatmaktan daha kolay geliyor kulağa:)
Uzun yaşa 'son kullanıcı'

http://www.ubuntu-tr.org
Sypro  |  (0 puan) 22 Şubat 2009 20:25

Windows'ta olmayan 10 Linux güzelliği için buradan buyrun

Umut Uygar Micro Günlüğüm
umutuygar  |  (0 puan) 23 Şubat 2009 01:38

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu Yazıyı Tutanlar

Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

son yorumlar

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu