Tam o sırada, başka bir pillinetwork sitesi olan yenimecra.org'da: "Avivasa Tasarrufu Tasarlamak"

Bu yazımda yapmış olduğum "bilgisayardan anlayan" açılımı üzerine bildirilerimi

SEO Çalışmaları
SEO Çalışmaları
devam ettiriyorum. Yine çevresine göre "bilgisayardan anlayan" grup içerisine girenlere son günlerde popüler olmaya başlayan ve pazarlama alanında gittikçe önem kazanan bir soru sorulmaya başlandı : SEO Nedir ? Nasıl Yaparız ? Tabii ki bu soruya vereceğimiz 3-5 satırlık cevaplarla başarılı bir SEO çalışması yapılmasını sağlayamayız ama işin temel noktalarından kısa kısa bahsetmek istedim..

1-Anahtar Kelime Seçimi: Günden güne önemini kaybetse de halen en önemli parçalarından biri SEO nun anahtar kelime seçimi, yerleşimi. Anahtar kelime seçiminde kelime kelimeyi doğurur. Dolayısıyla aklınıza gelen tüm kelimeleri bir kağıda yazıp, onlara bakıp yeni kelimeler türetmek iyi bir başlangıç olabilir. Kullanıcı gibi düşünerek içlerinden en verimli olabileceklerini seçmelisiniz. Anahtar kelime aracı olarak AdwordsKeywordToolExternal Google ın verilerini direkt paylaştığı için kullanabileceğimiz en iyi kaynak. Not: Sayfayı alakasız anahtar kelimelere boğmak da size yarar sağlamaz sandbox a düşürür.

2- Anahtar Kelimeleri Başlığa Koyma: Web sitelerin "title" denilen başlık kısmı arama motorlarının çok önem verdiği noktalardan biridir. Site başlığınızı anahtar kelimeler ile güzelce yoğurursanız çok iyi sonuçlar alabilirsiniz. Dikkat edilmesi gereken nokta ise site başlığının çok uzun olmamasıdır. Önerilen en fazla 70 karakterdir.

3- Anahtar Kelimeleri Adrese Koyma: Site başlığından sonra bir önemli kriter daha URL (site adresi) dir. Domaininizin anahtar kelimelerden oluşması müthiş bir avantaj sağlar ancak domain içerisinde yoksa bile her şey bitmiş değil. Sayfa uzantılarıyla bu başarıyı yakalayabilirsiniz. Örnek olarak google da "firefox ram kullanımını azaltmak" şeklinde arama yaptığınızda bu bildirime ulaşıyorsunuz. Bunda en büyük pay kuşkusuz Sayfa Başlığı (title), URL (adres:http://www.bildirgec.org/yazi/firefox-ram-kullanimini-azaltmak-icin) nin ve yazının güzel bir uyum içerisinde olması.

4-Anahtar Kelimeleri Meta ya Yerleştirme: Meta kısmı bunu suistimal edenler yüzünden her geçen gün önemini kaybetse de sayfa ile uyumlu ve bilinçli olarak kullanıldığı takdirde hiç kuşku yok ki halen Google kriterlerinde yeri var. Meta Description (Site Açıklaması) kısmı sadece anahtar kelimeleri boğulmu değil bir insanın doğru bir şekilde okuyabileceği gibi ancak anahtar kelimeler içeren bir yazı olmalı. Meta Keywords de ise şu anda 10-12 anahtar kelime kullanılması öneriliyor.

5- H1 e Anahtar Kelime Yerleşimi: H1 esasında bir html kodudur. Sitenin ya da yazıların başlığı şeklinde en büyük görünen ve < h1 > şeklinde kodlanmış alandır. Arama motorları burayı özenle algılar. Buranın da anahtar kelimelerle uyumlu olması büyük avantaj sağlayacaktır.

6- Neler Oluyor Sürekli İzleyin !
Buradaki güzel bildirideki SEO araçlarını kullanarak da durumunuzu takip edebilirsiniz. Ama unutmayalım ki SEO zaman ister, PageRank minimum bir ayda güncellenir.

Bunlardan Sonra Yapılabilecek Bir Kaç İleri Adım:

  • PageRank üzerinde çalışmalar yapın, yükseltin.
  • İç ve dış link ağınız sağlam olsun, yani alanınızla ilgili kaliteli sitelere link verin. Sizinle ilgili olabilecek sitelerden link alın.
  • Sitenizi sık sık website grader ile ölçün. Yanlışları düzeltip puanını yükseltmeye çalışın.
  • w3 sertifikası alın. Buradan sitenizdeki hataları tespit edip, düzeltin. Alacağınız sertifika Google tarafından tanınanacak ve değeri yükselecektir.
  • DMOZ a kaydolun. DMOZ da google ın gözdelerindendir. Sitenizle ilgili kategoriyi tespit edip, başvurun.
    DMOZ
    DMOZ
 | 27 yorum var 
 | 08 Ocak 2009 23:17 

Yorumlar

Alacağınız sertifika Google tarafından tanınanacak ve değeri yükselecektir.

Html yapisinin hatasiz ve temiz olmasi olumlu bir etki, bunu biliyoruz ancak yukarida alinti yaptigim kisim bir varsayim mi yoksa bir gercek mi? Aciklayabilir misiniz?

supernova  |  (1 puan) 09 Ocak 2009 10:24

sertifikamı hehe :D W3c sertifikamı dağıtmaya başladı:D

aL3rTTo  |  (-2 puan) 09 Ocak 2009 14:22

kaliteli proje ve size özgü içerik olduğunda popülerliğin oluşacağı düşüncesindeyim.

Drupalnet |Drupal.org
konangenc  |  (0 puan) 09 Ocak 2009 16:05

@supernova, @al3rtto

onaylanmadan sonra , sitenize koyacağınız w3 kodu(yani sertifika) google bot tarafından ayrrıca görülmektedir.

ayrıca Türkiye de de altın örümcek yarışmasının ödül alan sitelerine verilen kodlar da google bot tarafından özel taranıyor.

kaynak : google internet reklamcılığı programı

ekuplu  |  (0 puan) 09 Ocak 2009 17:41

Güzel bir bildiri olmuş, teşekkürler ekuplu...

webthese_w3  |  (0 puan) 09 Ocak 2009 19:46

Google bizim standartlara uygunluğumuzu ölçmeden önce kendine baksın!

Fikirsel  |  (0 puan) 09 Ocak 2009 20:20

"Arama motoru" modası furyasından,SEO'dan,SEO sektöründen,seo uzmanlığı adı altında oluşan salak meslek dalından,optimizasyon kelimesinden,pagerank'tan,sitemap'den,sitemap.xml'den,
site optimizer'dan,link exchange teriminden, ben sana link vereyim - sen de bana ver(!) - yaşasın link kardeşliği saçmalığından, anahtar kelimelerden, "aman anahtar kelimeni düzgün seç yohusa gugıl seni indeküslemeyebülüü" cümlesini duymaktan, meta'dan, google örümceklerinden, googlebot'dan, adwords'den, adsense'den, bunları kullananlardan, ne zaman geleceği belli olmayan 100 dolar için sitesine gökdelen adsense reklamı alıp güzel olabilecek tasarımları b.k edenlerden, g-mail'den, g-maili olmazsa olmaz kabul edenlerden, aman duydun mu chrome çıkmış-bu haberi önce ben blogumda yayınlayayım da dünyayı kurtarayım sevdasıyla beşbin blogda birden aynı anda chrome lansmanı yapan doğuştan kadrolu google memurlarından, chrome'u indirenlerden, chrome'u indirip diğer tarayıcılarla kıyaslayıp en uzağa kim işer yarışması yaptıranlardan, gelişmiş bir arama motoru olması ve bilgiye çabuk ulaşabilmemizi kolaylaştırması dışında hayatımıza hiç bir faydası olmayan bir arama motoruna "tapanlardan", tüm netin google eksenli dönmeye başlamasından, herşeyin google'a ve google'ın isteklerine göre düzenlenmesi ve belirlenmesinden, tasarım sözcüğünün kavramını yitirip herşeyin kalıp ve şablona girmesinden, google'dan "nefret ediyorum".

Google beni indekslemesin, botlar bulmasın,Pagerank istemiyorum, anahtar kelime de yazmıyorum, seo saçmalığına girmek istemiyorum, sitemi bir milyon(!?) arama motoruna submit etmek istemiyorum, 100 dolar için sitemi "seri ilanlar" sayfasına çevirmek istemiyorum, yemek tarifleri,el örgüsü,iğne oyası,kırkyama,kaneviçe blogu açıp beşbin kişiye link vermek istemiyorum, chrome kullanmak istemiyorum!

Sana uymaz Google amca biliyorum ama, bu benim hakkım!
Haydi bakalım,selametle!

shoot'em all
antitemplate  |  (5 puan) 09 Ocak 2009 23:33

@antitemplate

tebrik ederim. çok çağdaş bir yaklaşım.. siz internet üzerinden bir şey ararken sanıyorum ki tek tek domain deneyip uygun yerlere ulaşıyorsunuz.. sizin gibi üst mertebeden insanların google a ihtiyacı olacağını düşünmüyorum..

ekuplu  |  (1 puan) 10 Ocak 2009 01:25

Güzel yazı teşekkürler.

PageRank minimum bir ayda güncellenir.

Yalnız pr güncellemeleri her ay olmaz.

erhanerhanerhan  |  (0 puan) 10 Ocak 2009 10:23

@erhanerhanerhan
yazıda, pr her ay güncellenir gibi birşey kullanılmamış, minimum bir ayda güncellenir yazmış :)
teşekkürler

@ekuplu
neden bu kadar tepki verdiğini anlamış değilim, arkadaşımız sadece google a ve ürünlerine haddiden fazla tapılmasına ve sanki hayat onun üstüneymiş gibi, 'hayatı google ve ürünlerine göre yaşanmasına' olan tepkisini dile getirmeye çalışmış.
"ne zaman geleceği belli olmayan 100 dolar için sitesine gökdelen adsense reklamı alıp güzel olabilecek tasarımları b.k edenler" yukarıdaki söz, web sitesine haddiden fazla reklam alıp da interneti dolaşılmaz hale getiren şahıslara gelsin ..
İşte bu yüzden internet aleminde geri kalan ülkeler arasındayız ya ..
Sonuç itibariyle yazı güzel olmuş teşekkürler..

erkahn  |  (2 puan) 10 Ocak 2009 12:19

@erkahn
Uyku sersemi yanlış okumuşum :)

erhanerhanerhan  |  (0 puan) 10 Ocak 2009 20:26

@erkahn,

teşekkürler. bana çok öyle bir tepki gibi gelmedi. yoksa reklam makinesine çevirmeye çalışanlara ben de karşıyım..

yanlış anladıysam affola..

ekuplu  |  (0 puan) 10 Ocak 2009 22:19

@antitemplate

aynen aynen, içimde gizli kalmış nefreti uyandırdın, aynısını... :)

darkhorn  |  (0 puan) 10 Ocak 2009 22:39

çok güzel bır yazı tesekkurler bildiri için

makkale  |  (1 puan) 12 Ocak 2009 22:58

Google da amcanız yoksa vay halinize...
Google belkide kendi bildiği dogrultuda en iyisini yapıyor ama bunu sen biliyorsun ben bliyorum...
basımdan gecen birseyi anlatınca eminim sizinde benzer anılarınız canlanacaktır...

bir musterime uzun ugrasar sonucu sitesini teslim ettim sitesi sabah acıldı ögleden sonra telefon edip beni cagırdı bende admin panelde sorunu var herhalde diye safça gittim, önce bir sürü söylendi sonra derdini anladım sabah acılan sitesi google da cıkmıyormus kibarca bunun zaman alacagını öyle bir günde olmayacagını söyledim sanırım anladı, bir kac zaman sonra beni gene aradı sitesi google da cıkıyormus ama neden en basta cıkmıyormus onuda anlattım bu sefer bana dediki arayalım google merkezi bizim siteyi enbasta cıkartsın dedi... google ile savasmayı bıraktım seo title pagerank bunlar musteri kadar yormuyor beni..

Support Unit
jetonmx  |  (0 puan) 15 Ocak 2009 00:12

Güzel bir makale, teşekkürler. Dmoz konusunda bazı tereddütlerim var, etkisi o kadar büyük değil hem de Dmoz'da bazı düzgün olmayan olaylar dönüyor, keşke öyle olmasaydı.

911'in tanımına göre Arama Motoru Optimizasyonu Google botu ile SEO uzmanı arasındaki stratejik bir oyun. Birtakım kurallar ve avantajlar var. Gerisi zeka ve strateji. Bu stratejik oyunun satrançtan farkı ise yaptığınız yanlış hamleleri düzeltme imkanınız olabiliyor ama bazen o yanlış hamleler cezasız kalmayabilir.

Kaynak: 911

sm911  |  (0 puan) 24 Ocak 2009 19:57

www.justcreativedesign.com diye alıntı belirtseydin sevinirdim dostum!

Hayal Gücü Bilgiden Daha Önemlidir. (Albert Einstein)
earslan  |  (0 puan) 21 Nisan 2009 12:02

TESEKKURLER

fikrinne  |  (0 puan) 29 Nisan 2009 02:19

Ben de SEO (daha doğrusu GO) yapıyorum.
Tırnaklarımla kazıya kazıya yaptığım bir seo işleminde rakip bir siteyi bir arkadaşım 2 hafta gibi bir süre içerisinde ilk sayfaya getiriyor. Ona elbetteki aferin diyorum sırrı bana ve kimseye öğretmediği gibi işin altında da bir sır olmadığını, işin aslında Google ve DMOZ da çalışan eleman ve editörlerle ilgili olduğunu biliyorum. ( Dedikodu değil 3 adet seosu zor kelimede test edilmiştir (Kelimeler: 1. evden eve nakliyat, 2. web tasarım 3. online oyun):)

ozgursfk  |  (0 puan) 04 Mayıs 2009 22:47

Bide site google da indekslenen siteyi neden ısrarla DMOZ a sokmak için uğraşıyoruz onu anlamış değilim.)

ozgursfk  |  (0 puan) 04 Mayıs 2009 22:48

dmoz pagerank'i cok yukseltir de ondan. ama bosuna ugrasmayin. dmoz sizin sitelerinizi almaz

esraustun  |  (0 puan) 23 Temmuz 2009 15:38

seo için dmoz büyük bir unusr.

pierrecassi  |  (0 puan) 25 Aralık 2009 13:44

dmoza artık direkt eklemenize gerek yok o arayıp buluyor sizi benim hiç eklemediğim sitelerim eklenmiş gözüküyor. ek iş

http://www.evdenpara.com
aytekinbey  |  (0 puan) 24 Ocak 2010 03:51

kısacası; başlık + anahtar kelime + h1 + içerik + en önemliside google'a kendini sevdirmen;

ayrıca seo çalışmalarınızın gerçekten işe yarayabilmesi için alan adınızın geçmişinin temiz olması çok önemli.

son olarak google asla yalanı sevmez.

Qanser  |  (0 puan) 24 Ocak 2010 17:03

bunlara ek olarak backlink in önemide büyük. backlink aldığımız yerlerde temiz olmalı.
birde domainlerinizi alırken 1 yıllık almayın. 2-3-4 yıllık almanız faydanıza olacaktır.

microdata  |  (0 puan) 03 Şubat 2010 23:15

Evet bunlar genelde temel bilgilerdir fakat Google'ın sabit bir algoritması yok , yeni web teknolojileine uyum sağlamak amacıyla değişken bir algoritma oluşturmuşlar.

Makale geçen sene yazılmış geçen seneden bu seneye değişen birkaç şeye de değinmeden yazımı bitirmeyeyim.

Geçen seneye oranla backlinkin sitenin yükselmesine etkisi giderek azalmakta , tabi hacklink ve inorganik linkler kuşkusuz bu olaya sebebiyet vermekte.

İçeriğin ve kullanıcı memnuniyetinin Google'ın gözünde büyük bir önemi olduğunu görüyorum.Google bir ziyaretçiymiş gibi inceliyor siteyi ve gerçekten samimi , kaliteli bulduklarına hakettiği değeri veriyor.

Konuda bahsedilen domain olayına da değinecek olursak domain SEO adına gerçekten etkili bir kriter.Domainin uzunluğu , keywordle alakası ve keywordü içerip içermediği büyük önem taşıyor.

SEO Çözümleri
Mccyclone  |  (0 puan) 06 Şubat 2010 16:43

güzel bi yazı olmuş tebrikler

usandimarkadas  |  (0 puan) 06 Şubat 2010 16:50

üye olunpillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.

Bu yazıyı rapor et. Kural dışı içeriğe rastladığınızda editörlerimize rapor ederek müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. (Hangi durumlarda rapor edebilirim?)
bildirgec.org bölümleri
pillinetwork hesabınızla giriş yapın.

pilli ilan

son yorumlar

pilli ilan

bildirgecinfo

bildirgec.org içeriği kullanıcıları tarafından üretilen kolektif bir blogdur.

network siteleri

RSS Dosyası
pillikutu