
Bu da mı oldu? dedirtecek bir adım! İngiltere'de Newcastle Üniversitesi bilimadamları İnsan ve sığır hücrelerinden oluşturulan embriyolar elde etti. Yaşam süresi üç gün ile sınırlı olan bu embriyolar sayesinde Parkinson ve Alzheimer gibi hastalıklar başta olmak üzere bir çok hastalığın tedavi sürecinin araştırılabilmesi için geliştirildiği açıklandı. Bu embriyolar ile yasal düzenleme İngiltere' de gündemde, buna göre; embriyolar sadece araştırma amacıyla geliştirilebilecek ve bu yaşam sürelerinin 14 günün ötesine geçmesine asla izin verilmeyecek. Detaylar burada ve şurada
« önceki yazı suya düşen helvetica |
sonraki yazı » Autopatcher, kaldığı yerden devam |
Yorumlar
"embriyoların sadece araştırma amacıyla geliştirilebilecek" olması pek inandırıcı gelmiyor (sanki). bir minareye daha kılıf uyduruluyor (gibi).
filmlerde gördüğümüz garip canlılar olmasa keşke.
| kahkar | |
|
|
(0 puan) |
|
| 03 Nisan 2008 08:16 |
yeni bir teknoloji açıklanıyorsa o teknolojinin çok daha iyisi ellerinde mutlaka vardır. bence bu aşamaların hepsini daha önceden tamamlamış olmalılar. kaldı ki zaten bu şekilde karar almaları aslında "biz bunları zaten yaptık" demenin bir başka yolu.
| ufopilotu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 03 Nisan 2008 09:24 |
ada adlı bir film vardı!
"bilinç olmadan denekler hep öldü" demişti.
daha sonra gizli olarak kopyaların yaşamasına izin vermişler.
ve millete sahte sadece jel kıvamında hücreler gösteriyordular.
dikkatli olmak gerek!
| neoturk | |
|
|
(0 puan) |
|
| 03 Nisan 2008 09:26 |
aynen katılıyırom dostlar insanoğlu ölümsüzlüğü yüzyıllardır aramakta ve sonucunu klonlama yada kopyalama yoluyla ulaşmaya çalışmakta
"zengin adam 40 yaşına geldiğinde sipariş edecek ve klonu üretilecek netekim adam 60 yaşına geldiğinde kendisi tarafından kendi istekleri doğrultusunda eğitilmiş klonu ise 20'li yaşlarda olacak ve adam şu an çalışmaları olan bencede gerçekleşmesi pekte uzak olmayan beynindeki tüm bilgileri bir Bilgisayar kopyalayıp kendi iradesi ile yaşamına son verir ve tüm bilgi tecrübe vb şeyler klonuna kopyalanır...
alın size ölümsüzlük işte insanoğlu bunun peşinde belki biraz ütopik oldu ama bilimadamları ölümsüzlüğü ancak böyle yenebileceklerinin farkına vardılar ve klonlama ve kopyalamanın üzerine bundan b u kadar gidilmekte
....
| dezayk | |
|
|
(0 puan) |
|
| 03 Nisan 2008 09:41 |
hata error!
:)
yükleme tamamlanamadı!
bilinç aktarımı söz konusu olabileceğini zannetmiyorum... klonlar sadece yedek parça deposu olacak
| neoturk | |
|
|
(0 puan) |
|
| 03 Nisan 2008 09:48 |
Bu gidişle The Island filmi gerçekleşecek gibi. Belki de bir yerlerde yeraltı dünyası kuruluyor bu iş için ama haberimiz yok...
| positive | |
|
|
(0 puan) |
|
| 03 Nisan 2008 10:44 |
Bu gidişle The Island filmi gerçekleşecek gibi. Belki de bir yerlerde yeraltı dünyası kuruluyor bu iş için ama haberimiz yok...
Aynen katılıyorum, zaten bu deneylerin daha önceden yapıldığı ihtimalini de düşünürsek, yeraltında ne haltlar (burada hakaret amaçlı yazılmamıştır) karıştırıyorlar kimbilir :)
| yesilgul | |
|
|
(0 puan) |
|
| 03 Nisan 2008 11:40 |
ada filmini bende izledim
isteyene korsanı var bende :)
| hikmeturka | |
|
|
(0 puan) |
|
| 03 Nisan 2008 11:50 |
Bahaneleri de hazır; valla parkinsona, alzheimere çözüm arıyoruz.
| CmlTRN | |
|
|
(0 puan) |
|
| 03 Nisan 2008 12:01 |
valla günahlarını almayalım, iyi düşünelim, iyi olsun..ben bu çerçevede kaldıkları zaman bahsettikleri katkıyı yapabileceklerini düşünmek istiyorum.
bu arada ada filmini izlemiştim, sinirlerimi bozmuştu:((
| makaleci[pilli_silinen_hesap] | |
|
|
(0 puan) |
|
| 03 Nisan 2008 13:11 |
İnsanlığın gelişimi için böyle gelişmelere açığım ama devamının olmayacağını kim garanti edebilir. O yüzden iyiliği biraz kenarda bırakıp böyle yeni yaratıkların oluşturulması bir şekilde kural ve sınırlamalar şeklinde olsun.
| il010472 | |
|
|
(0 puan) |
|
| 03 Nisan 2008 15:59 |
ya içimizden biri -belki de ben belki de sen- öyleyse... korkunç !!!
| biSGen | |
|
|
(0 puan) |
|
| 03 Nisan 2008 17:39 |
yorumları okuyunca insan şunu düşünüyor
Ne yapalım ? Durduralım mı bütün biyo-teknolojiyi?
Korkunç değil sevindirici ve çok normal bir gelişme. Bilim insanlarının bize yalan borcu mu var da alzheimer ve parkinsona tedavi olarak bu ileride kullanılabilir desinler. Kaldı ki gizleyecek birşeyleri olsa hiç birşey söylemez gizlerler. Bu gün kullandığımız ilaçların ve bize uygulanan tedavi yöntemlerinin çok büyük bölümü bu şekilde bulunuyor. Nasıl yapıldığını görünce komplo teorileri uydurmak gereksiz bence.
Yarı insan yarı inek embriyosu demek gen diziliminin bir kısmını insandan bir kısmını da inekten aldık uygun ortamda ve şartlarda birleştirip bir hücreye koyduk demek.Bunu yapmak da çok kolay birşey değil.
Ama buradan inek başlı insan vücutlu birşey hayal etmek çok doğru olmaz.
| maxhoper | |
|
|
(0 puan) |
|
| 03 Nisan 2008 17:51 |
@maxhoper sen de haklısın. ben kurguyu farklı başlatmıştım, çıkan sonuç mâlum... ne bileyim aklıma yüzlerce tansu çiller, binlerce südemirel geldi.. kabus gibiydi anlayacağın... demek ki, dar alanda kısa şutlamışım. ne mutlu ki sen yemedin :)
| biSGen | |
|
|
(0 puan) |
|
| 03 Nisan 2008 18:14 |
Burda birden vatikanın baş papazlarını görür gibi oldum bir an! Birileri bir tonluk bir bomba ile 100binleri öldürürken bişe olmuyor ama hayat kurtarmaya çalışınca hemen mö"leyen insan teorileri yollara saçılıyor.Bilime biraz daha saygılı olmak ve güvenmek gerek, her ne kadar dinamiti icat eden adamın ödülleri barış ödülü olarak dağıtılıyor olsa da onun o şekilde kullanılmasını isteyip istemediğini (istemediği söylenir) bilmiyoruz.Bırakalım bilim adamları uğraşsın sosyologlar sınırlayacak önlemleri söylesin siyası ler de yasa ile belirli kıstaslara bağlasın (14 gün gibi) biz de biraz olsun fiziksel olarak (mental olarak olmasa da) üstinsana yaklaşalım :D
| adeep | |
|
|
(0 puan) |
|
| 03 Nisan 2008 23:18 |
şu kadim soru geldi aklıma; her yenilik gelişim midir, her gelişim yenilik midir?
başka bir versiyonu ; her değişim gelişim midir?
-kendimedir sözlerim-
| biSGen | |
|
|
(0 puan) |
|
| 03 Nisan 2008 23:32 |
bence de bu soru sorulabilir, her değişim gelişim mi? insanlara faydalı bir durum varsa gelişim kabul edilebilir.
| makaleci[pilli_silinen_hesap] | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Nisan 2008 09:56 |
Maxhoper ve Adeep
Bilim karşıtıymışız gibi cevaplar veriyorsunuz. Kaldı ki karşı çıksak ne olacak sanki bilim adamları bize mi endeksli? :)
Şahsen tek tereddütüm var. Böyle insanlığın yararına olan çalışmaları yapan 100 bilimadamı varsa 3-5 tane de farklı amaçlar için çalışan kötü niyetli birileri olamaz mı? Veya iyi niyetle başlamış ama bir hata sonucu istenmeyen sonuçların doğması? Bunların olmayacağının garantisi yok.
Örneğini verdiğimiz filmde dikkat çekmek istediğim şey, aslında çoğu film sanki gelecekte olacakları ve planlananları bugüne taşıyan birer yapım gibi. Mesela Swordfish filminin tamda 11 Eylül olayı öncesi çekilmesi size bir şeyler ima etmiyor mu? Yoksa ben paranoyak mıyım?
| positive | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Nisan 2008 10:11 |
yine söyleyeceğim; iyi niyet ve insanlığa fayda varsa desteklemek gerekir...
| makaleci[pilli_silinen_hesap] | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Nisan 2008 13:24 |
filmlerde gördüğümüz garip canlılar olmasa keşke.
olsa keşke
| durum | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Nisan 2008 06:14 |
Bilim karşıtıymışız gibi cevaplar veriyorsunuz. Kaldı ki karşı çıksak ne olacak sanki bilim adamları bize mi endeksli? :)
adamlar bildirgeç'e takılıp okuyup üzülüp vazgeçiomuş.. :b
| durum | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Nisan 2008 06:21 |
pillinetwork sitelerine yorum ekleyebilmek ve daha fazlası için, üye olun ya da giriş yapın.
İlgili Yazılar
- Kızılderililer ile genetik benzerlik (22)
- Bir meyve sineğiyle bir insan arasındaki fark t... (21)
- Bilim Adamları Üç Ebeveynli Embriyo Yarattı. (5)
- Maymunlar hesap da yapabiliyormuş (12)
- İnsanoğlunun gelişimi gittikçe hızlanıyor (112)
- İnsan beynine robot yerleştirilebilecek mi? (4)
- Robotlarla evlilik yapılabilecek! (20)
- Neden hata yapıyoruz? (15)
Bu Yazıyı Tutanlar
Beğendiğiniz bir yazıya "tuttum" demek için başlığın yanındaki yıldıza tıklayabilirsiniz.


